Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2013, 17:53
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Mites Samurain sais käymään hieman viileämpänä?
Nyt ku on pihalla keli kohdallaan, niin lämmötkin kohtuu korkealla.
Meni helposti 104 asteeseen vaikka sisällä lämppäri puhaltaa niin kuumaa, että lasitki sulaa.

Tietty bilteman isot pitkät syylärin edessä vähä häirittee ilmavirran kulkua, mutta ei niille oikein ole muutakaan hyvää paikkaa.

Sopiiko tuohon helposti jokin tehokkaampi jostain romikselta vai kannattaako suoraan teettää uus?
Koko jäähdytysjärjestelmän perusteellinen huuhtelu parantaa tilannetta. Entä onko syyläri missä kunnossa ? Jos lamellit on rutussa ja joka toinen väli täynnä itikoita & muuta moskaa, voipi hyvinkin lämmönsiirto olla heikkoa. Entäs vesipumppu, onko vanha ja väsynyt ? En tiedä onko Samurait lämpenemisen suhteen jotenkin erilaisia muutta ainakaan oma pikkulohkon suikka ei koskaan lämmennyt liikaa.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2013, 18:01
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

onkos siinä tuuli/flektintunneli?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2013, 19:16
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
onkos siinä tuuli/flektintunneli?
On siinä. Sitä en kattonu, että toimiiko ropellin visko.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2013, 21:17
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes on kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Pitkän ja Highrooffin sisätilamittoi


Ei kenelläkään sattuisi olemaan tiedossa/viitsisikö joku mittailla?



Tavaratilan pituus takaoven reunasta etupenkkien syvennykseen asti
Leveys lokarien kohdalta + sivuikkunoiden alapuolelta
Korkeus lokarin päältä + lattiasta kattoon
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Dims.jpg‎
Views:	869
Size:	263,8 Kt
ID:	37736  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2013, 21:34
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tiedossa/viitsisikö joku mittailla?

Tavaratilan pituus takaoven reunasta etupenkkien syvennykseen asti
Leveys lokarien kohdalta + sivuikkunoiden alapuolelta
Korkeus lokarin päältä + lattiasta kattoon
Korkee kattonen ei eroa normi pätkästä kuin kattokorkeuden osalta. Sitä taitaa olla noin reilu kymmenen senttiä enemmän.

Pitkässäkin varmaan leveys tottelee aika pitkälti samaa kaavaa pätkän kanssa.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.06.2013, 07:50
Sharppis:n Avatar
Sharppis Sharppis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.04.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 38
Perusasetus

1989 Samurai ja trailmaster 2"


Onkos kukaan asentanut samuraihin 2" alustan korotusta? Lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitenkä orkkis jarruletkut riittävät? Jostain luin, että jimnyllä oli ongelmia letkujen kanssa. Pitäisiköhän siis varautua myös jarrujumppaan?
__________________
Suzuki Samurai 1989 ("isolohko ")
Samurain oma blogi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2013, 21:34
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sharppis Näytä viesti
Onkos kukaan asentanut samuraihin 2" alustan korotusta? Lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitenkä orkkis jarruletkut riittävät? Jostain luin, että jimnyllä oli ongelmia letkujen kanssa. Pitäisiköhän siis varautua myös jarrujumppaan?


ittellä on sj 410 3" Calminin alusta, vaatii pidemmät letkut,

eli uskoisin äkkisältään että 2 " setille kannattaa hommata pidemmät letkut, kaikki 3 kpl. eteen 2 kpl ja taakse yksi 1 , eikö se haarotu samuraissakin vänkärin puolelta kuskinpuolen taka-jarrulle se putki ja sitä ennen on se letkun pätkä... ???
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2013, 21:26
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
On siinä. Sitä en kattonu, että toimiiko ropellin visko.


lyö visko jumiin kesäksi ja nosta konepellin takareunaa ylemmäs...

lisävalot ym nii eiks ne kannata rapsia kesäks pois??
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2013, 21:29
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
lyö visko jumiin kesäksi ja nosta konepellin takareunaa ylemmäs...

lisävalot ym nii eiks ne kannata rapsia kesäks pois??
Ainoat pitkät edessä, eli ei lisävalot. En tosin niitäkään kesäisin tarvi.
Miten viskon saa lukkoon?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.06.2013, 21:31
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Oli hajonnut sit tosta 413:sesta toi laatikon kannatin kumi, Ootko tehneet noita itse? Saako noita muualta kuin merkkiliikkeestä?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.06.2013, 22:13
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Allaoleva kuva kopioitu jostain myynti-ilmoituksesta


(jos kuvanottaja haluaa että poistan kuvan niin laita yv:tä)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.06.2013, 05:30
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Ainoat pitkät edessä, eli ei lisävalot. En tosin niitäkään kesäisin tarvi.
Miten viskon saa lukkoon?

ota se ensin irti sieltä autosta ja tutkaileppa sitä keskikohtaa siinä flektissä, tööttää pultilla se kiinni siitä keskiosasta.. ja jos se on rikki ni eikö se ole sillon jumissa valmiiksi?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.06.2013, 20:53
Juuxor Juuxor ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.02.12
Sijainti: Lehtimäki
Viestit: 7
Perusasetus

Mistähän mahtaisi saada sj410 moottoriin venttiilin lukkopaloja? Näyttäisi tuosta kunnostettavasta moottorista puuttuvan yhdestä venttiilistä kyseiset osat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.06.2013, 11:06
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
ota se ensin irti sieltä autosta ja tutkaileppa sitä keskikohtaa siinä flektissä, tööttää pultilla se kiinni siitä keskiosasta.. ja jos se on rikki ni eikö se ole sillon jumissa valmiiksi?
Jos visko on rikki, niin sieltä on yleensä öljyt hävinny. Oma pyöri täysin vapaasti vaikka koneen lämmöt oli noin 104 astetta, eli tais olla öljyt paremmilla mailla.

Hain parilla eurolla kiinteän ropellin ja pulttasin paikalle. Nyt sais vaan tulla kunnon helteet testiä varten.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.06.2013, 18:07
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Koko jäähdytysjärjestelmän perusteellinen huuhtelu parantaa tilannetta. Entä onko syyläri missä kunnossa ? Jos lamellit on rutussa ja joka toinen väli täynnä itikoita & muuta moskaa, voipi hyvinkin lämmönsiirto olla heikkoa. Entäs vesipumppu, onko vanha ja väsynyt ? En tiedä onko Samurait lämpenemisen suhteen jotenkin erilaisia muutta ainakaan oma pikkulohkon suikka ei koskaan lämmennyt liikaa.
Syyläri näyttää aika hyvältä päällisin puolin ja sisältä aukoista kateltuna.
Termostaarinkin vaihdoin tänään ja kanavat näytti ihan hyvältä.
Pumpun kunnosta ei mitään käsitystä. Miten sen voi testata?

Tosin eipä tälläsiä kelejä hirveästi ole, joten pikasen parannuksen sais täyttämällä pissapojan vedellä ja ruiskimalla syyläriin välillä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 17:15 (GMT +2).