![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinp...5697_g479.html
Viimeksi muokannut sikasäkissä : 12.05.2013 07:34 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo onneksi noissa verkkokaupoissa riittää tarjontaa. Vaikka mielummin sen olisi napannut jostain kotimaisesta alan liikkeestä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Prkl kun alkaa puhti loppuun vanteiden hakemisen suhteen. Ei meinaa löytyä sopivia vanteita millään. Pitäs löytää 17x9" vanteet, keskireikä 110mm, pulttijako 6x139,7 ja ET0. Mistä moiset? Tarjoan tuopin sille joka tuollaiset aluvanteet kaivaa esiin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Haaparannassa km-däck:ssä oli aikanaan melko leveä valikoima sopivia vanteita.
Sieltä kannattaa ainakin kysellä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nuo Matin vanteet oli aika lähelle. Samoin tuolta km-däck:stä löytyi melkein oikeat
![]() Löysinpäs kuitenkin paikan mistä sai kohtuu helpolla kaivettua täysin oikeat vanteet: http://kxwheels.com/kx/wheel/wheelsi...347CABC4BDF4E6 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Elikkäs ostin talvella kj95 johon oli tehty parivuotta/30000km sitten mittava kone remppa. Kansi käyny koneistamolla, hoonia, rengastusta, laakeria yms. Mutta nyt alkoi auto tekemään semmosta hauskaa että lämpömittari lähtee nousemaan vauhdilla ylös kun alkaa tieajossa olemaan vauhti siinä 120km/h ja ahdot 0,5-0,7 ja lämpöongelma häviää kun vauhdin tiputtaa alle sataseen ja ahdot samalla tippuu n.0,2:een. Pikainen diagnoosi että kansi tai kannentiiviste sökönä. Auto oli lainassa kun tuo tapahtu ja mutta ainoastaa paisari oli tyhjentyny ja syyläri vielä täynnä. Tyhjäkäynnillä ei tee mitään ylimäärästä painetta eikä kupli eikä ole nesteet ainakaan vielä sekasin. Aattelin kysellä onko tullut vastaan saman tapaista ongelmaa ennen ku alkaa levittämään konetta
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Minkälainen kyseinen malli mahtaa ollahttp://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/6167606
saako tuollaisesta rakenneltua mitään etenevää ilman kymmeniä tuhansia. Onko konepuolelle tehtävissä jotain päivitystä järkevästi, eikös tuollainen ole vakiona aika laiska? Onko vakiovarusteina mitään spesiaalia? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei se nyt mikään tehoton ole, 125 hv/295 Nm vakiona, lisää saa hyvällä tehoboxilla ja ahtoja nostamalla 200 hv/400 Nm tuntumaan. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tämän kyseisen autonhan oli sitten heti joku varannut ja ostikin... Olen noita nyt katsellut enemmänkin, onko järjellistä eroa ostaako d4d 165hv vai vanhemman 125hv? Olen näistä uudemmista malleista ihan pihalla niin, mitenkäs kun joutuu jo kuitenkin kauheata rahamäärää siirtämään niin käyttökikottimeksi kun on ostamassa, tila ei pahasta ole. 90 100 vai 120 sarjalainen? Metsään tuskin sen enempää tämmöisellä menen kuin koiraa juoksuttamaan metsäpoluille.
Niin ja miksei 80 jos hyvin varusteita löytyy, tomaatti, ilmastointi ja vakkari pakolliset. Viimeksi muokannut axu87 : 22.01.2014 17:41 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eräs tarina 95:sta.
