![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuolta ne hammaspeikon terveiset näyttää....Onko tuosta isosta pyörästä hampaita poikki/lohennut? Tuosta kuvasta en huomannut mitään hälyttävää, voi olla aivan käypänen. MUTTA: tuolla öljyn alla on vielä pakin kolmas pyörä, joka voi myös olla rikki, ja se maksaa 300 (osa 403) tuo hammaspyörä näkyy kuvassa tun 403 viivan päästä oikealle, on suorahampainen, kuten nuo muutkin pakkipyörät. Kuvassa ei näy tuota haarukalla siirrettävää pyörää, mistä hampaat poikki. -> Siis tuo rikkänäinen pyörä siirretään noiden 2 hammaspyörän väliin, jolloin pyörimissuunta muuttuu. tulipa sekavasti sanottua.....
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo jäi tuolle mallille tuo loota nyt, pitääpä seuraavaksi lutkuttaa nuo öljyt pois tuolta ja tutkia tilannetta lisää.
Öljy ei livenä paljo normaalia kummemmalta näytä, paitsi onäyttäs olevan super vanhaa.. Mahtaa päästä laatikko kaupoille ku osahinnat on melko huvittavia ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja tuo iso hamppi tosiaan on kuvan mukanen ympäriinsä.
Mitä BJ45lava meinaat sivuakselilla, eli onko nimenomaan se vielä öljyn alla? Ja eihän tuossa 403 osassa ole sopivaa suoraa ratasta ollakseen tuo kuvassa näkyvä rikkinäinen ratas? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin siis toi ehjemmän näköinen ratas on siinä pääakselilla ylimmäisenä, sit lootan seinässä on se kytkettävä pakkipyörä, ihan omalla akselillaan.
Ja lisäks siellä alemmassa akselissa on kiinteänä vielä yksi ratas. Eli lyhyesti siis pakissa on kolme ratasta mukana kun päällä... |
#5
|
|||
|
|||
![]() vaikka et kysynyt minulta...Lainaus:
"Kuvassa ei näy tuota haarukalla siirrettävää pyörää, mistä hampaat poikki." Tuo osa 403 on nimenomaan sivuakseli, joka on öljyn alla. Siis voima kulkee kaikilla muilla vaihteilla, kuin 4:lla sivuakselin kautta, ja kun pakilla pitää pyörimissuunta kääntää, niin kytkinakselilta sivuakselille siirtynyt voima palautetaan "ylimääräisen" hammaspyörän (tuo hampaansa kadottanut) kautta pääakselille. Ja tuo sivuakselilla (403) oleva hammaspyorä on koneistettu akseliin, joten jos se on rikki, niin "taiteen sääntöjen mukaan" pitäisi vaihtaa myös nuo akseliin koneistettujen hammaspyörien parit pääakselille. Noita pakkipyöriä voi paremminkin sekoitella eri pareista (siis hammaspyöräparista ts. laatikosta, koska a) ne ovat suorahampaisia; b) niitä pyöritetään hitaasti; c) ne ovat kosketuksessa vain peruutettaessa; d) pakilla vaihteisto ääntää muutenkin; e) pakilla ajetaan yleensä vähän.... Selventikö tämä yhtään edellistä viestiäni? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sekotti päätä vähä entisestään
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Missä momentissa tuo pääakselin pään mutteri on (osanro604) ?
Ei meinaa irrota helpolla nimittäin! Alinta akselia ei pääse kunnolla näkeen enneku saa pääakselin pois haitolta, Onko tuossa mitää erikoista huomioitavaa purkaessa? edit.. Onko siinä normaali kierre!"#? Viimeksi muokannut pezq^ : 01.05.2013 17:12 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
127Nm. Normaali kierre.
Päälaatikon laakerit vaatii sitte tosipienileukasen ulosvetäjän, varsinkin jos meinaat ehyenä laakerit pois saada. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sitä pääakselin takimmaista laakeria ei meinaa saada millään ehjänä irti. Pienileukaset ulosvetäjät tuppaa vaan taipumaan ja lämpö ei taas tee laakerille hyvää.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan ostetaan 89 vuosmallin turbo patukan laatikko tai välitetty laatikko | SAMURAI SUSUKI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.03.2013 20:40 |
Tämäkö hj61sen perästä yleensä hajoaa??? | kares | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 17.03.2008 10:56 |
Päivän kyssäri | SoSo | Chit-Chat | 8 | 19.01.2006 18:02 |
Laatikko kyssäri | -Jussi- | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.09.2005 13:50 |
kartaani kyssäri?? | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.06.2005 17:02 |