![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tulipa eteen sellainen tilanne, että etuperästä korkkasi öljypropun kanta. Onko vinkkiä miten sais helposti irti? Suunnittelin että ekaksi tilaan/ostan (jos löytyy jostain paikallisesta, tarviketori / motonet??) uuden propun, vanha irti dremelillä.. Saisko tuohon vanhan korkanneen propun kantaan lyötyä jonku avaimen kii, niin että sais auki vai pitääkö mennä pläni A lla, eli dremillä hinkaten.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Katoppa jos siellä ois ollu niin paljon paskaa edessä ettei avain mennyt ihan pohjaan asti ja tyhjäksi kaivamalla sais vielä pitämään.
Toinen vaihtoehto on koittaa lyödä sihen joku piukan puoleinen kuusiokolo tai torx kärki...onnistuu tai ei...siis jos hitsauskonetta ei ole. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä sä sillä Dremelillä saisit aikaseks? ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Aattelin leikkoa kannan pois ja sitten jotenkin saada kierreosan pyörimään, vaikka poraamalla siihen kolon, mutta tuo Matin esittämä talttaus kuulostaa hyvältä. Ei oikeen kuulosta hyvältä alkaa hitsaan tuota öljysäiliötä, vaikka hitsikone kyllä löytyy.
Tuo proppu on T50 torx. Siellä tosiaan oli moskaa ja siksi pyörähti, ja tuntuu se olevan aika löysää metallia muutenkin. Pitää aukoa se vasta kun saan uuden propun tilalle. Tulipa kuitenkin vaihdettua öljyt taakse tasauspyörästöön, vaihteistoon ja jakolaatikkoon ja oli tuosta etupään tasauspyörästöstäkin öljyt vähissä, sinne meni varmaan pari desiä. Kuulemma tämä etuperän tasauspyörästö on heikko lenkki näissä vehkeissä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko 90/95:ssa edessä kierre vai vääntösauvajouset?
Entä onko tuo automaattilaatikko kestävä? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kierrejouet. Kai se aski kestää jos sitä ei säre esim. vedensekaisilla öljyillä. Syylärissä lauhdutin samassa, joten vedet ja öljyt saattaa sotkeentua siellä jos kenno menee rikki.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
On tosi pehmeää se proppu.
Joku Gyntteri saksanmaalla vetänyt tunteella kiinni omassa kulkineessa..(KDJ90) Vaikka puhdas ja pohjassa avain, silti pyörähti. Oli 10 tai 12mm kuusiokolokanta. Oma ratkaisu: heppasin kuusiokolohylsyn migillä kiinni, jo lähti. Toyotalta vaan uusi proppu ennen sitä. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noista öljyn vaihdoksista jo innostuin, että nyt keveni kytkin, mutta eipä se paljoa sitten keventynytkään. Taitaa olla ominaisuus tuo jäykkä kytkin, bensa malleihin ois saatavilla spesiaaliosaa jolla sen sais toimiin jouhevasti, vaan ei ole vissiin diesel kzj:n tuota tarjolla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kzj 95 rengaskoko?? | KZJ-95 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.07.2018 22:00 |
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat | Rölli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 15.03.2018 14:38 |
Myydään Land Cruiser Kzj-95 | onsekone | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.10.2010 17:11 |
kzj-95 alkuperäinen korkeus? | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.09.2010 20:54 |
KZJ 95 ja korotus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.02.2010 13:34 |