![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niin ja tuo iso hamppi tosiaan on kuvan mukanen ympäriinsä. Mitä BJ45lava meinaat sivuakselilla, eli onko nimenomaan se vielä öljyn alla? Ja eihän tuossa 403 osassa ole sopivaa suoraa ratasta ollakseen tuo kuvassa näkyvä rikkinäinen ratas?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin siis toi ehjemmän näköinen ratas on siinä pääakselilla ylimmäisenä, sit lootan seinässä on se kytkettävä pakkipyörä, ihan omalla akselillaan.
Ja lisäks siellä alemmassa akselissa on kiinteänä vielä yksi ratas. Eli lyhyesti siis pakissa on kolme ratasta mukana kun päällä... |
#3
|
|||
|
|||
![]() vaikka et kysynyt minulta...Lainaus:
"Kuvassa ei näy tuota haarukalla siirrettävää pyörää, mistä hampaat poikki." Tuo osa 403 on nimenomaan sivuakseli, joka on öljyn alla. Siis voima kulkee kaikilla muilla vaihteilla, kuin 4:lla sivuakselin kautta, ja kun pakilla pitää pyörimissuunta kääntää, niin kytkinakselilta sivuakselille siirtynyt voima palautetaan "ylimääräisen" hammaspyörän (tuo hampaansa kadottanut) kautta pääakselille. Ja tuo sivuakselilla (403) oleva hammaspyorä on koneistettu akseliin, joten jos se on rikki, niin "taiteen sääntöjen mukaan" pitäisi vaihtaa myös nuo akseliin koneistettujen hammaspyörien parit pääakselille. Noita pakkipyöriä voi paremminkin sekoitella eri pareista (siis hammaspyöräparista ts. laatikosta, koska a) ne ovat suorahampaisia; b) niitä pyöritetään hitaasti; c) ne ovat kosketuksessa vain peruutettaessa; d) pakilla vaihteisto ääntää muutenkin; e) pakilla ajetaan yleensä vähän.... Selventikö tämä yhtään edellistä viestiäni? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sekotti päätä vähä entisestään
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Missä momentissa tuo pääakselin pään mutteri on (osanro604) ?
Ei meinaa irrota helpolla nimittäin! Alinta akselia ei pääse kunnolla näkeen enneku saa pääakselin pois haitolta, Onko tuossa mitää erikoista huomioitavaa purkaessa? edit.. Onko siinä normaali kierre!"#? Viimeksi muokannut pezq^ : 01.05.2013 17:12 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
127Nm. Normaali kierre.
Päälaatikon laakerit vaatii sitte tosipienileukasen ulosvetäjän, varsinkin jos meinaat ehyenä laakerit pois saada. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja muista ottaa se vitosvaihteen jousi ja kuula pois ennen ku avaat, ennen kun menee hukkaan
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sitä pääakselin takimmaista laakeria ei meinaa saada millään ehjänä irti. Pienileukaset ulosvetäjät tuppaa vaan taipumaan ja lämpö ei taas tee laakerille hyvää.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Millä se kannattaa helpoiten lukita pyörimättömäksi se pääakseli, mutteria irrottaissa siis?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jakis nopealle puolen, ja takakardaanin laipasta putkipihteillä pidättää.
Taikka sitten 1. vaihde ja nelonen päälle, kun kerran kansi on irti, Siis tuon sivuakselin pakkipyörän nakee kyllä peilillä! Ja tuo pääakselin irtikäyttö on aikamoinen homma, vaatii yleensä uudet laakerit. (tuohon laatikkoon, minkä itse laakeroin, piti hitsata pultit laakeriin sisä-ja ulkokooliin, että sai jatkomuttereilla kierretangot ulosvetäjään ![]() ![]() Ja kun vedät ulosvetäjällä hammaspyöriä irti, niin pistä joko kupari- taikka alumiinipeltiä pehmikkeeksi, että hammaspyörästä ei lohkea hampaan nokat pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan ostetaan 89 vuosmallin turbo patukan laatikko tai välitetty laatikko | SAMURAI SUSUKI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.03.2013 20:40 |
Tämäkö hj61sen perästä yleensä hajoaa??? | kares | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 17.03.2008 10:56 |
Päivän kyssäri | SoSo | Chit-Chat | 8 | 19.01.2006 18:02 |
Laatikko kyssäri | -Jussi- | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.09.2005 13:50 |
kartaani kyssäri?? | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.06.2005 17:02 |