Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2013, 08:15
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Noh, pistä juutuuban hakuun melkein mikä vaan isompi pyörämalli ja perään turbo niin saat muutaman syyn miksi ehkä motskaritkin pitäis vuosikatsastaa...

Nimimerkillä muutama järkyttävä ohjus bongattu...

Kaverin faijalla on 350-400 heppaa potkiva suzuki tai joku toinen japanin muoviluoti se oli ja muutos katsastettu ihan laillisestikkin ei kuulemma mäkeä suomesta löydy mihin ei isompaa tarvii pykältää.

Mites katsastus asiaa muuttaisi?
Ainoo, et rahaa menee siihen minkä äijä tekee joka kerta ennen liikkeelle lähtöä kattoo ettei vuoda öljyä, runko ei ole ratkennut ja jarrut on moitteettomat.


Saattaa olla jopa, että pyörien turvallisuus laskee katsastuksen myötä!
miksi katsoa ennen lähtöä, onhan se katsastettu pari kuuta sitten

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2013, 21:52
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mielenkiintoista nillitystä ja huonoja perusteluita katsastusten vastustajilta.

Ihan samoilla perusteluilla voitaisiin jättää kaikki koneet ilman vuosikatsastusta ja väittää ettei liikenneturvallisuus laske...

Onhan se ihan sata varma, että kalusto pysyy paremmassa kunnossa jos sen tieliikennekelpoisuus/ laillisuus todetaan vuosittain.
Voiko joku tätä kiistää?
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2013, 22:12
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Mielenkiintoista nillitystä ja huonoja perusteluita katsastusten vastustajilta.

Ihan samoilla perusteluilla voitaisiin jättää kaikki koneet ilman vuosikatsastusta ja väittää ettei liikenneturvallisuus laske...

Onhan se ihan sata varma, että kalusto pysyy paremmassa kunnossa jos sen tieliikennekelpoisuus/ laillisuus todetaan vuosittain.
Voiko joku tätä kiistää?
Kannattaisiko sun perehtyä siihen, kuinka monta kertaa tätäkin asiaa on Suomeenkin koitettu ajaa ja millä perusteilla se on ihan aina tähän mennessä virallisesti hylätty? Kannattaisiko itkun sijaan perehtyä siihen, mikä oli EU:n liikennevaliokunnan kanta aiheeseen muutama kuukausi sitten ja millä perusteilla? Ehkä sullekin voisi realismi aueta... Tai sitten ei, kun jostain aiemmasta muistankin, että sulla rajaton usko kaikkeen, mitä on säädetty...

Edit: Onko mitään kokemusta moottoripyöristä?

Viimeksi muokannut vmt : 13.07.2013 22:13 Perustelu: lisäkysymys
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2013, 22:12
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Oikeassa ovat pyrokraatit, tämäkin kuolema olisi estetty katsastusPakolla
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...582098868.html
Syynä oli varmaan myöhästynyt vuosikatsastus?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2013, 08:09
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Montako sellaista prätkää olette nähneet jotka oisi pommi kunnossa? Minusta prätkät on semmoinen asia mistä ihmisillä on tapana pitää huolta. Paremmin kuin autoista vielä monestikkin. Enemmän liikenteessä näkyy nuita autoja, jotka saatu nippa nappa katsastuksesta läpi. Toisaalta tässä mietin, että kuinka paljon sellaisia onnettomuuksia sattuu liikenteessä joihin syynä olisi pettänyt tekniikka eikä ihmisen virhe. Kun itse en äkkiseltään muista yhtään ja silti kaikki puhuu tästä kaluston kunnon valvonnasta kuolemia vähentävänä juttuna.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2013, 10:23
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Montako sellaista prätkää olette nähneet jotka oisi pommi kunnossa?
Toisaalta tässä mietin, että kuinka paljon sellaisia onnettomuuksia sattuu liikenteessä joihin syynä olisi pettänyt tekniikka eikä ihmisen virhe. Kun itse en äkkiseltään muista yhtään ja silti kaikki puhuu tästä kaluston kunnon valvonnasta kuolemia vähentävänä juttuna.
Ne jotka tästäkin vouhkaa, että se parantaa turvallisuutta on säikähtänyt kovaäänistä ja rumaa harrikkaa josta pidetään varmasti parempaa huolta kuin omasta kersasta.


Muutaman motoristin kanssa puhunut ja ne kaikki on ollut sitä mieltä, että mopot ja kevarit pitäisi saada leimalle.
Ite samaa mieltä koska niillä ajelee ne jotka ei ymmärrä tai nappaa paskan vertaa huollosta, se kun kulkee vaikka takajarruja ei ole enään vuoteen ollut niin mitä sitten

Melkein kaikki on ollut myös sitä mieltä, että turvallisuus saattaa jopa vähentyä kun sunnuntai motoilijat jättää lähtö tarkastuksen pari kuukautta vanhan leiman varaan.
Parissa kuukaudessa voi tapahtua paljon etujarru letku murtua joka olisi huomattu ajoonlähtö tarkistuksessa, mutta miksi tarkistella sehän on leimattu äskettäin.

