Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2013, 09:26
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Kylläpäs mopot saavat nyt kovaa herjaa osakseen. Väittäisin kuitenkin että useimmiten vaaratilanteet mopoilla eivät johdu itse kulkineesta, vaan enemmän tai vähemmän liikennesääntöjä osaavasta/noudattavasta kuljettajasta. Yksinkertaisesti rajallinen liikennesääntöjen tietämys/noudattaminen yhdistettynä 15vuotiaaseen nuoreen henkilöön ei ole tien päällä kaikista varmin ratkaisu. (Kuitenkin jostain se kokemuksen kartoittaminen on aloitettava?)

Mitä tulee tähän mopojen paheksuttavaan virittämiseen (tehon lisäämiseen), joka on kyllä laitonta ja näin ollen ei hyväksyttävää. Useat uudet mopot ovat varustettu levyjarruilla ja ovat jopa suunniteltu kulkemaan yli 60km/h. Näitä mopoja kuristetaan sitten vain kunkin maan lainsäädännön mukaan. Mielestäni mopo joka kulkee tuon n.60km/h toimii kaupunkialueella paljon sujuvammin kuin vakio. Väitettäni perustelen sillä, että tuolla nopeudella mopo pysyy liikenteen vauhdissa mukana -> vähemmän vaaratilanteita ohitettaessa mopoa.

Mopojen katsastusta puoltavat kuitenkin mielestäni kunnon yleistarkistus (jarrut, valot jne...).

Tässäkin porukassa kuitenkin on niitä jotka pitävät laitteensa kunnossa ja sitten taas niitä toisia...

__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2013, 10:48
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Kylläpäs mopot saavat nyt kovaa herjaa osakseen. Väittäisin kuitenkin että useimmiten vaaratilanteet mopoilla eivät johdu itse kulkineesta, vaan enemmän tai vähemmän liikennesääntöjä osaavasta/noudattavasta kuljettajasta. Yksinkertaisesti rajallinen liikennesääntöjen tietämys/noudattaminen yhdistettynä 15vuotiaaseen nuoreen henkilöön ei ole tien päällä kaikista varmin ratkaisu. (Kuitenkin jostain se kokemuksen kartoittaminen on aloitettava?)

Mitä tulee tähän mopojen paheksuttavaan virittämiseen (tehon lisäämiseen), joka on kyllä laitonta ja näin ollen ei hyväksyttävää. Useat uudet mopot ovat varustettu levyjarruilla ja ovat jopa suunniteltu kulkemaan yli 60km/h. Näitä mopoja kuristetaan sitten vain kunkin maan lainsäädännön mukaan. Mielestäni mopo joka kulkee tuon n.60km/h toimii kaupunkialueella paljon sujuvammin kuin vakio. Väitettäni perustelen sillä, että tuolla nopeudella mopo pysyy liikenteen vauhdissa mukana -> vähemmän vaaratilanteita ohitettaessa mopoa.

Mopojen katsastusta puoltavat kuitenkin mielestäni kunnon yleistarkistus (jarrut, valot jne...).

Tässäkin porukassa kuitenkin on niitä jotka pitävät laitteensa kunnossa ja sitten taas niitä toisia...
No itseasiassa mopot kyllä saavat aikapaljon lokaa osakseen ja mielestäni varsin perustellusta syystä. Toisin kuin muut kulkineet, niin nuo mopot oikeasti ovat eräänlainen murheenkryyni.. Ja tämä koskee paitsi laitteita, niin myös niiden kuljettajia.

On totta, että jostain se liikkuminen pitää aloittaa. Mopo on tähän touhuun varsin kätevä kapine. Nykymopo on tänäpäivänä varustettu erittäin hyvillä jarruilla ja ihan kohtuuhyvin toimivalla jousituksella. Lisäksi niissä on kohtuudella hyvät (voiko mopossa koskaan olla hyvät) valot, vilkut ja peilit. Ja vakiokuntoisena ne kulkevat ihan riittävästi, kun mietitään niiden paikkaa ajoradalla, sekä niiden kuljettajien tieto- ja kokemustasoa tuosta liikennevirrasta.

