Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.07.2013, 20:23
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Jostain saanu sellassen käsityksen että noissa olis akseleissa eroja? 5 ja 6 pulttisia (kai?). Mites noin muuten eikös runko oo ceepalkkia? Vanha auto kun kyseessä niin ruostetta löytyy mutta onko noissa jotain yleisiä paikkoja mitä katella ja muutenkin mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kun autoa menee katsomaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.07.2013, 22:00
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

[QUOTE=Sirernog;1022839]Jostain saanu sellassen käsityksen että noissa olis akseleissa eroja? 5 ja 6 pulttisia (kai?). Meneekö noi jakolaatikot ja vahdelaatikot jotenkin vuosimallien mukaan, onko jakolaatikkossa keskitasauspyörästönlukko jne? Eikö noissa jossain ole takaperässä kitkalukko ja onko sillä mahdollisesti "ulkoisia" tunnistus mahdollisuuksia? Mites noin muuten eikös runko oo ceepalkkia? Vanha auto kun kyseessä niin ruostetta löytyy mutta onko noissa jotain yleisiä paikkoja mitä katella ja muutenkin mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kun autoa menee katsomaan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.07.2013, 23:50
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

akselit vaihtuu vuosimallin mukaan, vanhemmissa edessä d44 ja takana gm 12 bolt

70 lopulla tuli 10 pulttinen eteen

uudempaan tullessa, joskus 83 ehkä tuli 10 pulttinen aksli myös taakse, nyt puhutaan siis sen lautaspyörän kiinnityspulteista, toki peräkopassa on gm perissä sama pulttimäärä mutta ei päde dana-akseliin

automaatteja on kolmea ollut noissa, th350 3 vaihteella ja th700 4 pykäläisenä, natomallissa th400 3 pykäläisenä

kaikki toimii oikein huollettuna, väärinkäytettynä ei ainutkaan, perus remppa tommoseen itsetehden maksaa n. 300€ teetettynä joutuu laittaan 1:n eteen

jakiksia on 4 eri versiota, np 203 ja np 205 on vanhoja, valurautakuorisia, yleensä 350:n jatkeena. 203 on jatkuvanelivetoinen, siinä on keskitasauspyörästö ja lukko siihen

205 on kytkettävällä kiinteällä nelivedolla eli ei tasauspyörästöä, samoin 208 ja siitä uudempi painos 241 jotka on alumiinikuorisia ja löytynee 700 takaa


runko c palkkia, siitä ruostuu lähinnä korin kiinnikkeet, korista menee takajalkatilan lattiat, tavaratilan pohja ja helmat, oven alareunat on kanssa monesti pahat.

kaikkia tehtaalla autossa olleita osia saa jenkeistä uutena, toisin kun tojotaan, ja normiosat löytyy jokaisen jenkkiosapuljun valikoimista hyllytavarana, kotimaisista suosin southwest tradea ja muuten itse tykkään tilata rockautosta jenkeistä kun on paremmin valinnanvaraa osavalmistajien suhteen ja hinnat on mukavammat.

offiosia saa huonosti kotimaasta, jenkeistä stten vastaavasti melkein mitä vaan alustaan ja voimansiirtoon, 10 pulttisila akseleilla ei vakiona kannata kauheasti rypemistä harrastaa ja niihin vahvemmat osat on melko kalliita, moni vaihtaa suosista vahvemmat akselit siinä vaiheessa.

kitkalukko.. tai no siis " lähes 100%" käkikello lukko voi taka-akselilta löytyä jos hanskalokeron sisällä olevassa rpo kooditarrassa lukee g80, jos on isommat pyörät niin useimmiten se on jo rikottu, toimiessaan lukko kytkee molemmat takapyörät vetäviksi alle 20 nopeudessa

6.2:sta en kauheasti viitsi puhua, menee pian liian kriittiseksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2013, 13:19
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Startin kiinnitystä ei voi juu korostaa liikaa. Rosamaster syöttöpumpussa on myös tyyppivika, murustaa tiivisteet pumpun sisään säännöllisesti ja meno rupeaa takkuamaan.

Jos tommosen löytäisi hyvärunkoisen, niin olisihan siinä käypä aihio. Kaikkea pulikkaa tuntuu saavan ison meren takaa hyvin. Huonosti pidetty suolassa suojaamatta ajatettu kiulu voi olla sen sijaan täysin käyttökelvotonta pitsiä myös rungoltaan.

