![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jostain saanu sellassen käsityksen että noissa olis akseleissa eroja? 5 ja 6 pulttisia (kai?). Mites noin muuten eikös runko oo ceepalkkia? Vanha auto kun kyseessä niin ruostetta löytyy mutta onko noissa jotain yleisiä paikkoja mitä katella ja muutenkin mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kun autoa menee katsomaan?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=Sirernog;1022839]Jostain saanu sellassen käsityksen että noissa olis akseleissa eroja? 5 ja 6 pulttisia (kai?). Meneekö noi jakolaatikot ja vahdelaatikot jotenkin vuosimallien mukaan, onko jakolaatikkossa keskitasauspyörästönlukko jne? Eikö noissa jossain ole takaperässä kitkalukko ja onko sillä mahdollisesti "ulkoisia" tunnistus mahdollisuuksia? Mites noin muuten eikös runko oo ceepalkkia? Vanha auto kun kyseessä niin ruostetta löytyy mutta onko noissa jotain yleisiä paikkoja mitä katella ja muutenkin mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kun autoa menee katsomaan?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
akselit vaihtuu vuosimallin mukaan, vanhemmissa edessä d44 ja takana gm 12 bolt
70 lopulla tuli 10 pulttinen eteen uudempaan tullessa, joskus 83 ehkä tuli 10 pulttinen aksli myös taakse, nyt puhutaan siis sen lautaspyörän kiinnityspulteista, toki peräkopassa on gm perissä sama pulttimäärä mutta ei päde dana-akseliin automaatteja on kolmea ollut noissa, th350 3 vaihteella ja th700 4 pykäläisenä, natomallissa th400 3 pykäläisenä kaikki toimii oikein huollettuna, väärinkäytettynä ei ainutkaan, perus remppa tommoseen itsetehden maksaa n. 300€ teetettynä joutuu laittaan 1:n eteen jakiksia on 4 eri versiota, np 203 ja np 205 on vanhoja, valurautakuorisia, yleensä 350:n jatkeena. 203 on jatkuvanelivetoinen, siinä on keskitasauspyörästö ja lukko siihen 205 on kytkettävällä kiinteällä nelivedolla eli ei tasauspyörästöä, samoin 208 ja siitä uudempi painos 241 jotka on alumiinikuorisia ja löytynee 700 takaa runko c palkkia, siitä ruostuu lähinnä korin kiinnikkeet, korista menee takajalkatilan lattiat, tavaratilan pohja ja helmat, oven alareunat on kanssa monesti pahat. kaikkia tehtaalla autossa olleita osia saa jenkeistä uutena, toisin kun tojotaan, ja normiosat löytyy jokaisen jenkkiosapuljun valikoimista hyllytavarana, kotimaisista suosin southwest tradea ja muuten itse tykkään tilata rockautosta jenkeistä kun on paremmin valinnanvaraa osavalmistajien suhteen ja hinnat on mukavammat. offiosia saa huonosti kotimaasta, jenkeistä stten vastaavasti melkein mitä vaan alustaan ja voimansiirtoon, 10 pulttisila akseleilla ei vakiona kannata kauheasti rypemistä harrastaa ja niihin vahvemmat osat on melko kalliita, moni vaihtaa suosista vahvemmat akselit siinä vaiheessa. kitkalukko.. tai no siis " lähes 100%" käkikello lukko voi taka-akselilta löytyä jos hanskalokeron sisällä olevassa rpo kooditarrassa lukee g80, jos on isommat pyörät niin useimmiten se on jo rikottu, toimiessaan lukko kytkee molemmat takapyörät vetäviksi alle 20 nopeudessa 6.2:sta en kauheasti viitsi puhua, menee pian liian kriittiseksi
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Startin kiinnitystä ei voi juu korostaa liikaa. Rosamaster syöttöpumpussa on myös tyyppivika, murustaa tiivisteet pumpun sisään säännöllisesti ja meno rupeaa takkuamaan.
Jos tommosen löytäisi hyvärunkoisen, niin olisihan siinä käypä aihio. Kaikkea pulikkaa tuntuu saavan ison meren takaa hyvin. Huonosti pidetty suolassa suojaamatta ajatettu kiulu voi olla sen sijaan täysin käyttökelvotonta pitsiä myös rungoltaan. Yksi ärsyttävä tyyppivika on myös se vaihteenosoittimen neula. Se on kuitenkin rikki/tippunut ja vittumainen katsastusmies vaatii sen. |
|
#5
|
|||
|
|||
.
lainataan vähän topicia.
itelläki ollu mielessä tommonen blazeri. mutta mistään en löytäny että paljonko nuilla saa vetää jarrulistakärryä??oisko faktaa jollaki yhtä jo tuossa soittelin ja siihen ei ainakaan ollu otteeseen ees merkattu. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Emännän 5.7 bensakikottimes on kärripaino jarruin 2225kg ja jarruitta 750kg.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kärryn paino ole 4-vetoisissa 1,5 kertaa veturin omapaino? Korjatkaa jos pykälät on muuttuneet. Usa autoissa voi otteessa olla melkein mitä kärry painoja vaan, riippuen maahantuojasta jne. Olen joskus vertaillut esim. papereita samanlaisista autoista, toisessa merkintä 3500kg ja toisessa 1200kg. Omassa kilpailevan merkin vastaavassa kärryn max paino on 1600kg, vaikka auto painaa itse yli 2, 3 tonnia. Usa autoilla ei usein perusmallilla saa tehtaan mukaan paljoakaan vetää (johtuu varmaan tuotevastuu laeista ja helposta oikeuteen haastamisesta!), niihin on joutunut tilaamaan towing package 1, 2, tai 3:sen. Ykkösessä on vaihteiston lauhdutin, kakkosessa lisäksi tiheämmät välitykset ja kolmosessa esim lisänä vielä suurempi moottori jne. Kolmos paketilla saakin vetää jo monia jollei jopa kymmeniä tonneja perässä. Jos vaihteiston lisälauhdutin löytyy jäähdytimen edestä, niin auton puolesta voi vetää kaikea mitä suomen laki sallii! |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Toi ny on 5 minuutin fiksi! Ottaa jotai paksua rautalankaa jonka vaikka halutessaan maalaa viel punaseks, poraa sille reijän siihen liikkuvaan kalikkaan joka ei näy ku mittariston kehys on paikoillaan. Liimaa kii ja taittaa suoraan ylöspäin. Näin tuli oma korjattua, toimii... Kaikkee ei kandee jenkeist tilaa...
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Chevrolet Blazer -95 | iikkapoika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 22.09.2012 16:19 |
| Myydään / Vaihdetaan chevrolet blazer 6.2 | kimitin | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 03.10.2011 22:22 |
| Myydään / Vaihdetaan Chevrolet Blazer | Silo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.10.2010 11:11 |
| Chevrolet Blazer | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.03.2010 19:53 |
| Myydään Chevrolet Blazer | Hencca | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 05.06.2009 23:08 |