Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sampel
Eikös tuo laakerointi ole juurikin renkaan suuntaan tuossa? Tosin aika lailla pronssiholkin jatkeena.
Nettiä selatessa sain sellaisen kuvan että tuo laakeroitu spindle on joku parannus noihin pronssiholkki ongelmiin. Oliskohan tuo laakeri jo pomminvarma ratkaisu...
http://atocauto.com.au/proddetail.as..._60080&cat=314
|
Kappas vekkulia, tuo ratkaisu on tosiaan mahdollisesti toyotan alkuperäinen!
mutta varmaan vaan hzj-7x ja vain 8/99-> 7/01. (eipä ole ihme, ettei ole sattunut näkösälle...)
Mutta JOS tuo vetonivel on sama kuin hdj-80:ssä, niin peruskorjausväli varman jatkuu tuosta 400-800 tkm:stä jonkin verran....
Mutta jos vaihtaa yhteensopivat komponentit, niin varmaan parempi kuin tuo hdj-80 alkuperäinen...
siis minun käsittääkseni tuota neulalaakeria ei ole alkuperäisenä suomi hdj-80:ssä; noita marmoritiskin (alkuperäisiä toyota- varaosia) puslia pitänee vaihdella muutaman sadan tuhannen kilometrin välein, ja jos käyttö menee rankaksi, niin useammin. (jos tuohon neulalaakeriin pääsee esim. suoturvetta, niin kestääkö?)
Jos kiinnostaa, niin kokeile ihmeessä!
p.s jossain keskusteluissa joku heitti, että tuon neulalaakerin voi vaihtaa myös hdj:n orkkis "spindeliin" ja vetoniveleen... minun pikaisilla mittauksilla ei kestä/pysy paikallaan (kartio pääty, kestääkö tukirenkaan hangata?), ja "spindelin" pinta on muutenkin aika karkea... toki jos tulee/koneistetaan muuta, niin voi onnistuakkin!