![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
alipainesäiliöEiköhän säiliön tarkoitus ole säilöä alipainetta talteen siltä varalta, että joutuu polkemaan jarrua muutaman kerran eikä pumppu pysty tuottamaan riittävää määrää alipainetta. Tällöinkin jarrut vaan muuttuvat tehostamattomiksi mutta ei ne kokonaan häviä, poljin voimaa vaan tarvitaan rutkasti enemmän.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kyllä se säiliö siellä pitää olla. Varsinkin jos ikinä on kärri perässä. Nimittäin toissavuonna oli eräs erikoistilanne kun oli tuon alipaine säiliön letku menny lyttyyn ja jarrua piti painaa pariinkin kertaan.
Rungon ja puskurin orkkis vahvuus on jotain 5-6 milliä ja puskuri/vetopalkki vielä jotain semmosta kamaa mihin ei normi hss pora pystynnää...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Eikös toi rungon 5-6mm kuulosta jo melkein amerikanrautapaksuudelta, ei mun mielestä noin järeetä ole (ainakaan takana). Voisihan ton takaosan vielä boxittaa jos haluaa lisäjäykkyyttä. Saatan kyllä muistaa väärinkin tuon käytetyn 3mm materiaalin, se saataa olla hyvin jotain 3-4mm väliltä. Vetopiste oli muistaakseni 6-7mm tavaraa, ja se on jo melkosen painavaa/järeetä jöötiä. Jokatapauksessa rungonpätkät/takapuskurin paksuus oli samaa luokkaa kun muuallakin rungossa. En pääse nyt tarkistamaan kun auto on säilytyksessä ihan muualla. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Joo ja aika sitä oli syöny jo meitsilläkin mutta kun ehjästä kohtaa katkaisin niin kyllä se sen paksuista oli.
Mikä osaltaan selittää sen että ko. kampe on edelleen elossa vaikka sillä on jo yli 30 vuotta aurattu ja se on muutenkin jokapäiväisessä ajossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nyt tuli ostettua sellanen vehje, että naapurin hampaaton mummokin tälle nauraa. Legenda, Biltema putkentaivutin!! Parit parannukset tein heti, tunkki oli olemattomalla kahdella pultilla kiinni pohjasta ja heilui miten sattuu, Tein tuet ettei pääse liikkumaan. Lisäksi lesti on hieman löysä putkeen, joten väliin kummallekkin puolelle, olisiko ollut 0,7-0,8 mm metalliliuskat. Vastakappaleiden leveys putken koon mukaan. Eli isoin koko kauimmaisessa reiässä. Melkoisen työlästä.
Tässä kuvassa 48,3x3,x saumallista vesijohtoputkea ja joku hieman pienempi testipätkä Ja tähän tarkoitukseen sitä käytetään, eli helmaputkien tekoon. Tässä helmaputket heppailtuna kiinni. Ei tule yhdestä osasta koska tarvitaan pari tiukkaan kulmaa tässä toteutuksessa. Alapuolelle tulee vielä toinen putki ja näiden putkien väliin tarpeeksi tukia ja muutama runkoon tuleva kiinnitysputki. Viimeksi muokannut Kauttu : 04.06.2013 09:27 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ryppäsitkö tyhjää putkea vai täytitkö jollain? Esim. hiekkapuhallushiekkaa kun pistää täyteen niin saa siistimpiä kurveja. Tosin tuo kirkkaampi 90 asteinen on jo oikein mainion näköinen.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
itsellä myös tuo kyseinenrypytin. Minulla oli taas nuo lestit toisinpäin. Tai no työnsin aina pienenmpään lestiin ne putket niin tuli ihan ok, ainut ongelma oli saada lesti irti, ne koot on eiputkimiehelle hämäävät siinä lestissä.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Aika ottavalle kohtaa jää toi alipainehinkki. Koria ku nostettu ja helmojaki lyhennetty niin tulee aika korkeelle nuo sliderit.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hj:n edic | hami | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.09.2009 05:47 |
| O:Hj:60 Edic Boxi | k81 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 08.04.2008 14:32 |
| g´een kiekkamittari ei pelaa? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.02.2008 20:44 |
| bj:n edic | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.03.2006 20:40 | |
| HJ 60 ja EDIC | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.11.2005 21:51 |