Ostin vuosi pari sitte KZJ95:n vuosimallia 99. Oli siisti sisältä ja päältä, istuinpaikkoja kahdeksalle, moottoriremontista täydet paperit...ostohetkellä tuntui hyvältä kaupalta. Seuraavat kuukaudet olen halunnu unohtaa sen auton osalta kokonaan...auto makas aina vähänpäästä korjaamolla kansi ongelmien takia. Jos koneessa pysyi vedet sisässä, niin sitte huusi öljyä. Kun nesteet saatiin pysymään sisuksissa niin murhetta tuotti vaihdelaatikko...vaihteet pomppi päältä. Perissä piti olla sähkölukot, mutta eipä nuo toiminu...kait ne oli tippunu matkan varrella tienposkeen ( ei riittäny mielenkiinto tutkiin vikoja ). Onneksi ostin liikkeestä, joten osalle remonteista löytyi maksaja muualta ![]() Jossain vaiheessa tuo kampe rupes yököttämään siihen malliin että oli pakko saada se pihalta ulostettua, joten vaihtoon meni... jäi autosta kissanpaskan maku suuhun että tätä kirjoittaessakki nikotuttaa ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
No ompas ollu ongelmia, oliko paljon ajettu? Itte kun vieläkin noita katsellu. Olikos kuitenkin perus 3.0TD, eikös näihinkin tullu 2000-> 3.0 d-4d?
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Väkisin tulee mieleen että kuinka perusteellisesti ja millä asiantuntemuksella autoon on ennen kauppoja tutustuttu jos ei edes lukkojen toimimattomuutta ole silloin huomattu??? Noissahan on kuitenkin ihan perusvikana että ne lukkojen käyttömoottorit ovat tulleet matkansa päähän. Nää on sarjassa asioita joita pitäisi selvittää ennen kaupoille menoa, siis mallin tyypilliset viat. Löytyvät suht helposti netistä jos vähän näkee vaivaa. Kyllä se kauppiaskin tunnistaa tyypin joka on mallista tai sen perusvioista ihan kuutamolla ja käyttää tilanteen hyväkseen. Ihan uteliaisuudesta, mikä koneessa lopulta oli kun vuosi? Oliko ko. remppa tehty ihan oikeastikin? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaihtaminen olikin sitten jo ihan toinen juttu...pirun ahtaat paikat ja painava laatikko ![]() Ei tota mielellään kovin usein jaksaisi jumpata. Vanha kytkin oli vain tullut matkansa päähän ilman mitään suurempaa dramatiikkaa. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mitä tuollaiset 90/95 kzj:t kuluttaa soppaa maantiepainotteisessa seka-ajossa?
Manuaalina/automaattina ja 1kz-te koneisena. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sitten myöhemmin korinkorotuksella, kattotelineellä ja karkeammilla renkailla 12-13 l/100km. Sitten kyläpainotteisessa meni jotain 14 - 17 litraa, mutta sitä ei niin tarkkaan tullu mittailtua...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mulla naukkaili ex-KZJ90 semmosta 10.5-11 l/100 km välillä 33x12.50R17 Coopperin STT:llä, 2" korikorotuksella ja "virilastulla". Vaunu perässä 13-16 l/100 km.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
MJoo. Eipä toinna alkaa ML mersua pienemmän kulutuksen toivossa tuomoseen vaihtamaan.
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Oma KZJ95(92kW/295Nm) manuaali vei vakiona sen 10-11,5 l
Sitten korikorotus +50mm ja jousista +50mm ja Cooper STT 33/12,5-17 peltivanteilla(>50kg/kpl) ja 1,5T kärry perässä sen 16,5-17 l/100km... Nyt KDJ90(120kW/343Nm) automaatti vie vakiona ~10,5-12 l /100km Pakastinarkkua vastaava ilmanvastuskerroin tekee matkalla nopeuden noustessa hallaa ja vanhanaikainen automaatti kaupungissa. Vastaavassa ajossa KDJ120(122kW/410Nm) uudemmalla 5 pykäläisellä automaatilla vei 9-10,5 l/100km. (Siinä muuten oma kulutusnäyttö kaunisteli lukemia 0,5-2 litraa ![]() Viimeksi muokannut kzj : 25.06.2013 16:22 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kzj 95 rengaskoko?? | KZJ-95 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.07.2018 22:00 |
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat | Rölli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 15.03.2018 14:38 |
Myydään Land Cruiser Kzj-95 | onsekone | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.10.2010 17:11 |
kzj-95 alkuperäinen korkeus? | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.09.2010 20:54 |
KZJ 95 ja korotus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.02.2010 13:34 |