Moniko tarkistaa auton runkoa tai akselistoa jos leima on pari kuukautta tuore?
Tulisiko autoa tarkistettua useammin jos sitä ei katsuri katselisi vuosittain?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2013, 20:53
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Montako sellaista prätkää olette nähneet jotka oisi pommi kunnossa? Minusta prätkät on semmoinen asia mistä ihmisillä on tapana pitää huolta. Paremmin kuin autoista vielä monestikkin. Enemmän liikenteessä näkyy nuita autoja, jotka saatu nippa nappa katsastuksesta läpi. Toisaalta tässä mietin, että kuinka paljon sellaisia onnettomuuksia sattuu liikenteessä joihin syynä olisi pettänyt tekniikka eikä ihmisen virhe. Kun itse en äkkiseltään muista yhtään ja silti kaikki puhuu tästä kaluston kunnon valvonnasta kuolemia vähentävänä juttuna.
Mulla ainaki oli ktm supermoto joka voplas ihan saatanasti yli 70:nen jälkee ja takajarru eikä valot toiminu ja tiedän useamman moottoripyörä "harrastajan" joita ei kiinnosta ku kova vauhti ja meteli, turvallisuus asiat aika retuperällä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.07.2013, 22:17
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

konttorilla rekisteröiti katastuksen yhteyvessä oli aikaa jutella niitänäitä katsurin kanssa ni se ihmetteli et millä hitolla noita 30t euron ape hanger kiikku lypsy jakkaroita pitäs katastaa jalka kytkimet ja keppi vaihteet.. ei saatana
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.07.2013, 13:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Kaverin faijalla on 350-400 heppaa potkiva suzuki tai joku toinen japanin muoviluoti se oli ja muutos katsastettu ihan laillisestikkin
Mitenkä tuo on mahdollista? Laista löytyy rajat suurimmalle sallitulle tehonnousulle (max. 20%) ja myös teho/painosuhteelle (max. 0,3kW/kg).

E: ilmeisesti vanhan lain aikaan tehty muutos.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 14.07.2013 13:59
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.07.2013, 15:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Laista löytyy rajat suurimmalle sallitulle tehonnousulle (max. 20%) ja myös teho/painosuhteelle (max. 0,3kW/kg).
Ei kai prätkän suurin sallittu teho-painosuhde voi olla 0,3kW/ kg, kun monissa tehdastekoisisssa pyörissä tuo lukema ylittyy ihan heittämällä.. Taitaa olla tehokkaimmissa vekottimissa jotain 0,6-0,7kW/ kg tuo lukema.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.07.2013, 16:28
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei kai prätkän suurin sallittu teho-painosuhde voi olla 0,3kW/ kg, kun monissa tehdastekoisisssa pyörissä tuo lukema ylittyy ihan heittämällä.. Taitaa olla tehokkaimmissa vekottimissa jotain 0,6-0,7kW/ kg tuo lukema.
Tuo teho/painosuhde on kyllä olemassa, mutta yksi pikku juttu unohtui tuosta aiemmasta. Se kun menee näin (Finlexistä kopsattuna):

" moottorin tehoa ei siitä annetun selvityksen mukaan saa kasvattaa alkuperäisen moottorin tai saman valmistajan valmistamaan, muilta ominaisuuksiltaan teknisesti vastaavaan ajoneuvoon tarkoitetun teholtaan suurimman moottorin tehoa enempää kuin 20 % taikka vaihtoehtoisesti alkuperäisen moottorin tehoa kasvattaa enintään kaksinkertaiseksi, jos moottoripyörän moottorin tehon ja omamassan suhde ei tällöin kasva suuremmaksi kuin 0,30 kW/1 kg;"

Eli voi tulla kyseeseen vaikka jossain sivuvaunupyörässä tai vaikka esim. painavimmissa matkamallin Harrikoissa. Esim. 350 kg alunperin vaikka 60 kW pyörään saa lisätä ihan mukavasti tehoa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.07.2013, 16:27
Axl:n Avatar
Axl Axl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.08
Sijainti: Turku
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Kaverin faijalla on 350-400 heppaa potkiva suzuki tai joku toinen japanin muoviluoti se oli ja muutos katsastettu ihan laillisestikkin ei kuulemma mäkeä suomesta löydy mihin ei isompaa tarvii pykältää.
No mihinkäs tällasia laitteita tarvitaan yleisen liikenteen joukossa??
Ratakäytössä asia erikseen..
__________________
Pajero 3.0 V6 -89
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vuoden turhake. Bruno Chit-Chat 26 10.12.2007 10:54
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + ALPO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 07.02.2007 10:38
Vuoden moottoriurheilija h-a-r-z-a Chit-Chat 51 01.12.2005 21:47
K:Ensi vuoden säännöt? 4wdass Tekniikka & Jutustelu 18 21.08.2004 18:57
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta bono This And That 13 14.03.2003 20:41


Sivu luotu: 20:18 (GMT +2).