Sitävastoin, kun tuommoinen mopo alkaa kuntonsa puolesta päätyä ehtoopuolelle joko kulumisen, huollon puutteen tai käyttäjän aktiivisuuden johdosta, niin silloinpa homma alkaakin mennä huolella persiilleen. Tähän kun vielä otetaan mukaan se virittämisaspekti, niin aletaankin olemaan aika ohkosella jäällä.

Eli noista minunkin testaamista mopoista hyvin harva ansaitsee arvosanan erinomainen tai edes hyvä. Aika monessa on oikeasti puutteita ja näistä puutteista osa on jopa vaarallisia. Tänäkin kesänä on oikeasti tullut muutaman mopon omistajalle todettua, että hänen kulkineensa on suorastaan hengenvaarallisessa kunnossa.

Mietitäänpä nuorimies, jonka kesälomaisen päivän suurin tarve on tulla huomatuksi ja suosituksi. Näitä vekaroja kun otetaan sitten samaan nippuun se 5-7, niin melkeinpä sen arvaa, mitä seuraa.. Painutaan ku päättömät kanat juuri sinne, minne letkanvetäjä päättää mennä. Vauhti on luonnollisesti "täysillä" ja muut liikenteenkäyttäjät kyllä unohdetaan siinävaiheessa tyystin, samoin kuin omat velvollisuudet liikennesääntöjen suhteen.

On totta, että mikäli mopoilija pitää kiinni omista oikeuksistaan, niin jo siinäkin voi käydä ohraisesti, mutta otetaanpa sitten mukaan se, että ajetaan miten sattuu, omiin kerrassaan loistaviin ajotaitoihin luottaen, niin on kertakaikkinen ihme, kuinka vähän noita mopoilijoita oikeasti loukkaantuu tai kuolee tuolla liikenteessä. Ja valitettavan usein se mopoilija on saanut matkaansa jatkaa vain ja ainoastaan joko hyvän tuurin tai autoilijan suorittaman väistön seurauksena. Ja tähän täytyy vielä ottaa huomioon se, että kuinka harva mopoilija oikeasti käyttää minkäänlaisia ajovarusteita tuolla liikenteessä kulkiessaan. Minulla ei tulisi mieleenikään ajella verkkareissa ja hupparissa tuolla omalla mörölläni, edes taajamassa. Puhumattakaan noista tyttölapsista, jotka ajelevat keveissä kesämekoissa. Kaatuminen tai törmääminen noissa hepeneissä on aivan taivaan varmasti paljon pahempi, kuin edes se, että päällä olisi jonkukaanlainen ajopuku, edes jonkinlaisilla suojilla.

Ja edelleen, kun tähän edellämainittuun soppaan lisätään se, että tuo nuoren kulkijan leite kiihtyy kuin moottoripyörä, saavuttaen taajaman maksiminopeudet naurettavan helposti, niin johan alkaa tapahtua. Eilenkin kun omalla motolla ajelin taajamarajoituksella, muuan loppuunasti riisuttu skootteri paahtoi muun liikenteen seassa ohi, niin että heiluu.. Ohitus sinällään täysin tarpeeton, mutta kun vilkaisi peileistä siihen mun takarenkaassa roikkuvan kanssamopoilijan naamavärkkiin, niin eipä ollut ihmekään, että nuoren skootteripojan teki mieli rehvakkaasti näyttää oman romunsa kulkuhaluja.. Sinällään tervehenkistä touhua, että ajelee nätin tytön kanssa ja sille terhakoidaan, mutta aika heikoilla kantimilla ollaan, kun jo tuossa iässä aletaan liikenteessä näyttää niitä alfauroksen merkkejä. Mieli teki ajella pojan perässä ja konfiskoida mopo paikallisen partion testattavaksi, mutta käännyin sitten kuitenkin omalle pihatielle. Onneksi jehveettarin pommikoneen kilpi jäi hyvään muistiin, joten eiköhän tuokin miina tule tämän kesän aikana vielä koeajettua ja hyvin todennäköisesti varsin moottoripyörämäisillä lukemilla.

