Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2013, 09:53
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Maastomersusta kysymyksiä


Eli 300 G ja vastaavat olisivat kiintoisia laitteita. En vaan LR-ihmisenä tiedä mersuista oikeastaan mitään. Söötsillä ei oikein löytynyt mitään hyvää jotta kysyn arvon raadilta linkkejä ja lisätietoja moisesta laitteesta. Etenkin sen heikoista puolista sekä varaosapolitiikasta ja saatavuudesta / hintatasosta.

Vanhempi on ihan jees, mutta aika karu laite - noi 90-lukulaiset tosin pomppaa hinnoiltaan aika korkealle, mutta ainakin niitä voi kehua.

TT

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2013, 10:26
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Plussia:
- toimivat lukkoakselit edessä ja takana lähes kaikissa
- aika tukevasti tehtyä teknikkaa, kestää aika kovaa käyttöä
- hyvät ja aikaa kestävät rungot, ei tarvi kolvata (paitsi ehkä iskarin korvakot ja takajousen yläpäät)
- peruskulutusosaa saa ihan asiallisesti tarvikkeena (jarruosia, murroksia tms)
- välitykset lähes kunnossa (300€ pakun laatikko laittaa asian viimeistään kuntoon), toki riippuu vähän rengaskoosta
- kohtuulliset sisätilat myös pätkämallissa, mahtuu bändiä ja tavaraa kyytiin


Miinuksia:
- Vanhemman mallin dieselit on patalaiskoja
- Vähän painava, mutta uudemman mallin koneella (esim. OM602) ja pienellä laihdutuskuurilla lähtenee sellainen 100-150kg
- jotkut orkkisosat aika hilloisen hintasia (esim. uusi tankki tai syyläri), käsistään taitava selviää niidenkin kanssa.
- korit lahoja takaosasta lamppujen ympäriltä, iskarin yläpäät myös
- tankki on vähän arassa paikassa ja panssari vähän ohut
- karun näköinen sisältä, ei juuri mukavuudella juhlita
- etupyörän laakerit kuluu nopsaan paljon levittävillä vanteilla ja isoilla renkailla
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...

Viimeksi muokannut petr : 14.06.2013 11:32
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2013, 14:47
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Mistälie johtuu mutta etupyörät repeytyvät irti Useasti nähnyt
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2013, 15:38
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

juurikin näitä rehellisiä kommentteja minä kaipasin ;-)

lisää!

TT
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2013, 15:42
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.248
Blog Entries: 5
Perusasetus

Ja eikös noista puutu yleensä keskilukko?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2013, 16:00
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Keskilukko puuttuu? Eikai ny sentään kun puhutaan "maastomersuista" Eli vanhemmat W460 ovat kytkettävällä nelivedolla eli silloin veto on yhtä puuta eteen ja taakse ja uudemmat W463 on jatkuvalla nelivedolla ja niistä löytyy kaikista kaikki tarpeelliset lukot (3kpl ja ovien lukot päälle )
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.06.2013, 16:04
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Mistälie johtuu mutta etupyörät repeytyvät irti Useasti nähnyt
En ole kertaakaan elämässä nähnyt tätä tai nähnyt kuvaa siitä. Tosiaalta ei me ollakaan ajeltu kuin 35"-37" rattailla ja kaikkien autot on katsattettuja eli liikuvat myös siviililiikenteessä => vaikuttaa vähän kaasujalkaan ja riskin ottoon. Muistaakseni renkaan irtoamiseen pyörän navan kanssa oli teoreettinen mahdollisuus jos oikeen huono tsäkä käy, mutta en muista mitä siinä piti sitten rikkoontua.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.06.2013, 17:37
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
. Muistaakseni renkaan irtoamiseen pyörän navan kanssa oli teoreettinen mahdollisuus jos oikeen huono tsäkä käy, mutta en muista mitä siinä piti sitten rikkoontua.
Kääntölaakerit kaput?
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.06.2013, 06:22
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Keskilukko puuttuu? Eikai ny sentään kun puhutaan "maastomersuista" Eli vanhemmat W460 ovat kytkettävällä nelivedolla eli silloin veto on yhtä puuta eteen ja taakse ja uudemmat W463 on jatkuvalla nelivedolla ja niistä löytyy kaikista kaikki tarpeelliset lukot (3kpl ja ovien lukot päälle )
Minkä tyyppinen lukko siellä on? Visko, torsen jne...

TT
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.06.2013, 08:16
Pappa59 Pappa59 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.10
Sijainti: ylöjärvi takamaa
Viestit: 48
Perusasetus

Pyörä irtoaa kun esim murros katkeaa joten rengas on jarru kilven varassa ja jos jatkaa ajamista vauriotatuleemukavan rapiasti kokemusta on kämmäkassä hajosi molemmat puolet korjaus metsässä onnistuu jos on hitsikone seuraavan laisesti pura etu pallo irti poista akseli hitsaa pallonnapa akseli sisimmän laakeriin kiinni jakasaa ja ajavekotin takavedolla koti pajalle kokemusta on
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.06.2013, 09:32
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

en ole tutkinut tarkemmin w463 mallia, mutta kuvittelisin että 100% mekaaninen kun kerran napista kytketään päälle samalla tavalla kuin tasauspyörästön lukot.

Joo niin se tais olla, että jos murros katkee irtipoikki niin rengas jää nojaamaan jarrusatulaan/kilpeä vasten. Silloin kyllä voi riikkoontua muutakin joka voi vaatia hitsiä. Mut on ollut aika huono tsäkä, mutta mahdollista on. Nimimerkillä seitsemäs vuosi alkaa mulla oman mesen kanssa enkä ole koskaan vaihtanut edes murrosta.



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Minkä tyyppinen lukko siellä on? Visko, torsen jne...

TT
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.06.2013, 10:49
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Täh? Minkälainen se rakenne on pyöränlaakeroinnin suhteen?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.06.2013, 17:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Täh? Minkälainen se rakenne on pyöränlaakeroinnin suhteen?


vähän niinkuin tuollainen:



__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.06.2013, 17:19
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 3.999
Perusasetus

Rakenne purettuna:
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.06.2013, 18:54
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Näyttääkin ihan normi G:ltä suoraan liikenteestä
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.06.2013, 15:39
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Rakenne purettuna:
Laitappas koko laitteesta kuva niin näkee minkälaiseen keksintöön tuo akseli on hitsattu...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.06.2013, 17:34
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Laitappas koko laitteesta kuva niin näkee minkälaiseen keksintöön tuo akseli on hitsattu...
Tais olla Suzukin koppa päällä, promodified kilpuri.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
runneri kysymyksiä silimat Tekniikka & Jutustelu 5 05.04.2011 19:26
Mj kysymyksiä. niko69 Tekniikka & Jutustelu 3 10.06.2010 10:18
Vinssi kysymyksiä EZU Tekniikka & Jutustelu 14 08.07.2008 22:22
TRIAL KYSYMYKSIÄ??????? Jare Tekniikka & Jutustelu 61 11.04.2006 15:19
Kysymyksiä remmiahtimesta Tekniikka & Jutustelu 6 25.03.2006 20:45


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).