Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2013, 20:57
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Niin ja tuo iso hamppi tosiaan on kuvan mukanen ympäriinsä.

Mitä BJ45lava meinaat sivuakselilla, eli onko nimenomaan se vielä öljyn alla? Ja eihän tuossa 403 osassa ole sopivaa suoraa ratasta ollakseen tuo kuvassa näkyvä rikkinäinen ratas?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.04.2013, 21:23
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin siis toi ehjemmän näköinen ratas on siinä pääakselilla ylimmäisenä, sit lootan seinässä on se kytkettävä pakkipyörä, ihan omalla akselillaan.
Ja lisäks siellä alemmassa akselissa on kiinteänä vielä yksi ratas.

Eli lyhyesti siis pakissa on kolme ratasta mukana kun päällä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.04.2013, 21:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

vaikka et kysynyt minulta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Mitä BJ45lava meinaat sivuakselilla, eli onko nimenomaan se vielä öljyn alla? Ja eihän tuossa 403 osassa ole sopivaa suoraa ratasta ollakseen tuo kuvassa näkyvä rikkinäinen ratas?
itse itseni lainaten:

"Kuvassa ei näy tuota haarukalla siirrettävää pyörää, mistä hampaat poikki."

Tuo osa 403 on nimenomaan sivuakseli, joka on öljyn alla.

Siis voima kulkee kaikilla muilla vaihteilla, kuin 4:lla sivuakselin kautta, ja kun pakilla pitää pyörimissuunta kääntää, niin kytkinakselilta sivuakselille siirtynyt voima palautetaan "ylimääräisen" hammaspyörän (tuo hampaansa kadottanut) kautta pääakselille.

Ja tuo sivuakselilla (403) oleva hammaspyorä on koneistettu akseliin, joten jos se on rikki, niin "taiteen sääntöjen mukaan" pitäisi vaihtaa myös nuo akseliin koneistettujen hammaspyörien parit pääakselille.
Noita pakkipyöriä voi paremminkin sekoitella eri pareista (siis hammaspyöräparista ts. laatikosta, koska a) ne ovat suorahampaisia; b) niitä pyöritetään hitaasti; c) ne ovat kosketuksessa vain peruutettaessa; d) pakilla vaihteisto ääntää muutenkin; e) pakilla ajetaan yleensä vähän....

Selventikö tämä yhtään edellistä viestiäni?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2013, 17:20
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Sekotti päätä vähä entisestään
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2013, 16:27
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Missä momentissa tuo pääakselin pään mutteri on (osanro604) ?
Ei meinaa irrota helpolla nimittäin!

Alinta akselia ei pääse kunnolla näkeen enneku saa pääakselin pois haitolta, Onko tuossa mitää erikoista huomioitavaa purkaessa?

edit.. Onko siinä normaali kierre!"#?

Viimeksi muokannut pezq^ : 01.05.2013 17:12
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2013, 19:57
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

127Nm. Normaali kierre.
Päälaatikon laakerit vaatii sitte tosipienileukasen ulosvetäjän, varsinkin jos meinaat ehyenä laakerit pois saada.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.05.2013, 20:07
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Ja muista ottaa se vitosvaihteen jousi ja kuula pois ennen ku avaat, ennen kun menee hukkaan (kuusiokolokannalla olevan pultin alla, siinä lootan oikealla puolella, vitosvaihteen kohdalla)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.05.2013, 20:43
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Onko tuossa mitää erikoista huomioitavaa purkaessa?
Sitä pääakselin takimmaista laakeria ei meinaa saada millään ehjänä irti. Pienileukaset ulosvetäjät tuppaa vaan taipumaan ja lämpö ei taas tee laakerille hyvää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.05.2013, 21:07
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Millä se kannattaa helpoiten lukita pyörimättömäksi se pääakseli, mutteria irrottaissa siis?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2013, 21:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jakis nopealle puolen, ja takakardaanin laipasta putkipihteillä pidättää.

Taikka sitten 1. vaihde ja nelonen päälle, kun kerran kansi on irti,

Siis tuon sivuakselin pakkipyörän nakee kyllä peilillä!

Ja tuo pääakselin irtikäyttö on aikamoinen homma, vaatii yleensä uudet laakerit.
(tuohon laatikkoon, minkä itse laakeroin, piti hitsata pultit laakeriin sisä-ja ulkokooliin, että sai jatkomuttereilla kierretangot ulosvetäjään)

Ja kun vedät ulosvetäjällä hammaspyöriä irti, niin pistä joko kupari- taikka alumiinipeltiä pehmikkeeksi, että hammaspyörästä ei lohkea hampaan nokat pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan ostetaan 89 vuosmallin turbo patukan laatikko tai välitetty laatikko SAMURAI SUSUKI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.03.2013 20:40
Tämäkö hj61sen perästä yleensä hajoaa??? kares Tekniikka & Jutustelu 11 17.03.2008 10:56
Päivän kyssäri SoSo Chit-Chat 8 19.01.2006 18:02
Laatikko kyssäri -Jussi- Tekniikka & Jutustelu 0 16.09.2005 13:50
kartaani kyssäri?? SoSo Tekniikka & Jutustelu 3 30.06.2005 17:02


Sivu luotu: 17:13 (GMT +2).