Sitäpaitsi, minä en vieläkään ole oikein tajunnut, mitä hienoa on 70km/h kulkevassa moottoripyörässä. Eikö se kannattaisi siinä kulkemisen kiimassa odotella se vuosi ja ajaa A-luokan kortti, jolla pääsee jo kevarin puikkoihin.

Mutta juu. Aasinsiltojen kautta tullaan taas siihen, että sikäli, kun mopo on kunnossa ja kuski noudattaa noita yhteisiä pelisääntöjä, niin silloin se homma on oikeasti ok.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.07.2013, 12:04
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Tuohon mopo hommaa. Tämä on varmaan ainut luokka kaksipyöräisistä, johon haluaisin katsastuksen. Jos edes muutama pommi saataisiin karsittua pois. Itekkin asuin nuorempana aikasen syrjässä, ja tulihan se mopo piristettyä silleen, ettei vielä 80km/h vauhdissa jaloissa todellakaan pyörinyt. Mutta kevariin ei ollut varaa ja poliisi oli viimeksi nähty vuonna 2000 metsästysonnettumuuden tienoilta seudulla.... Jos olisi vaadittu katsastus, olisi hieman ehkä vähemmän laitettua mopoa(pytyn vaihto olisi todellakin jäänyt). Tosin totta sekin että lähimmälle konttorille olisi kyllä pärrä menny auto kyydillä, matkaa sen verran!
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2013, 09:12
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Sitävastoin, kun tuommoinen mopo alkaa kuntonsa puolesta päätyä ehtoopuolelle joko kulumisen, huollon puutteen tai käyttäjän aktiivisuuden johdosta, niin silloinpa homma alkaakin mennä huolella persiilleen. Tähän kun vielä otetaan mukaan se virittämisaspekti, niin aletaankin olemaan aika ohkosella jäällä.
Kunnon tarkastamisessa katsastus saattaisi olla mopojen kohdalla paikallaan.

Lainaus:
Mietitäänpä nuorimies, jonka kesälomaisen päivän suurin tarve on tulla huomatuksi ja suosituksi. Näitä vekaroja kun otetaan sitten samaan nippuun se 5-7, niin melkeinpä sen arvaa, mitä seuraa.. Painutaan ku päättömät kanat juuri sinne, minne letkanvetäjä päättää mennä. Vauhti on luonnollisesti "täysillä" ja muut liikenteenkäyttäjät kyllä unohdetaan siinävaiheessa tyystin, samoin kuin omat velvollisuudet liikennesääntöjen suhteen.
Katsastus ei poista, hankaloittaa hieman mopon virittämistä. Mutta sehän vasta onkin kova jätkä joka moponsa virittää katsastuksesta huolimatta?

Lainaus:
On totta, että mikäli mopoilija pitää kiinni omista oikeuksistaan, niin jo siinäkin voi käydä ohraisesti, mutta otetaanpa sitten mukaan se, että ajetaan miten sattuu, omiin kerrassaan loistaviin ajotaitoihin luottaen, niin on kertakaikkinen ihme, kuinka vähän noita mopoilijoita oikeasti loukkaantuu tai kuolee tuolla liikenteessä. Ja valitettavan usein se mopoilija on saanut matkaansa jatkaa vain ja ainoastaan joko hyvän tuurin tai autoilijan suorittaman väistön seurauksena. Ja tähän täytyy vielä ottaa huomioon se, että kuinka harva mopoilija oikeasti käyttää minkäänlaisia ajovarusteita tuolla liikenteessä kulkiessaan. Minulla ei tulisi mieleenikään ajella verkkareissa ja hupparissa tuolla omalla mörölläni, edes taajamassa. Puhumattakaan noista tyttölapsista, jotka ajelevat keveissä kesämekoissa. Kaatuminen tai törmääminen noissa hepeneissä on aivan taivaan varmasti paljon pahempi, kuin edes se, että päällä olisi jonkukaanlainen ajopuku, edes jonkinlaisilla suojilla.
Hyvää pointtia, muttei tässäkään asiassa katsastus auta... Kypärä taisi olla itselläkin ainut ajovaruste mopoilun aikana...

