![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Land Cruiser Hj61 etupään purkuTerve, Muutama kysymys herännyt tuosta land cruiserista, kun murrosremppa edessä. 1. Kun vetoakselin vetää pois niin pitääkö etuakselin lukko olla päällä? Tarkoitus purkaa kumpikin puoli. 2. Mistä tunnistaa väljän murroksen? Naputtaa aika pahasta kun kääntyy neliveto päällä. Eli mistä tunnistaa viallisen murroksen kun se on irti. Luultavasti vain toinen puoli hajalla. 3. Mikä olisi paras murros tuohon? Sellainen joka menee ilman muokkaamista paikoilleen. Käyttö lähinnä maantieajoa takavedolla. Välillä vähän maastoajoa, mutta ei todellakaan mitään kovaa rymyttämistä. Samalla vaihtuu se pronssiholkki ja vetarin tiivisteet, kun öljyä valuu jo joka kolosta. 4. Millä rasvalla täytetään murrokset + laakerit? Varmaan 3/4 osaa maljaa riittää? Tietty se murros täyteen ennen kiinnitystä. Vetari varmaan liikkuu helposti irti ja taikaisin? Ei ole vissiin sellaisella metallisokalla kiinni?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
1. lukko päälle
4. Tuollaista olen itse käyttänyt: http://www.mobil.com/Finland-Finnish...EP_2_Moly.aspx ja täyttö juuri kuten itse kirjoitit. Stefat kannattaa luonnollisesti voidella huulesta erikseen ja uudet pyörän laakerit myös, jos semmoset hommaat. Kun vaihdat pronssiholkit, niin muista hoonata holkit sopivan kokosiksi prässäyksen jälkeen esim. jarrusatuloiden hoonauslaitteella ja poralla, jottei ne holkit jymähdä vetareihin kiinni. Vetarien stefoiksi kannattaa hommata vaikka tamgearsin parannettu mallit, jos vaikka vetariin on jo kulunut vakiostefan paikalle ura. Vetareissa ei ole metallisokkia tms., mutta ei ne silti välttämättä ihan helposti liiku ja paikalleen asennettaessa kannattaa kannatella vetaria kunnolla, ettei uus stefa mee heti lyttyyn =) Viimeksi muokannut Hessu888 : 20.05.2011 13:31 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se murros pitäis olla kiinni sokalla vetariin.
Paras murros on noilla pohjatiedoilla se halvin murros minkä löydät ![]() Väljä murros on nimensä mukaan väljä. Eli varsinkin rasvat pois pestynä helisee kuin lasten helistin ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aivan totta, vetarin ympärillä on sokka pyörän päässä. Minä kun ajattelin että kysyjä pelkäsi sokkia olevan murikan päässä kuten semifloaterissa. Olisi aika ikävä niitä irrotella kun banjosta ei aukea takalaippa
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
murrosiin olen itte lykänny nykyään punasta pirusti kiinnitarttuvaa "tappirasvaa"
ei lähde öljyllä eikä vedellä huuuhtomalla pois, ja vähenee väljän murroksen paukekin jonkinverran... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ja noissa pronssiholkeissa on ainakin hdj-80 kohdalla
huomattavaa laatuheittoa, kokeile haulla löytää sim minun kommentteja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Land Cruiser HJ61 -89 -> Safari Bruiser | Glutton | Maasturiprojektit | 476 | 11.08.2014 20:31 |
Ostetaan Land cruiser HJ-45 tai HJ61 | Pete | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.03.2009 17:49 |
Myydään Toyota Land Cruiser HJ61 SOA -89 | Samppa86 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 22.02.2009 20:25 |
O: Toyota Land Cruiser hj61 | lami_ | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 30.08.2007 22:43 |
M: Toyota Land Cruiser HJ61 -89 | O/M/V Muut | 0 | 18.02.2005 20:40 |