Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2013, 16:10
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Muutama kommentti:
-renkaiden ei tarvii lain mukaan olla otteessa jos ne käyvät alkuperäisille vanteille
-maahantuontirekisteröintikatsastuksessa EI tarkasteta pyörän teknistä kuntoa, saa olla minkälainen paska vaan (vaikka jarruton) ja kilvet tulee, kunhan se osiensa puolesta on direktiivien yms. pykälien mukainen (esim. rengas saa olla sileä kunhan siinä on E-merkintä)
-NOT FOR ROAD USE -merkinnällä olevia renkaita saa käyttää liikenteessä kunhan ovat E-hyväksytyt. Ei toki enskapiikeillä kuitenkaan.
Kiitos infosta...
Mutta kyllä konttorilla oikeen kaksi inssiä kovasti tiiraili pärrää, kulutusosia ja renkaiden kuntoa. Laittoivat minut myös todistamaan että kaikki valot ja vilkut toimii. Evät itse halunneet kivuta pyörän selkään ja polkea käyntiin, pärrässä ei ole siis akkua jolla valoja käyttää. Tuli jopa sanomista kun takavilkussa oli kosketushäikkää hapettuneen polttimokannan takia (välillä toimi välillä ei).
Renkaiden ei tartte olla samalla rofiililla juu mutta jos on kahdet erikokoiset vanteet pyörään niin on niiden pakko olla otteessakin jos niitä mielii käyttää eikö vain?
Tuo oli minulle uutta että NOT FOR ROAD USE renkaita saa käyttää julkisilla teillä. e-merkistä ei hajuakaan, toi tapahtu ku olin 16v siitä on jo aikaa...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
No, äkkiseltään tulee mieleen ettei niillä saa ajaa yleisillä teillä...

Ja en vastusta kelkkojenkaan katsastusta jos se jollakin tasolla järkevällä vaivalla onnistuu. Sitä kun on vaan huono ajaa konttorille. Omat ainakin menisi läpi.
Eikö kelkan voisi ajaa konttorille samalla tavalla kuin vaikka bensa asemalle? On se vaan kumma kun niitä näkee esim. espoon kaupunkialueellakin talvisin ja eri huoltiksien pihalla.

Noh rahastusta se kelkkojenkin katsastus olisi.

Kohta joutuu luvat lukemaan että saa omistaa työkalujakin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2013, 19:41
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

No joo...
Kyllähän työkalutkin pitää katsastaa, suojavarusteet pitää katsastaa, samoiten erilaiset tarkistusmittaukset joutuu suorittamaan...

Ei tuohon mopo/moottoripyörä/moottorikelkka kannata sekoittaa varsinaisia katsastuskonttoreita, vaan tehköön se sama instanssi, joka suorittaa muitakin tarkastuksia. TUKES ym.

Tarkastukset olisivat (katsastukset) pistokokeellisia näissä telaveto ja kaksipyörä peleissä.
Vaikka tien päällä, kotona... Saisivathan ammattinsa menettäneet TV lupa tarkastajatkin taas kivan homman.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.07.2013, 20:52
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Mä olen aikojen saatossa rakentanut kaksi Amerikanjaavaa. Niistä toinen oli toooosi pitkäkeulainen. Kummatkin pyörät olivat rakenneltu sen verran, että ne piti muutoskatsastaa. Moottoripyörien muutoskatsastuksesta mulle jäi vähän sellainen olo, että se on kyllä tarpeellista runkomuutoksissa ja sellaisissa asioissa mitkä heikentävät liikenneturvallisuutta.
Mikäli moottoripyörien vuosikatsastus astuu voimaan, niin millä keinolla katsastusasemat ne kaikki hoitavat?
Sitten mietityttää vielä sellainen asia, että kuinka paljon jää näitä viritettyjä pyöriä katsastamatta, ku joku ei halua virityksiään poistaa katsastuksen ajaksi. Tuleeko tulevaisuudessa lehtien otsikoihin lisääntyvässä määrin otsikoita tähän tyyliin:" Taas moottoripyöräilijä pakeni poliisia. Poliisi arvioi nopeudeksi 250km/h. Kuoli paetessa poliisia. Pyörä oli katsastamaton".
Näin entisenä motoristina kannatan kyllä tavallaan vuosikatsastusta, kunhan katsastuksen hinta olisi järkevä. Kuitenkin uskon että ilmankin moottoripyörien katsastusta liikenneonnettomuudet eivät vähene, vaikka naapureiden vihaamasta amerikkalaisesta helvetinkoneesta ottaisi suorat putket pois ja vaihtaisi ne johonkin homomaisiin papattajiin
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vuoden turhake. Bruno Chit-Chat 26 10.12.2007 10:54
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + ALPO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 07.02.2007 10:38
Vuoden moottoriurheilija h-a-r-z-a Chit-Chat 51 01.12.2005 21:47
K:Ensi vuoden säännöt? 4wdass Tekniikka & Jutustelu 18 21.08.2004 18:57
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta bono This And That 13 14.03.2003 20:41


Sivu luotu: 01:34 (GMT +2).