Lainaus:
Ja edelleen, kun tähän edellämainittuun soppaan lisätään se, että tuo nuoren kulkijan leite kiihtyy kuin moottoripyörä, saavuttaen taajaman maksiminopeudet naurettavan helposti, niin johan alkaa tapahtua. Eilenkin kun omalla motolla ajelin taajamarajoituksella, muuan loppuunasti riisuttu skootteri paahtoi muun liikenteen seassa ohi, niin että heiluu.. Ohitus sinällään täysin tarpeeton, mutta kun vilkaisi peileistä siihen mun takarenkaassa roikkuvan kanssamopoilijan naamavärkkiin, niin eipä ollut ihmekään, että nuoren skootteripojan teki mieli rehvakkaasti näyttää oman romunsa kulkuhaluja.. Sinällään tervehenkistä touhua, että ajelee nätin tytön kanssa ja sille terhakoidaan, mutta aika heikoilla kantimilla ollaan, kun jo tuossa iässä aletaan liikenteessä näyttää niitä alfauroksen merkkejä. Mieli teki ajella pojan perässä ja konfiskoida mopo paikallisen partion testattavaksi, mutta käännyin sitten kuitenkin omalle pihatielle. Onneksi jehveettarin pommikoneen kilpi jäi hyvään muistiin, joten eiköhän tuokin miina tule tämän kesän aikana vielä koeajettua ja hyvin todennäköisesti varsin moottoripyörämäisillä lukemilla.
Pahennusta tuntui aiheuttavan eniten turha ohitus ja mopoilijan käytös, noihin ei se katsastus pure. Tokihan mopo oli taas viritetty.

Lainaus:
Sitäpaitsi, minä en vieläkään ole oikein tajunnut, mitä hienoa on 70km/h kulkevassa moottoripyörässä. Eikö se kannattaisi siinä kulkemisen kiimassa odotella se vuosi ja ajaa A-luokan kortti, jolla pääsee jo kevarin puikkoihin.
Muutama syy mopon virittelyyn, omia kokemuksia ja arvauksia.
Kaikki muutkin tekee.
"Kova jätkä" -imago.
Kuuluu asiaan (itse en tiennyt yhtään virittämätöntä mopoa kun olin 15v ja asuin pienellä paikkakunnalla)
Ei malta odottaa sitä yhtä vuotta.
Ei ole varaa A-luokan korttiin, joten mopolla ajetaan useampi vuosi.
Vauhdin huumaa, ja teinin ajattelua.


Tyhmyyttä, nuoruuden huumaa, kutsukoon kukin miksi haluaa, muttei se siitä tahdo miksikään muuttua, ei edes katsastamalla
Älkää nyt luulko että kannattaisin mopoilijoiden tempauksia ja käyttäytymistä muun liikenteen seassa, itse miellän tuon lähinnä "pakolliseksi pahaksi".
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.07.2013, 18:52
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Jos 2-4-6-8.... akseliset pitaa katsastaa, niin miksei 2 renkaisia?
Luulis olevan helpompi juttu (jos kaikki kunnossa).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.07.2013, 22:13
rujo rujo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Jos 2-4-6-8.... akseliset pitaa katsastaa, niin miksei 2 renkaisia?
Luulis olevan helpompi juttu (jos kaikki kunnossa).
LUULIS tosiaan... Omaa turbo suzukia ei leimuri uskaltanu kokeilla. Broidin shoveli käsivaihteilla vaati kolmen konttorin koluamisen, ennenku tärppäs.. Mitäs sitte tehdään ku alkaa hylsyjä lentää syystä että viranomainen ei uskalla/osaa??.. Mulla on ainaki välistä hiukan kiire, eli vien kulkineen konttorille ja haen iltasella.. Tietty eri asia jos joku instanssi maksaa mun ajasta, että voin jäädä pitämään inssiä kädestä ja neuvomaan miten kone toimii... Ja EI YSTÄVÄT!! KUMPAINENKAAN EM. LAITTEISTA EI vaadi mitään sadetansseja käynnistyäkseen tai normaaliin liikennöintiin..Itseasiassa tuntuu vaikeelta saada edes suoraa vastausta ihan suomenkielellä esitettyihin kysymyksiin, koskien ihan perusmuutoksia näihin härveleihin. Ei kuulemma mielellään tee kakspyöräsiä.. Siis mitä Vit...?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2013, 07:10
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Eilen juttelin äijän kanssa jolla oli rakennettu pyörä, varmasti kunnossa, mutta ulkoinen habitus pärrässä oli sellainen, että jo näkemällä arin inssi vie kilvet siitä


