|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Eikös toi rungon 5-6mm kuulosta jo melkein amerikanrautapaksuudelta, ei mun mielestä noin järeetä ole (ainakaan takana). Voisihan ton takaosan vielä boxittaa jos haluaa lisäjäykkyyttä. Saatan kyllä muistaa väärinkin tuon käytetyn 3mm materiaalin, se saataa olla hyvin jotain 3-4mm väliltä. Vetopiste oli muistaakseni 6-7mm tavaraa, ja se on jo melkosen painavaa/järeetä jöötiä. Jokatapauksessa rungonpätkät/takapuskurin paksuus oli samaa luokkaa kun muuallakin rungossa. En pääse nyt tarkistamaan kun auto on säilytyksessä ihan muualla. |
#177
|
||||
|
||||
Joo ja aika sitä oli syöny jo meitsilläkin mutta kun ehjästä kohtaa katkaisin niin kyllä se sen paksuista oli.
Mikä osaltaan selittää sen että ko. kampe on edelleen elossa vaikka sillä on jo yli 30 vuotta aurattu ja se on muutenkin jokapäiväisessä ajossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#178
|
||||
|
||||
Nyt tuli ostettua sellanen vehje, että naapurin hampaaton mummokin tälle nauraa. Legenda, Biltema putkentaivutin!! Parit parannukset tein heti, tunkki oli olemattomalla kahdella pultilla kiinni pohjasta ja heilui miten sattuu, Tein tuet ettei pääse liikkumaan. Lisäksi lesti on hieman löysä putkeen, joten väliin kummallekkin puolelle, olisiko ollut 0,7-0,8 mm metalliliuskat. Vastakappaleiden leveys putken koon mukaan. Eli isoin koko kauimmaisessa reiässä. Melkoisen työlästä.
Tässä kuvassa 48,3x3,x saumallista vesijohtoputkea ja joku hieman pienempi testipätkä Ja tähän tarkoitukseen sitä käytetään, eli helmaputkien tekoon. Tässä helmaputket heppailtuna kiinni. Ei tule yhdestä osasta koska tarvitaan pari tiukkaan kulmaa tässä toteutuksessa. Alapuolelle tulee vielä toinen putki ja näiden putkien väliin tarpeeksi tukia ja muutama runkoon tuleva kiinnitysputki. Viimeksi muokannut Kauttu : 04.06.2013 09:27 |
#179
|
||||
|
||||
Ryppäsitkö tyhjää putkea vai täytitkö jollain? Esim. hiekkapuhallushiekkaa kun pistää täyteen niin saa siistimpiä kurveja. Tosin tuo kirkkaampi 90 asteinen on jo oikein mainion näköinen.
|
#180
|
|||
|
|||
itsellä myös tuo kyseinenrypytin. Minulla oli taas nuo lestit toisinpäin. Tai no työnsin aina pienenmpään lestiin ne putket niin tuli ihan ok, ainut ongelma oli saada lesti irti, ne koot on eiputkimiehelle hämäävät siinä lestissä.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#181
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juu esim. tuo 1 1/2" (48,3mm) lesti on lähempänä 50mm. Kun tein tuohon isompaan putkeen taivutuksia niin pidin vastinrullia kauimmaisissa tai toisiksi kauimmaisissa reijissä. Pienemmässä putkessä johon tein 90asteen mutkan taisi rullat olla aika lähelläkin lestiä. Ymmärsinkö oikein, että olet laittanut heti alusta vastinrullat niin lähelle lestiä kun mahdollista ja siitä pumpannut koko taivutuksen loppuun saakka? Vai aloittanut rullat kauempana ja vähitellen siirrellyt lähemmäksi? Vai tarkoititko sanatarkasti "pienemmällä lestillä", että olet laittanut 48mm lestiin 50mm putkea? Viimeksi muokannut Kauttu : 07.01.2014 09:31 |
#182
|
|||
|
|||
En ole pilipaliteeman putken taivutinta käyttänyt mutta oikeissa taivuttimissa esim: ridgid menee noi reijät silleen että pienin putki ja lähin reikä. Biltemassa näkyy olevan 1/2" eli 21,4mm ja suurin 2" 60,3mm olisi kauimmaisissa reijissä. Koitan liittää kuvan josta selviää DN ja millinetrit.
|
#183
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#184
|
|||
|
|||
Hieno ketju kaikkinensa. Pakko ihailla moista taitoa värkätä, ja kärsivällisyyttä, sitä varmasti on tarvittu paljon.
|
#185
|
||||
|
||||
Kiitoksia! Tämä projekti on tosiaan ollut varsinainen iisakin kirkko, kiirettä ei ole todellakaan pidetty minkään kanssa. Nyt kun on aikalailla kaikki ruostehommat tehty, on mukavempi keskittyä muihin juttuihin. Joululomalla voisi jatkaa rakentelua ja tehdä helmaputket valmiiksi.
|
#186
|
||||
|
||||
Kävin pajalla pyörähtämässä ja tekemässä pari lisäputkea
|
#187
|
||||
|
||||
Parit talviset sovittelukuvat helmaputkista. Ei vieläkään valmista, mutta vähitellen. Ei varsinaisesti puutu kuin pari kiinnitysputkea runkoon. Kumpikin puoli on samassa vaiheessa.
|
#188
|
||||
|
||||
Aika ottavalle kohtaa jää toi alipainehinkki. Koria ku nostettu ja helmojaki lyhennetty niin tulee aika korkeelle nuo sliderit.
|
#189
|
||||
|
||||
Tulee Matti tarkoituksella mahdollisimman korkealle nuo helmaputket. Tuo jarrujen painesäiliö lähtee kyllä tosta jonnekkin muualle tai sitten pienempi tilalle. Pakoputki myös toisella puolella on vielä todella huonossa paikkaa
|
#190
|
|||
|
|||
Tuosta jarrupainesäiliöstä --> konerikkoon
Sotken sen verran topiikkia, että tuo bj:n vuotava jarrun alipainesäiliö tuhoaa latureita ja moottoreita huomattavan paljon!
