![]() |
Maastomersusta kysymyksiä
Eli 300 G ja vastaavat olisivat kiintoisia laitteita. En vaan LR-ihmisenä tiedä mersuista oikeastaan mitään. Söötsillä ei oikein löytynyt mitään hyvää jotta kysyn arvon raadilta linkkejä ja lisätietoja moisesta laitteesta. Etenkin sen heikoista puolista sekä varaosapolitiikasta ja saatavuudesta / hintatasosta.
Vanhempi on ihan jees, mutta aika karu laite - noi 90-lukulaiset tosin pomppaa hinnoiltaan aika korkealle, mutta ainakin niitä voi kehua. TT |
Plussia:
- toimivat lukkoakselit edessä ja takana lähes kaikissa - aika tukevasti tehtyä teknikkaa, kestää aika kovaa käyttöä - hyvät ja aikaa kestävät rungot, ei tarvi kolvata (paitsi ehkä iskarin korvakot ja takajousen yläpäät) - peruskulutusosaa saa ihan asiallisesti tarvikkeena (jarruosia, murroksia tms) - välitykset lähes kunnossa (300€ pakun laatikko laittaa asian viimeistään kuntoon), toki riippuu vähän rengaskoosta - kohtuulliset sisätilat myös pätkämallissa, mahtuu bändiä ja tavaraa kyytiin Miinuksia: - Vanhemman mallin dieselit on patalaiskoja - Vähän painava, mutta uudemman mallin koneella (esim. OM602) ja pienellä laihdutuskuurilla lähtenee sellainen 100-150kg - jotkut orkkisosat aika hilloisen hintasia (esim. uusi tankki tai syyläri), käsistään taitava selviää niidenkin kanssa. - korit lahoja takaosasta lamppujen ympäriltä, iskarin yläpäät myös - tankki on vähän arassa paikassa ja panssari vähän ohut - karun näköinen sisältä, ei juuri mukavuudella juhlita - etupyörän laakerit kuluu nopsaan paljon levittävillä vanteilla ja isoilla renkailla |
Mistälie johtuu mutta etupyörät repeytyvät irti:confused: Useasti nähnyt:confused::confused:
|
juurikin näitä rehellisiä kommentteja minä kaipasin ;-)
lisää! TT |
Ja eikös noista puutu yleensä keskilukko?
|
Keskilukko puuttuu? Eikai ny sentään kun puhutaan "maastomersuista" ;) Eli vanhemmat W460 ovat kytkettävällä nelivedolla eli silloin veto on yhtä puuta eteen ja taakse ja uudemmat W463 on jatkuvalla nelivedolla ja niistä löytyy kaikista kaikki tarpeelliset lukot (3kpl ja ovien lukot päälle ;) )
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
TT |
Pyörä irtoaa kun esim murros katkeaa joten rengas on jarru kilven varassa ja jos jatkaa ajamista vauriotatuleemukavan rapiasti kokemusta on kämmäkassä hajosi molemmat puolet korjaus metsässä onnistuu jos on hitsikone seuraavan laisesti pura etu pallo irti poista akseli hitsaa pallonnapa akseli sisimmän laakeriin kiinni jakasaa ja ajavekotin takavedolla koti pajalle kokemusta on
|
en ole tutkinut tarkemmin w463 mallia, mutta kuvittelisin että 100% mekaaninen kun kerran napista kytketään päälle samalla tavalla kuin tasauspyörästön lukot.
Joo niin se tais olla, että jos murros katkee irtipoikki niin rengas jää nojaamaan jarrusatulaan/kilpeä vasten. Silloin kyllä voi riikkoontua muutakin joka voi vaatia hitsiä. Mut on ollut aika huono tsäkä, mutta mahdollista on. Nimimerkillä seitsemäs vuosi alkaa mulla oman mesen kanssa enkä ole koskaan vaihtanut edes murrosta. Lainaus:
|
Täh? Minkälainen se rakenne on pyöränlaakeroinnin suhteen?
|
Lainaus:
vähän niinkuin tuollainen: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100065 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100066 |
Rakenne purettuna:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107547 |
Näyttääkin ihan normi G:ltä suoraan liikenteestä :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 09:36 (GMT +2). |