Katsastuksessa ei sinällään ole mitään pahaa, mutta kun suomaliassa tahdotaan kaikki vetää kunnolla Överiksi
siinä missä saksalainen katsastus on, että hyväksytyllä huoltamolla tai jopa motokerhon tiloissa katsotaan
jarrut, kaikki on kiinni sekä valot toimii ja homma on harasoo
niin suomessa tutkitaan pyörää suurennus lasilla ja etsimällä etsitään vikoja ja jos niitä ei löydy niin sitten yli 100 laskutetaan tai sitten toinen vaihtoehto olisi se että katsuri ei helvettiäkään pyöristä tajua ja kaikki pommit menee läpi, mutta sen lukion aikaisen tyttösen johon ei mitään mahkuja ollut vei kova äänisen h-d;n kuski (joka oli tytön broidi) niin niitä sitten kiusataan maailman tappiin asti.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2013, 09:17
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.ne...30348361_n.jpg
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.07.2013, 19:24
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

En taaskaan edes jaksanut lukea kaikkia kommentteja mutta ahdasmielisyytenne tuli taas hyvin esiin Jotkut autotkin, jopa offroad maasturit, pitää kovaa ääntä. Turha parjata naapurin mopopojan tai viereisen korsun isännän harrikan ääniä jossain netin keskustelupalstalla. Kannattaisi varmaan asiallisesti sanoa naapurille että haluat nukkua kello 22 jälkeen jolloin härveliä ei ole suotavaa huudattaa. Useimmat tajuaa kyllä tilanteen.

Vaikuttaa siltä että iso osa virtuaalioffareista on aloittanut pärisevien laitteiden harrastamisen suoraan offiautoista eikä sen vuoksi pysty tajuamaan esimerkiksi mopon virittämisen ideaa. Miulla ainakin oli jo teininä ekasta ajokista (mopo) lähtien tarve yrittää parantaa sen ominaisuuksia. Pari kuukautta sitten oli edessä tilanne että piti ohjeistaa hieman naapurissa asuvaa poikaa miten ajetaan asutusalueella jossa liikkuu paljon myös pienempiä lapsia. Valitsin asiallisen lähestymistavan asiaan ja selvisi että tässäkään tapauksessa kukaan aikuinen ei ollut aiemmin oikeasti kiinnostunut hepulle tärkeästä asiasta, moposta. Juteltiin niitä näitä kypärän kaytöstä, mopon virittämisestä... Lopulta käytiin oltiinkin sopimassa mitkä kohdat jannu korjaa mopostaan pikaisesti. Valot, jarrut ja takasvingin laakerointi oli kunnossa kun tän pikkukylän pahin huligaani tuli viikkoa myöhemmin näyttämään mopoaan Myöskin nopeudet korttelissa on rauhoittuneet huomattavasti ja lapa nousee aina kun nähdään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.07.2013, 20:56
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
En taaskaan edes jaksanut lukea kaikkia kommentteja mutta ahdasmielisyytenne tuli taas hyvin esiin Jotkut autotkin, jopa offroad maasturit, pitää kovaa ääntä. Turha parjata naapurin mopopojan tai viereisen korsun isännän harrikan ääniä jossain netin keskustelupalstalla. Kannattaisi varmaan asiallisesti sanoa naapurille että haluat nukkua kello 22 jälkeen jolloin härveliä ei ole suotavaa huudattaa. Useimmat tajuaa kyllä tilanteen.