Siis miten? Tuosta pöntöstä imetään laturin päässä olevalla alipainepumpulla ilma (tai jos vuotaa, niin se alustassa pyörivä hiekka/pöly/suola/paska/vesi suoraan alipainepumpun kautta öljypohjaan. Ja jos autoä käytetään normaalisti kesäkuumalla, niin vesi haihtuu pois, paskat jää, tukki suodattiman/suolat syövyttää jne. Ja yksikin upotus, että tuo vuotokohta veden alla, niin kun auto käy tyhjäkäyntiä, niin alipainepumppu pumppaa suhteellisen nopeaa sankollisen vettä öljypohjaan, jos yhtään menee pitkäksi, niin koneesta tulee öljyt huohottimen kautta pois tieltä, kun vesi on raskaampaa. (siis jos vuoto on iso) Ja edes bj ei suvaitse likaista vettä öljynä.... p.s tuo auton jarrujen alipaine on hyvä köyhän miehen imutyhjennys; väliin vaan riittävän suuri "öljyn erotin" itselläni 20litran kompressorin säiliö Sorry ja Kiitos topiikin lainauksesta |
#191
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#192
|
||||
|
||||
Lainaus:
Millä meinasit maalata noi? |
#193
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#194
|
||||
|
||||
Helmaputkiin taaimmaiset tuet
|
#195
|
||||
|
||||
Seuraava projekti oli muhinut päässä jo parikin vuotta, eli tarkoituksena oli rakentaa ulkopuoliset turvakaaret kangaskaton päälle. Bj tarjoaa hieman haastavat mittasuhteet sivulta katsottuna tällaiselle ratkaisulle. Lähinnä etupenkin sijainti takalokariin on ongelmallinen. Pääkaaren lähteminen takalokarin etupuolelta alahelmasta suzukityyliin ei onnistu, paitsi jos kaari tulisi todella reilusti kallelleen taaksepäin. Tämä auto ei ole mikään trial luokan kilpa-auto, jossa täytyisi olla pilkulleen AKK:n liite-J:n mukaiset kaaret, mutta halusin kuitenkin, että pääkaari sentään on kokonaan etupenkkien takapuolella. Päädyin ratkaisuun, jossa pääkaari lähtee auton sisäpuolelta lokarin päältä ja tulee pienellä taivutuksella kyljestä ulos.
Aukko kylkeen Pääkaari hollillaan Kuva taivutuksesta. Kuva hämää, mutta noin 90* mutka Mitä nyt olen vuosia palstaa selaillut, niin kaaret aina aiheuttavat vahvoja mielipiteitä. Toivon ettei tarvitse alkaa kiistelemään verisesti mistään ratkaisusta sen kummemmin PS. Kaaret ovat käytännössä viimeistelyä vaille valmiit, mutta teen niiden teosta muutaman osan sarjan, niin ei paljasteta kaikkea heti. |
#196
|
|||
|
|||
Taivuttelitko kaaret tolla bilteman taivuttimella? Ite nostin tossa bj:stä katon kesäksi pois ja tarvisi varmaan jotain kaarta väännellä.
|
#197
|
||||
|
||||
Kyllä tuli askarreltua biltemataivuttimella. Parit parannukset taivutin vaatii ilman muuta jos haluaa, että onnistuu. Tosiaan lestit on hieman väljiä (riippuu tietysti putkesta), eli putken ja lestin väliin jotain shimmilevyä tms. niinkun tuolla aikasemmassa kuvassa näkyy. Päissä olevat vastinrullat kannattaa heittää mäelle ja laittaa tilalle n.10cm pitkät kulmaraudat putken suuntaisesti jos ei halua kunnon lommoja putkeen. Tämä vihreä putki taipui erittäinkin nätisti.
|
#198
|
||||
|
||||
Asiasta alipaineeseen, eli siinähän siulla on säiliö siinä helmaputkessa....
Vaan asiallista vääntöä kerrassaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#199
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#200
|
||||
|
||||
Tää on just sellanen idea mikä tulee tarpeeseen. Sen verran erikoisempi ratkasu, että pakko toteuttaa. Vai ethän heittäny vitsillä? Tulishan sitä noin 2,5m putkea säiliöksi kun noi kaksi pitkää putkea yhdistää. Eikä olisi tiellä..
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj:n edic | hami | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.09.2009 05:47 |
O:Hj:60 Edic Boxi | k81 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 08.04.2008 14:32 |
g´een kiekkamittari ei pelaa? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.02.2008 20:44 |
bj:n edic | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.03.2006 20:40 | |
HJ 60 ja EDIC | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.11.2005 21:51 |