![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Seuraava projekti oli muhinut päässä jo parikin vuotta, eli tarkoituksena oli rakentaa ulkopuoliset turvakaaret kangaskaton päälle. Bj tarjoaa hieman haastavat mittasuhteet sivulta katsottuna tällaiselle ratkaisulle. Lähinnä etupenkin sijainti takalokariin on ongelmallinen. Pääkaaren lähteminen takalokarin etupuolelta alahelmasta suzukityyliin ei onnistu, paitsi jos kaari tulisi todella reilusti kallelleen taaksepäin. Tämä auto ei ole mikään trial luokan kilpa-auto, jossa täytyisi olla pilkulleen AKK:n liite-J:n mukaiset kaaret, mutta halusin kuitenkin, että pääkaari sentään on kokonaan etupenkkien takapuolella. Päädyin ratkaisuun, jossa pääkaari lähtee auton sisäpuolelta lokarin päältä ja tulee pienellä taivutuksella kyljestä ulos. Aukko kylkeen Pääkaari hollillaan Kuva taivutuksesta. Kuva hämää, mutta noin 90* mutka Mitä nyt olen vuosia palstaa selaillut, niin kaaret aina aiheuttavat vahvoja mielipiteitä. Toivon ettei tarvitse alkaa kiistelemään verisesti mistään ratkaisusta sen kummemmin PS. Kaaret ovat käytännössä viimeistelyä vaille valmiit, mutta teen niiden teosta muutaman osan sarjan, niin ei paljasteta kaikkea heti.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Taivuttelitko kaaret tolla bilteman taivuttimella? Ite nostin tossa bj:stä katon kesäksi pois ja tarvisi varmaan jotain kaarta väännellä.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kyllä tuli askarreltua biltemataivuttimella. Parit parannukset taivutin vaatii ilman muuta jos haluaa, että onnistuu. Tosiaan lestit on hieman väljiä (riippuu tietysti putkesta), eli putken ja lestin väliin jotain shimmilevyä tms. niinkun tuolla aikasemmassa kuvassa näkyy. Päissä olevat vastinrullat kannattaa heittää mäelle ja laittaa tilalle n.10cm pitkät kulmaraudat putken suuntaisesti jos ei halua kunnon lommoja putkeen. Tämä vihreä putki taipui erittäinkin nätisti.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Asiasta alipaineeseen, eli siinähän siulla on säiliö siinä helmaputkessa....
Vaan asiallista vääntöä kerrassaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tää on just sellanen idea mikä tulee tarpeeseen. Sen verran erikoisempi ratkasu, että pakko toteuttaa. Vai ethän heittäny vitsillä? Tulishan sitä noin 2,5m putkea säiliöksi kun noi kaksi pitkää putkea yhdistää. Eikä olisi tiellä..
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Siitä vaan kokeilemaan, miullakin on helmapalkit ja takapuskuri paineilmasäiliöinä.
Toimivuudesta en osaa vielä sanoa mitään. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
kaverilla on ollut turmakaaret varmaan liki 10-vuotta paineilmasäiliönä, ei siinä ole ainakaan mitään ongelmia. kondensiovedelle on tyhjennysroput asianmukaisissa paikoissa.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hj:n edic | hami | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.09.2009 05:47 |
| O:Hj:60 Edic Boxi | k81 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 08.04.2008 14:32 |
| g´een kiekkamittari ei pelaa? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.02.2008 20:44 |
| bj:n edic | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.03.2006 20:40 | |
| HJ 60 ja EDIC | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.11.2005 21:51 |