Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2013, 18:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.094
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauttu Näytä viesti
Tulee Matti tarkoituksella mahdollisimman korkealle nuo helmaputket.
Ei ihan jokainen koukkupolvi pääse kyytiin. Mutta hyvän näköiset kyllä. Mun pitäis myös FJ:hin hitsuutella jotku rock-sliderit, ei niinkään kalliokönyymistä varten vaan ihan kyytiin pääsemisen helpottamiseks. Nyt joutuu menee lumikengillä kyytiin ku ei perse yllä penkille ja kopistella vasta sitten.

Millä meinasit maalata noi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2013, 12:54
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei ihan jokainen koukkupolvi pääse kyytiin. Mutta hyvän näköiset kyllä. Mun pitäis myös FJ:hin hitsuutella jotku rock-sliderit, ei niinkään kalliokönyymistä varten vaan ihan kyytiin pääsemisen helpottamiseks. Nyt joutuu menee lumikengillä kyytiin ku ei perse yllä penkille ja kopistella vasta sitten.

Millä meinasit maalata noi?
Voi olla, että jopa vaikeuttavat autoon nousua entisestään, jos joutuu niiden yli venytteleen jalkaa. Jos vaikuttaa siltä, että voi astua mukavasti noiden päälle, niin saatan hitsuutella jotain karhennusta (esim.rautaverkkoa) pienelle pätkälle putken päälle, ettei jalka lipsu. Maaliksi tulee 2K happopohjamaali ja pintaan Delfleet epoximaali. Tätä PPG Delfleetiä olen käyttänyt rungossa, sisätiloissa, vanteissa jne. Todella helppo maalata ja pinnasta tulee kova ja kiiltävä. Ja väriksi tulee musta tai tumman harmaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.06.2013, 21:14
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Helmaputkiin taaimmaiset tuet

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	helmatuki.jpg‎
Views:	3048
Size:	159,9 Kt
ID:	37668  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.06.2013, 21:40
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Seuraava projekti oli muhinut päässä jo parikin vuotta, eli tarkoituksena oli rakentaa ulkopuoliset turvakaaret kangaskaton päälle. Bj tarjoaa hieman haastavat mittasuhteet sivulta katsottuna tällaiselle ratkaisulle. Lähinnä etupenkin sijainti takalokariin on ongelmallinen. Pääkaaren lähteminen takalokarin etupuolelta alahelmasta suzukityyliin ei onnistu, paitsi jos kaari tulisi todella reilusti kallelleen taaksepäin. Tämä auto ei ole mikään trial luokan kilpa-auto, jossa täytyisi olla pilkulleen AKK:n liite-J:n mukaiset kaaret, mutta halusin kuitenkin, että pääkaari sentään on kokonaan etupenkkien takapuolella. Päädyin ratkaisuun, jossa pääkaari lähtee auton sisäpuolelta lokarin päältä ja tulee pienellä taivutuksella kyljestä ulos.

Aukko kylkeen



Pääkaari hollillaan



Kuva taivutuksesta. Kuva hämää, mutta noin 90* mutka



Mitä nyt olen vuosia palstaa selaillut, niin kaaret aina aiheuttavat vahvoja mielipiteitä. Toivon ettei tarvitse alkaa kiistelemään verisesti mistään ratkaisusta sen kummemmin

PS. Kaaret ovat käytännössä viimeistelyä vaille valmiit, mutta teen niiden teosta muutaman osan sarjan, niin ei paljasteta kaikkea heti.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	aukko.jpg‎
Views:	2974
Size:	209,6 Kt
ID:	37669   Click image for larger version

Name:	kaari.jpg‎
Views:	3002
Size:	209,0 Kt
ID:	37670   Click image for larger version

Name:	taivutus2.jpg‎
Views:	3468
Size:	198,1 Kt
ID:	37671  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.06.2013, 22:28
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 343
Perusasetus

Taivuttelitko kaaret tolla bilteman taivuttimella? Ite nostin tossa bj:stä katon kesäksi pois ja tarvisi varmaan jotain kaarta väännellä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2013, 09:20
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _JT_ Näytä viesti
Taivuttelitko kaaret tolla bilteman taivuttimella? Ite nostin tossa bj:stä katon kesäksi pois ja tarvisi varmaan jotain kaarta väännellä.
Kyllä tuli askarreltua biltemataivuttimella. Parit parannukset taivutin vaatii ilman muuta jos haluaa, että onnistuu. Tosiaan lestit on hieman väljiä (riippuu tietysti putkesta), eli putken ja lestin väliin jotain shimmilevyä tms. niinkun tuolla aikasemmassa kuvassa näkyy. Päissä olevat vastinrullat kannattaa heittää mäelle ja laittaa tilalle n.10cm pitkät kulmaraudat putken suuntaisesti jos ei halua kunnon lommoja putkeen. Tämä vihreä putki taipui erittäinkin nätisti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2013, 17:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Asiasta alipaineeseen, eli siinähän siulla on säiliö siinä helmaputkessa....

Vaan asiallista vääntöä kerrassaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2013, 22:51
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauttu Näytä viesti
Kyllä tuli askarreltua biltemataivuttimella. Parit parannukset taivutin vaatii ilman muuta jos haluaa, että onnistuu. Tosiaan lestit on hieman väljiä (riippuu tietysti putkesta), eli putken ja lestin väliin jotain shimmilevyä tms. niinkun tuolla aikasemmassa kuvassa näkyy. Päissä olevat vastinrullat kannattaa heittää mäelle ja laittaa tilalle n.10cm pitkät kulmaraudat putken suuntaisesti jos ei halua kunnon lommoja putkeen. Tämä vihreä putki taipui erittäinkin nätisti.
Nättiä jälkeä tullut kyllä. Ite pähkäillyt bilteeman taivuttimen ostamista, eihän se helpoin konsti taida olla kaarien kanssa mutta rahaa sillä säästäisi vaikka vähän putkea harjoitus taivutuksiin joutisikin ostaan. Pistitkö hiekkaa putken sisään kun taivutit?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj:n edic hami Tekniikka & Jutustelu 2 22.09.2009 05:47
O:Hj:60 Edic Boxi k81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 08.04.2008 14:32
g´een kiekkamittari ei pelaa? henteri Tekniikka & Jutustelu 10 07.02.2008 20:44
bj:n edic Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 20:40
HJ 60 ja EDIC HojoAna Tekniikka & Jutustelu 5 30.11.2005 21:51


Sivu luotu: 18:45 (GMT +2).