Vaikuttaa siltä että iso osa virtuaalioffareista on aloittanut pärisevien laitteiden harrastamisen suoraan offiautoista eikä sen vuoksi pysty tajuamaan esimerkiksi mopon virittämisen ideaa. Miulla ainakin oli jo teininä ekasta ajokista (mopo) lähtien tarve yrittää parantaa sen ominaisuuksia. Pari kuukautta sitten oli edessä tilanne että piti ohjeistaa hieman naapurissa asuvaa poikaa miten ajetaan asutusalueella jossa liikkuu paljon myös pienempiä lapsia. Valitsin asiallisen lähestymistavan asiaan ja selvisi että tässäkään tapauksessa kukaan aikuinen ei ollut aiemmin oikeasti kiinnostunut hepulle tärkeästä asiasta, moposta. Juteltiin niitä näitä kypärän kaytöstä, mopon virittämisestä... Lopulta käytiin oltiinkin sopimassa mitkä kohdat jannu korjaa mopostaan pikaisesti. Valot, jarrut ja takasvingin laakerointi oli kunnossa kun tän pikkukylän pahin huligaani tuli viikkoa myöhemmin näyttämään mopoaan Myöskin nopeudet korttelissa on rauhoittuneet huomattavasti ja lapa nousee aina kun nähdään.

Hieno lähestymistapa, arvostan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.07.2013, 21:54
Testissä Testissä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.09.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Tänä vuonna olen bongannut jo 4 kappaletta rajoituksen mukaan ajavia moottoripyöriä.

Yksi kappale on jopa todistetusti (3 henkilöä kyydissä todistaa) ajanut henkilöautoni perässä KILOMETREJÄ pitäen riittävän turvavälin!

Ehkä toivoa siis on vielä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.07.2013, 22:07
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
En taaskaan edes jaksanut lukea kaikkia kommentteja mutta ahdasmielisyytenne tuli taas hyvin esiin Jotkut autotkin, jopa offroad maasturit, pitää kovaa ääntä. Turha parjata naapurin mopopojan tai viereisen korsun isännän harrikan ääniä jossain netin keskustelupalstalla. Kannattaisi varmaan asiallisesti sanoa naapurille että haluat nukkua kello 22 jälkeen jolloin härveliä ei ole suotavaa huudattaa. Useimmat tajuaa kyllä tilanteen.

Vaikuttaa siltä että iso osa virtuaalioffareista on aloittanut pärisevien laitteiden harrastamisen suoraan offiautoista eikä sen vuoksi pysty tajuamaan esimerkiksi mopon virittämisen ideaa. Miulla ainakin oli jo teininä ekasta ajokista (mopo) lähtien tarve yrittää parantaa sen ominaisuuksia. Pari kuukautta sitten oli edessä tilanne että piti ohjeistaa hieman naapurissa asuvaa poikaa miten ajetaan asutusalueella jossa liikkuu paljon myös pienempiä lapsia. Valitsin asiallisen lähestymistavan asiaan ja selvisi että tässäkään tapauksessa kukaan aikuinen ei ollut aiemmin oikeasti kiinnostunut hepulle tärkeästä asiasta, moposta. Juteltiin niitä näitä kypärän kaytöstä, mopon virittämisestä... Lopulta käytiin oltiinkin sopimassa mitkä kohdat jannu korjaa mopostaan pikaisesti. Valot, jarrut ja takasvingin laakerointi oli kunnossa kun tän pikkukylän pahin huligaani tuli viikkoa myöhemmin näyttämään mopoaan Myöskin nopeudet korttelissa on rauhoittuneet huomattavasti ja lapa nousee aina kun nähdään.


iso peukalon nosto. näin yritän itsekkin toimia kun vastaava tilanne kohdalleni sattuu. tosin asun niin korvessa et täällä ei nuoriso oikein viihdy eikä edes asu, mutta 15-20v takaperin itse osasin arvostaa vastaavaa käyttäytymistä.
Suoraan huutamaa tulleille mulkuille kyl näytettiin et miten huutaminen ja räyhääminen tehoaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vuoden turhake. Bruno Chit-Chat 26 10.12.2007 10:54
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + ALPO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 07.02.2007 10:38
Vuoden moottoriurheilija h-a-r-z-a Chit-Chat 51 01.12.2005 21:47
K:Ensi vuoden säännöt? 4wdass Tekniikka & Jutustelu 18 21.08.2004 18:57
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta bono This And That 13 14.03.2003 20:41


Sivu luotu: 04:32 (GMT +2).