Yksi ärsyttävä tyyppivika on myös se vaihteenosoittimen neula. Se on kuitenkin rikki/tippunut ja vittumainen katsastusmies vaatii sen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.07.2013, 20:38
höpöhöpö höpöhöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 255
Perusasetus

.


lainataan vähän topicia.
itelläki ollu mielessä tommonen blazeri.
mutta mistään en löytäny että paljonko nuilla saa vetää jarrulistakärryä??oisko faktaa jollaki
yhtä jo tuossa soittelin ja siihen ei ainakaan ollu otteeseen ees merkattu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.07.2013, 22:02
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Emännän 5.7 bensakikottimes on kärripaino jarruin 2225kg ja jarruitta 750kg.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.07.2013, 23:38
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö Näytä viesti
lainataan vähän topicia.
itelläki ollu mielessä tommonen blazeri.
mutta mistään en löytäny että paljonko nuilla saa vetää jarrulistakärryä??oisko faktaa jollaki
yhtä jo tuossa soittelin ja siihen ei ainakaan ollu otteeseen ees merkattu.
Noi yksilöt, missä ei otteessa lue mitää ovat parhaita vetureita! Eikös niissä tapauksissa
kärryn paino ole 4-vetoisissa 1,5 kertaa veturin omapaino? Korjatkaa jos pykälät on muuttuneet. Usa autoissa voi otteessa olla melkein mitä kärry painoja vaan, riippuen maahantuojasta jne. Olen joskus vertaillut esim. papereita samanlaisista autoista, toisessa merkintä 3500kg ja toisessa 1200kg. Omassa kilpailevan merkin vastaavassa kärryn max paino on 1600kg, vaikka auto painaa itse yli 2, 3 tonnia. Usa autoilla ei usein perusmallilla saa tehtaan mukaan paljoakaan vetää (johtuu varmaan tuotevastuu laeista ja helposta oikeuteen haastamisesta!), niihin on joutunut tilaamaan towing package 1, 2, tai 3:sen. Ykkösessä on vaihteiston lauhdutin, kakkosessa lisäksi tiheämmät välitykset ja kolmosessa esim lisänä vielä suurempi moottori jne. Kolmos paketilla saakin vetää jo monia jollei jopa kymmeniä tonneja perässä.
Jos vaihteiston lisälauhdutin löytyy jäähdytimen edestä, niin auton puolesta voi vetää kaikea mitä suomen laki sallii!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.07.2013, 03:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Noi yksilöt, missä ei otteessa lue mitää ovat parhaita vetureita! Eikös niissä tapauksissa
kärryn paino ole 4-vetoisissa 1,5 kertaa veturin omapaino? Korjatkaa jos pykälät on muuttuneet. Usa autoissa voi otteessa olla melkein mitä kärry painoja vaan, riippuen maahantuojasta jne.
Ja parhaimmillaan muuttuu seuraavassa katsastuksessa kärrypainot...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.07.2013, 22:38
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Yksi ärsyttävä tyyppivika on myös se vaihteenosoittimen neula. Se on kuitenkin rikki/tippunut ja vittumainen katsastusmies vaatii sen.

Toi ny on 5 minuutin fiksi! Ottaa jotai paksua rautalankaa jonka vaikka halutessaan maalaa viel punaseks, poraa sille reijän siihen liikkuvaan kalikkaan joka ei näy ku mittariston kehys on paikoillaan. Liimaa kii ja taittaa suoraan ylöspäin. Näin tuli oma korjattua, toimii... Kaikkee ei kandee jenkeist tilaa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.07.2013, 23:55
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
6.2:sta en kauheasti viitsi puhua, menee pian liian kriittiseksi
Ei Rytaria kannata kuunneella. Sillä vaan oli antimidaksen kosketus letukkaan ja sitä myöden sai rikottua kaiken muunkin kuin koneen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Chevrolet Blazer -95 iikkapoika O/M/V Ajoneuvot 0 22.09.2012 16:19
Myydään / Vaihdetaan chevrolet blazer 6.2 kimitin O/M/V Ajoneuvot 2 03.10.2011 22:22
Myydään / Vaihdetaan Chevrolet Blazer Silo O/M/V Ajoneuvot 1 28.10.2010 11:11
Chevrolet Blazer Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 12.03.2010 19:53
Myydään Chevrolet Blazer Hencca O/M/V Ajoneuvot 10 05.06.2009 23:08


Sivu luotu: 15:34 (GMT +2).