Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.07.2013, 10:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllä, ilman tunnelia flekti imee lähinnä lämmintä ilmaa konehuoneesta eikä viileää ilmaa syylarin läpi. Eli kuten yllä todettiin, kannattaa ehdottomasti tehdä.

edit:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Jälkimmäisessä kuvassa näkyy myös yksi syy talliajan hupenemiseen kesällä. Pyörälosottelut kun vie ison osan tallikökkimisestä. Tuossa muuten viimeisin traileri porukan lyhytelokuvasta tuon lajin parissa:

https://vimeo.com/29744855
Hieno pätkä, taisi tuolla ainakin näkyä Calpista ja Årea..? Tuttuja paikkoja muutamien vuosien takaa Joskus oli itsellä Demo9 omista osista kasattuna, nykyisin ihan trailipyörälinjalla (Spessun Enduro Expert persiin alla) ja jäänyt noi DH/ freeride touhut olemattomiin. Åreen tekisi kyllä mieli vielä joskus lähteä Mayhemin aikaan, siellä olisi ihan kiva leikkiä vähän kevyemmänkin pyörän kanssa ja korkeuseroa riittäisi paremmin kuin kotimaan mäissä

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.07.2013 10:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.07.2013, 12:26
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä, ilman tunnelia flekti imee lähinnä lämmintä ilmaa konehuoneesta eikä viileää ilmaa syylarin läpi. Eli kuten yllä todettiin, kannattaa ehdottomasti tehdä.

edit:


Hieno pätkä, taisi tuolla ainakin näkyä Calpista ja Årea..? Tuttuja paikkoja muutamien vuosien takaa Joskus oli itsellä Demo9 omista osista kasattuna, nykyisin ihan trailipyörälinjalla (Spessun Enduro Expert persiin alla) ja jäänyt noi DH/ freeride touhut olemattomiin. Åreen tekisi kyllä mieli vielä joskus lähteä Mayhemin aikaan, siellä olisi ihan kiva leikkiä vähän kevyemmänkin pyörän kanssa ja korkeuseroa riittäisi paremmin kuin kotimaan mäissä
Tehdään tunneli sitten tuohon.

Ainakin oikea merkki sinulla alla. Vuoden kaksi minäkin kävin tuolla pimeällä puolelle, mutta nykyään maistuu meno vaan mäkipyörän kanssa. Mayhemistä tuli tuo omakin ulkomaan mäkipyöräily aloitettua, mutta eipä ole enään varmaan viiten vuoteen ollut noita pippaloita. Tänä kesänä onkin vain lyhennetty viikon reissu Gesunda ja Järvsö.

2014 on kovat suunnitelmat kuukauden Kanada reissusta, mutta se jää kyllä vielä nähtäväksi.

Tuolta muuten voi käydä urkkimassa tuon uusimman. Sielläkin paikkoina Åre, Hafjell ja Kalpis.

https://vimeo.com/67911481

Passu: agmcrew
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.07.2013, 14:15
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Tunneli jäähdyttimen ropelin ympärille.


Tee siitä tunnelista sitten kaksi osainen ja yläosan ruuvit helppoon paikkaan jos meinaat mudassa rymytä, on meinaan vaan sitten helpompi pestä jäähdytin puhtaakasi kun saa tunnelin ylä pellin pois.

On muuten hieno peli sulla!!!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.07.2013, 08:01
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Konetta tuli siirreltyä vähän joka suuntaan ja nyt se olisi hepissä kiinni. Meniköhän tuo vähän liikaakin taakse? Tosin vaihdekeppi tuntuu olevan aika hollilla ja kun kardaanit menee muutenkin customhommiksi niin eikai sillä niin merkitystä. Ainakin jäi tilaa syylarin taakse.

Painopiste siirtyi myös vähän keskemmälle.







Ensimmäinen kerä lankaakin on tuolla Esabin hitsikoneella nyt poltettu. Tosin samalla kerällä faija teki yhden BJ:n, eli aika riittoisaa tavaraa tuntuu olevan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.07.2013, 09:48
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lomia on vietty ja muumimaailmat nähty. Pääsihän sitä lomilla vähän talliinkin hääräämään. Päämääränä pyöri silmissä koneen testikäyttö vesien kanssa niin voisi pyöritellä vähän pitempäänkin ja kuullostella ettei pahemmin kalkattele.

Polttoainesuodatin, mallia tarpeeksi iso.



Ahtoputkien mallailua...



