Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2012, 20:38
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

alipainesäiliö


Eiköhän säiliön tarkoitus ole säilöä alipainetta talteen siltä varalta, että joutuu polkemaan jarrua muutaman kerran eikä pumppu pysty tuottamaan riittävää määrää alipainetta. Tällöinkin jarrut vaan muuttuvat tehostamattomiksi mutta ei ne kokonaan häviä, poljin voimaa vaan tarvitaan rutkasti enemmän.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2012, 22:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Kyllä se säiliö siellä pitää olla. Varsinkin jos ikinä on kärri perässä. Nimittäin toissavuonna oli eräs erikoistilanne kun oli tuon alipaine säiliön letku menny lyttyyn ja jarrua piti painaa pariinkin kertaan.

Rungon ja puskurin orkkis vahvuus on jotain 5-6 milliä ja puskuri/vetopalkki vielä jotain semmosta kamaa mihin ei normi hss pora pystynnää...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2012, 11:02
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hemmobj40 Näytä viesti
Eiköhän säiliön tarkoitus ole säilöä alipainetta talteen siltä varalta, että joutuu polkemaan jarrua muutaman kerran eikä pumppu pysty tuottamaan riittävää määrää alipainetta. Tällöinkin jarrut vaan muuttuvat tehostamattomiksi mutta ei ne kokonaan häviä, poljin voimaa vaan tarvitaan rutkasti enemmän.
Ok, kiitos tiedoista!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kyllä se säiliö siellä pitää olla. Varsinkin jos ikinä on kärri perässä. Nimittäin toissavuonna oli eräs erikoistilanne kun oli tuon alipaine säiliön letku menny lyttyyn ja jarrua piti painaa pariinkin kertaan.

Rungon ja puskurin orkkis vahvuus on jotain 5-6 milliä ja puskuri/vetopalkki vielä jotain semmosta kamaa mihin ei normi hss pora pystynnää...
Juu täytyy pitää ponttö ettei tule vastaavia tilanteita. En kylläkään käytä tätä veturina, mutta kuitenkin hyvä olla jarrut kunnossa. Pöntön koko ilmeisesti ei ole niin tarkka jos kerran on laitettu pienempiäkin tilalle.

Eikös toi rungon 5-6mm kuulosta jo melkein amerikanrautapaksuudelta, ei mun mielestä noin järeetä ole (ainakaan takana). Voisihan ton takaosan vielä boxittaa jos haluaa lisäjäykkyyttä. Saatan kyllä muistaa väärinkin tuon käytetyn 3mm materiaalin, se saataa olla hyvin jotain 3-4mm väliltä. Vetopiste oli muistaakseni 6-7mm tavaraa, ja se on jo melkosen painavaa/järeetä jöötiä. Jokatapauksessa rungonpätkät/takapuskurin paksuus oli samaa luokkaa kun muuallakin rungossa. En pääse nyt tarkistamaan kun auto on säilytyksessä ihan muualla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.11.2012, 15:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Joo ja aika sitä oli syöny jo meitsilläkin mutta kun ehjästä kohtaa katkaisin niin kyllä se sen paksuista oli.

Mikä osaltaan selittää sen että ko. kampe on edelleen elossa vaikka sillä on jo yli 30 vuotta aurattu ja se on muutenkin jokapäiväisessä ajossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2012, 19:41
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Nyt tuli ostettua sellanen vehje, että naapurin hampaaton mummokin tälle nauraa. Legenda, Biltema putkentaivutin!! Parit parannukset tein heti, tunkki oli olemattomalla kahdella pultilla kiinni pohjasta ja heilui miten sattuu, Tein tuet ettei pääse liikkumaan. Lisäksi lesti on hieman löysä putkeen, joten väliin kummallekkin puolelle, olisiko ollut 0,7-0,8 mm metalliliuskat. Vastakappaleiden leveys putken koon mukaan. Eli isoin koko kauimmaisessa reiässä. Melkoisen työlästä.



Tässä kuvassa 48,3x3,x saumallista vesijohtoputkea ja joku hieman pienempi testipätkä



Ja tähän tarkoitukseen sitä käytetään, eli helmaputkien tekoon. Tässä helmaputket heppailtuna kiinni. Ei tule yhdestä osasta koska tarvitaan pari tiukkaan kulmaa tässä toteutuksessa.



Alapuolelle tulee vielä toinen putki ja näiden putkien väliin tarpeeksi tukia ja muutama runkoon tuleva kiinnitysputki.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	biltema.jpg‎
Views:	7732
Size:	223,5 Kt
ID:	31822   Click image for larger version

Name:	taivutuksia.jpg‎
Views:	6174
Size:	218,1 Kt
ID:	31823   Click image for larger version

Name:	helmaputket.jpg‎
Views:	6142
Size:	206,2 Kt
ID:	31824   Click image for larger version

Name:	suunnitelma.jpg‎
Views:	5945
Size:	199,1 Kt
ID:	31825  

Viimeksi muokannut Kauttu : 04.06.2013 09:27
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.11.2012, 20:53
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Ryppäsitkö tyhjää putkea vai täytitkö jollain? Esim. hiekkapuhallushiekkaa kun pistää täyteen niin saa siistimpiä kurveja. Tosin tuo kirkkaampi 90 asteinen on jo oikein mainion näköinen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.11.2012, 21:14
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

itsellä myös tuo kyseinenrypytin. Minulla oli taas nuo lestit toisinpäin. Tai no työnsin aina pienenmpään lestiin ne putket niin tuli ihan ok, ainut ongelma oli saada lesti irti, ne koot on eiputkimiehelle hämäävät siinä lestissä.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2013, 09:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.093
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauttu Näytä viesti
Aika ottavalle kohtaa jää toi alipainehinkki. Koria ku nostettu ja helmojaki lyhennetty niin tulee aika korkeelle nuo sliderit.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2013, 20:02
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aika ottavalle kohtaa jää toi alipainehinkki. Koria ku nostettu ja helmojaki lyhennetty niin tulee aika korkeelle nuo sliderit.
Tulee Matti tarkoituksella mahdollisimman korkealle nuo helmaputket. Tuo jarrujen painesäiliö lähtee kyllä tosta jonnekkin muualle tai sitten pienempi tilalle. Pakoputki myös toisella puolella on vielä todella huonossa paikkaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj:n edic hami Tekniikka & Jutustelu 2 22.09.2009 05:47
O:Hj:60 Edic Boxi k81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 08.04.2008 14:32
g´een kiekkamittari ei pelaa? henteri Tekniikka & Jutustelu 10 07.02.2008 20:44
bj:n edic Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 20:40
HJ 60 ja EDIC HojoAna Tekniikka & Jutustelu 5 30.11.2005 21:51


Sivu luotu: 13:52 (GMT +2).