![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilux ei nosta ahtoja muuten kuin syöttäjä lisäämälläHilux 2,4 switserin 2 sekä jäähdytin ahtaa vain 0.5 Ahtoja saaa nostettua vain syöttöjä lisäämällä. Mutta sitten alkaa jo tulla savua niin paljon että tuskin mitään järkeä Syötöt on säädetty nyt sopivaksi eli kiihytyksessä työntää hieman mustaa. Mutta ei ahda kun 0.5! Hukkaportille menevää tankoa on pidennetty ja kokeiltu ilmankin mutta ei ole mitään vaikutusta Voisiko hukkaportti olla rikki? Tangon kun ottaa pois ja kokeilee sitä läppää hukkaportin kylessä niin se on ihan löysä, kuin se ei olisi missään kiinni. Tässä pari kuvaa niin hahmottaa millainen systeemi siellä on. http://img215.imageshack.us/g/hiluxturbo003.jpg/ Kiihdyttäessä ahdot nousee kierrosten mukaan sinne 0.5 mutta 5 vaihteella 100 vauhdista kun kiihdyttää nostaa paljon nopeammin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti sulla on turbottoman koneen syöttöpumppu.
Eli ruoka loppuu ahdoilla/kierroksilla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mutta eikös tää hiluxin vakio pumppu riitä jopa 1bar?
Vai olenko väärin ymmärtäny |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikös sitä hukkaportin tankoa pitäis kiristää eli lyhentää niin sit ahdot nousee korkeammalle ennenkuin hukkaportti aukeaa?
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
meneekö huohotusletku vielä imusarjaan? joskus nähnyt että on koitettu ahtaa koko moottori.....
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
EI mene huohotusletku imusarjaan. Eli pitäskö sitä tankoa lyhentää?
Mutta kun kokeiltiin kokonaan ilman tankoa niin ei mitään eroa. Eilen oli tosiaan syötöt niin tapissa että juuri laski kierrokset ja silloin nosti ahdot 0.8 ja vaikka enemmän kun ois ruuvannu mutta savua tuli koko matkalta niin paljon että sanoo kone varmaan poks. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No tulppaa se hukkaportin letku ja kokeile kuinka korkealle ahdot nousee ja jätä se tanko sinne kiinni..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ilman tankoa = hukkaportti koko ajan levällään = ei varmasti jaksa ahtaa. Haloo?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuo s2 ahdin jo kohtuu kookaskin ihan vakio pumpun kaveris. että voi olla jo heräävyvyydessäkin ongelmia. itellä s1 niin ahtoo helposti sen 1.7bar jos hukkaportin letkun tukkii. eikä tartte huudattaa kierroksilla kun jo alle 2000 tapissaaan paineet. tosin kadulla ajellaan maltillisesti .85 paineilla. kokeile eka sitä letkun tukkimista. ja ainakin omassa kellossa kun oli irtaallaan melko tiukan oloinen se akseli. että ei se holonaan saakaan heilua siellä. ja voihan sinulla olla säädetty tuo portti hiukina raolleen kun säädelly sitä tankoo.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L ei nosta ahtoja? | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.03.2011 22:39 |
hojoon lisää ahtoja | mhak | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.09.2009 19:19 |
L-200 Keulan nosta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.03.2008 07:14 | |
myydään pajero...ja ei muuten myydäkkään!! | pallero | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.01.2007 14:12 |
muuten vain | Nils Holgersson Fan Club | 8 | 10.10.2005 20:02 |