Öljypohja veke turbon paluuta varten.



Samallahan se kannattaa putsata, kun reikä paluulle on porattu.



Noh maaliahan se halusi päälleen, hapot pohjille ja mustaa pintaan.



Imusarjaan porailtu myös muutama kolonen. Ahtopaine mittarille tämä.



Dumpin ohjaukselle kun kuulemma pitää olla lähellä kaasuläppää.



Koekäyttöä varten ajattelin ottaa turbolle öljyt tuolta missä oli orkkis öljynpainemittari. Samaan reikään myös haaroitettu lähtö öljynpainemittarille. Nämä olisi tarkoitus tehdä sitten kunnon letkulla kun on sen aika.



Öljypohja pitäisi vielä kiinnittää ja alempi vesiletku hommata/kiinittää. Sitten se olisikin vain akut jostain ja koetulille.



Toiselta puolelta olisi tuon näköistä. Vähän tuota ahtoputke pitää vielä viedä lähemmäs niin ei tarvitse muokata lokaria tuon takia, kun tilaa on kuitenkin mennä sisäänpäin.



Sunnuntaina ei saanut mistään turbon painelaippaa niin koetin tehdä sitten semmoisen itse.



Kardaanikulmaakin tuli vähän katseltua ja aika härski se on tällä hetkellä. Täytyy laskea konetta ja laatikkoa näköjään tuosta. Miten se menikään jos oli normaali kardaani niin tuota perää ei kai kannattanut kääntää, vaan se oli mahdollista vain tuplanivelellä, vai muistanko väärin?



Koekäyttö kiiltää silmissä, mutta ei himottaisi ostaa akkuja vielä talliin kuleksimaan vuoden päiviksi. Päivitellään taas kun kerkiää talliin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2013, 17:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Eihän ole tuo dsl-suodatin systeemi sukua hydrauliikalle?


Hydrauliikka suodatin (ei ainakaan kaikki) ei käy dsl:lle. ja jos paluuvirtaus- suodattimen jalka; niin siellä taitaa olla ohivirtausventtiili? vai onko suodattimessa?
-> siis kaameimmillaan suodatin, joka päästää paskaa/vettä läpi, ja jos sattuu menemään tukkoon, niin ohivirtausventtiilistä pääsee isommatkin "sattumat" läpi.....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2013, 20:56
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tuo on polttoainekärryn suodatin. Toisesta päästä paskainen löpö keskellä suodatinta ja reunasta ulos pumpulle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.07.2013, 19:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Kardaanikulmaakin tuli vähän katseltua ja aika härski se on tällä hetkellä. Täytyy laskea konetta ja laatikkoa näköjään tuosta. Miten se menikään jos oli normaali kardaani niin tuota perää ei kai kannattanut kääntää, vaan se oli mahdollista vain tuplanivelellä, vai muistanko väärin?
Normikardaanilla sulla on nyt kulmat oikein (tosin liian jyrkät, tuskin toimii noin), tuplaristikkokardaanilla akselin puolen ristikolla kulma nollaan, eli tuplaristikko hoitaa kaiken "käännön".

Mikä toi ihme limppu jakiksen päässä on, onko sillä jotain kovinkin järjellistä tarvetta? No oli tai ei niin saahan tuohon laitettua tuplaristikollisen kardaanin, ja sen jälkeen käännät taka-akselin pinionia ylös
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.07.2013, 19:47
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Normikardaanilla sulla on nyt kulmat oikein (tosin liian jyrkät, tuskin toimii noin), tuplaristikkokardaanilla akselin puolen ristikolla kulma nollaan, eli tuplaristikko hoitaa kaiken "käännön".

Mikä toi ihme limppu jakiksen päässä on, onko sillä jotain kovinkin järjellistä tarvetta? No oli tai ei niin saahan tuohon laitettua tuplaristikollisen kardaanin, ja sen jälkeen käännät taka-akselin pinionia ylös
Jos oikeen ymmärrän mitä limppua tarkoitat. Niin käsijarru.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 Rambleristi Maasturiprojektit 5 09.01.2011 23:25
Myyty Big-Willys Big-Willys O/M/V Ajoneuvot 19 12.01.2010 14:50
Ostetaan Jeep Willys Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.06.2009 18:59
Big Willys Kentsu Maasturiprojektit 5 23.08.2007 21:35
O:Willys Kansipahvi J-4880 O/M/V Muut 2 06.07.2004 21:37


Sivu luotu: 15:49 (GMT +2).