![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ongelmia hj61 akkujen kanssaEli ongelmia hj:n kanssa. Purkaa akkuja ihan törkeää vauhtia. Eli kun perjantaina iskee täydet akut kiinni, niin maanantaina ne ovat niin tyhjät ettei startti jaksa kertaakaan pyörähtää. Auto siis viikonlopun ajamatta. Mikä niitä akkuja oikein purkaa? Ei ole mikään sisävalo tai vastaava päällä. Mittasin tuosta akun plus navasta ja sisälle menevän virtajohdon välistä noin 150mA - 170mA. Kummatkin akut ovat kohtuu uusia. Vartan 95Ah akkuja 2kpl. Voisiko laturi tai starttimoottori jotenkin purkaa noita? Mikä näissä yleensä menee? Startin kanssa ollut joskus kuulemma jotain ongelmia (jumittamista).
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se ole helpoin aloittaa ottamalla sulake kerrallaan pois ja kattomalla volttimittarin kanssa milloin muuttuu virran kulutus?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mittasin jo tuosta akun plus navan ja auton virtajohdon välistä ja kulutus näytti olevan 150mA - 170mA. Ei kai se enää auta sulakkeita mitata? Aattelin, että virta menee jonnekkin muualle kuin sisälle.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tais Jape tarkottaa että käy sulakkeet läpi niin että otat jonku sulakkeen pois ja tarkastat plus navan ja virtajohdon välistä että muuttuuko kulutus...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa ottaa laturista johto pois ja mitata siitä välistä virran kulutus. Näkee heti onko vika siinä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei mitään radiovirityksiä ole niin omakin veikkaus menisi tuonne laturin diodivian suuntaan.
Eli laturin perästä se paksupiuha irti ja sitten uusintamittaus niin siitä se alkaa selviämään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]() jaa-a...
Mie kyllä kääntäisin syyttävän sormen laturiin päin. Eihän mikään ihan pikkiriikkinen vempele kuitenkaan kahta ysivitosta akkua tuohon aikaan tyhjää.
Voiskos laturista kärähtäny diodi aiheuttaa tuollasta? Että elektronit kulkiskin väärään suuntaan ![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#8
|
|||
|
|||
![]() Mitä tarkoittaa tyhjentää akut?
siis oliko ne täynnä, kun auto jäi parkkiin?
siis alunperinhän tuossa hj-61 on 40A laturi, joka on välitetty hitaanpuoleiseksi-> kaikki normi sähkölaitteet päällä akuille ei jää kuin suuruusluokkaa 10a latausvirtaa pienehköillä moottorin ajokierroksilla ![]() ja jos akut on täysin tyhjät niin pitäs ajaa noin 9-10 tuntia etta akut olisi täynnä ![]() Lataa akut täyteen vaikkapa tuolla aikaisemmin olevan ohjeen mukaan (vie 4 amppeerin laturilla pari vrk) ja sitten jätät tuon alentimen sulakkeen pois, ja mittaat ajolenkin jälkeen latausjännitteen tyhjäkäynnillä: A) kaikki sähkölaitteet pois päältä b) lämmityslaite täysillä ja lyhyet valot c) -------------------=----------------------- ja takalasinlämmitin ja takalaämppäri päällä. a ja b tapauksessa pitäs olla vähintään n. 27 volttia , mieluummin 28- 29 volttia. c tapauksessa 25-26 volttia jos laturi toimii oikein. |
#9
|
|||
|
|||
![]() power outlet
minun 61ssä oli kans akkuropleemi,ostin auton johon oli vasta uusittu akut.
