Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 15.11.2012, 14:35
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauttu Näytä viesti
Asiasta toiseen.. Sanokaas viisaammat mitä tolle pienen lipaston kokoselle säiliölle joka liittyy ilmeisesti jarrujen tehostukseen jollain tavoin voisi oikein tehdä? On hieman tiellä tuossa kohtaa ainakin. Joskus on tästäkin ollut puhetta foorumilla, mutta ei nyt tähän hätään löytynyt
Itse olen siirtänyt sen konehuoneeseen rintapeltiin ja pönttönä toimii HJ-6x pienenpi säiliö.

Vastaa lainaten
Vanha 15.11.2012, 14:52
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Itse olen siirtänyt sen konehuoneeseen rintapeltiin ja pönttönä toimii HJ-6x pienenpi säiliö.
Aivan, joku pienempi säiliö olisi varmaan poikaa. Onkos kukaan saanut mahdutettua tuota alkuperästä lootaa mihinkään järkevämpään paikkaan? Jostain muistelen, että ois jopa jätetty pois kokonaan, vai muistanko väärin?
Vastaa lainaten
Vanha 15.11.2012, 15:54
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Perusasetus

Mulla ei ole mitään pönttöä BJ:ssä. Sitä en tiedä että kannattasko jopa laittaa se HJ:n säiliö.
Vanha 15.11.2012, 17:02
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Perusasetus

Itse tehden

Eiköhän noilla metallimiehen taidoilla pystyisi itse tekemään uuden pienemmän tai paremman muotoisen säiliön.
Vastaa lainaten
Vanha 15.11.2012, 18:46
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
Mulla ei ole mitään pönttöä BJ:ssä. Sitä en tiedä että kannattasko jopa laittaa se HJ:n säiliö.
Niin olin muistelevinani, että kaikilla ei kyseistä säiliötä olisi ollenkaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hemmobj40 Näytä viesti
Eiköhän noilla metallimiehen taidoilla pystyisi itse tekemään uuden pienemmän tai paremman muotoisen säiliön.
No olisihan sekin vaihtoehto. Jos vaikka tuosta alkuperäisestä silpoo puolet pois niin ei vie juurikaan enään tilaa. Mutta kun on hämärän peitossa mikä virka tällä on ja voiko sitä kuinka modailla vai häviääkö jarrut..
Vastaa lainaten
Vanha 15.11.2012, 20:38
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Perusasetus

alipainesäiliö

Eiköhän säiliön tarkoitus ole säilöä alipainetta talteen siltä varalta, että joutuu polkemaan jarrua muutaman kerran eikä pumppu pysty tuottamaan riittävää määrää alipainetta. Tällöinkin jarrut vaan muuttuvat tehostamattomiksi mutta ei ne kokonaan häviä, poljin voimaa vaan tarvitaan rutkasti enemmän.
Vastaa lainaten
Vanha 15.11.2012, 22:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Kyllä se säiliö siellä pitää olla. Varsinkin jos ikinä on kärri perässä. Nimittäin toissavuonna oli eräs erikoistilanne kun oli tuon alipaine säiliön letku menny lyttyyn ja jarrua piti painaa pariinkin kertaan.

Rungon ja puskurin orkkis vahvuus on jotain 5-6 milliä ja puskuri/vetopalkki vielä jotain semmosta kamaa mihin ei normi hss pora pystynnää...
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa

Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2012, 11:02
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hemmobj40 Näytä viesti
Eiköhän säiliön tarkoitus ole säilöä alipainetta talteen siltä varalta, että joutuu polkemaan jarrua muutaman kerran eikä pumppu pysty tuottamaan riittävää määrää alipainetta. Tällöinkin jarrut vaan muuttuvat tehostamattomiksi mutta ei ne kokonaan häviä, poljin voimaa vaan tarvitaan rutkasti enemmän.
Ok, kiitos tiedoista!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kyllä se säiliö siellä pitää olla. Varsinkin jos ikinä on kärri perässä. Nimittäin toissavuonna oli eräs erikoistilanne kun oli tuon alipaine säiliön letku menny lyttyyn ja jarrua piti painaa pariinkin kertaan.

Rungon ja puskurin orkkis vahvuus on jotain 5-6 milliä ja puskuri/vetopalkki vielä jotain semmosta kamaa mihin ei normi hss pora pystynnää...
Juu täytyy pitää ponttö ettei tule vastaavia tilanteita. En kylläkään käytä tätä veturina, mutta kuitenkin hyvä olla jarrut kunnossa. Pöntön koko ilmeisesti ei ole niin tarkka jos kerran on laitettu pienempiäkin tilalle.

Eikös toi rungon 5-6mm kuulosta jo melkein amerikanrautapaksuudelta, ei mun mielestä noin järeetä ole (ainakaan takana). Voisihan ton takaosan vielä boxittaa jos haluaa lisäjäykkyyttä. Saatan kyllä muistaa väärinkin tuon käytetyn 3mm materiaalin, se saataa olla hyvin jotain 3-4mm väliltä. Vetopiste oli muistaakseni 6-7mm tavaraa, ja se on jo melkosen painavaa/järeetä jöötiä. Jokatapauksessa rungonpätkät/takapuskurin paksuus oli samaa luokkaa kun muuallakin rungossa. En pääse nyt tarkistamaan kun auto on säilytyksessä ihan muualla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj:n edic hami Tekniikka & Jutustelu 2 22.09.2009 05:47
O:Hj:60 Edic Boxi k81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 08.04.2008 14:32
g´een kiekkamittari ei pelaa? henteri Tekniikka & Jutustelu 10 07.02.2008 20:44
bj:n edic Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 20:40
HJ 60 ja EDIC HojoAna Tekniikka & Jutustelu 5 30.11.2005 21:51

Sivu luotu: 17:17 (GMT +2).