parin kuun päästä alako mäkistartti/hinaus käynnistykset. mitatiin akut ja toine oli sökö,uuet patterit tilalle ja pari viikkoa meni taas hyvin,sitten päästiin taas mittaan patterit,toinen sökö. takuuseen uusi akku ja sähkäri katteli kytkentöjä ja siirrettiin tämä virranalentimen piuha siihen virran ulosottoboksiin siitä toiselta akulta. siihen loppu onkelmat. meinas,että se tappaa sen toisen akun nopeasti ku,ne ei pysy tasavahvoina. työvalot,lisävalot ja muut härpäkkeet ottaa virtansa kans siitä,eikä oo onkelmia.. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
^^^^^^
just noin ! meillä BJ ssä hiukan erilainen, mutta vastaava akun jäytäjä: laittelin joskus akkujen väliin (24V järj) päävirtakytkimen kummemmin ajattelematta, kun oli "helppo" paikka... mielessäni aattelin, että siitäpä se katkeaa kivasti, ja unohdin koko asian... sittemmin, pitkähköjen seisokkien (!) jälkeen, käynnistys alkoi vaikeutua, lähti kuitenkin ja en kiinnittäny asiaan edelleenkään huomiota... talvella ei sitten ees inahtanu, akkulaturia lähemmäs, ja kas, toinen akku ei ota vastaan MITÄÄN ! yleismittaria seuraavaks, ja akku AIVAN tyhjä, luokkaa 1 voltti... toinen akku ihan täydessä lyönnissä, ja oli suht uudet ja laadukkaat AGM akut... no, em. kirjoittajan tapaan takuuna uus akku, kiinni ja elämä jatkui... kunnes taas jonain pakkaspäivänä ei mitään... sama ruljanssi, paitsi että nyt akku ei llut ihan tyhjä, ja toipui elvyttävällä laturilla... pohdiskelma ja päätelmä: jännitteen alennin 24V->12V joka oli tietty kytketty tähän jälkimmäiseen akkuun, joka tulehtui, nakers siltä akulta saamaansa sähköä VAIKKA päävirrat oli pois päältä... eli, koitti pudotella sitä 12 V tä, jonka sai päävirtakytkimen jälkeen olevalta akulta, ja maadoituksen korista ja sai akun melko tyhjäks... kytkentä vielä muuttamatta, mutta nyt pidetään sulake alentimelta irti kun autolla ei ajella - ja ongelmat on pysyneet poissa ja alkup kysyjän tapauksessa, ei siellä kuitenkaan ole virtaa varastossa kuin sen yhden akun kapasiteetti, ja vieläpä sen huonomman mukaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Purkaa kans enkä viittiny ettiä vikaa, laitoin päävirtakytkimen vasemman polven kohdalle ja kytkin on kuitenkin hyvä olla olemassa.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Aika monessa tuttavapiirin hojossa löytyy tuollainen pääkytkin, eli vaiva on ilmeisen yleinen...
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
velimiehelle laitoin kans päävirta katkaisijan maakaapelin väliin. vedin hyttiin asti, katkaisija makso muutaman ekun ja kaapeli hytin kautta melko paljon
![]() ![]() ![]() saatto olla että joku kirjoitti vastaavaa. en jaksanu lukee koko systeemiä. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Pitkästä aikaa tuli taas autoa vähän ruuvailtua. Eli akkujen purkautuminen ei korjautunut kokonaan tuolla jännitteenalentimen poistolla. Selvästi virran kulutus putoaa kun dome sulakkeen ottaa irti. Mitattu siis niin, että kaikki luukut kiinni ja kattovalot pois päältä. Eli mitä kaikkea tuon dome sulakkeen takana on. Mieleen tulee ainakin kattovalo, kello ja mittarivalot. Onko muuta. Varmaankin nuo ovikytkimet kannattaa käydä läpi.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Hep! Ex-corollassa meni kello niin rikki että purki akun kahteen päivään. Päällepäin kello pelasi normaalisti.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kiitti vinkistä. Pitääpi tuo kello käyttää irti ja katsoa jos se vaikuttaisi kulutukseen. Kellosta on hyvin vaikea nähdä mitään varsinkaan päivällä. Numerot on oikeasti hyvin himmeät.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ongelmia opelin kanssa | talli-paallikko | Chit-Chat | 10 | 04.11.2007 18:43 |
ongelmia koneeen kanssa | Chit-Chat | 4 | 13.10.2007 09:57 | |
Ongelmia tietokoneen kanssa | vesku.r | Chit-Chat | 19 | 24.06.2006 18:20 |
Ongelmia IE:n kanssa | PaJeRo | Chit-Chat | 6 | 29.12.2005 20:50 |