Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hilux ei nosta ahtoja muuten kuin syöttäjä lisäämällä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83566)

S.K 23.04.2011 18:01

Hilux ei nosta ahtoja muuten kuin syöttäjä lisäämällä
 
Hilux 2,4 switserin 2 sekä jäähdytin ahtaa vain 0.5

Ahtoja saaa nostettua vain syöttöjä lisäämällä.
Mutta sitten alkaa jo tulla savua niin paljon että tuskin mitään järkeä

Syötöt on säädetty nyt sopivaksi eli kiihytyksessä työntää hieman mustaa.

Mutta ei ahda kun 0.5! Hukkaportille menevää tankoa on pidennetty ja kokeiltu ilmankin mutta ei ole mitään vaikutusta

Voisiko hukkaportti olla rikki? Tangon kun ottaa pois ja kokeilee sitä läppää hukkaportin kylessä niin se on ihan löysä, kuin se ei olisi missään kiinni.

Tässä pari kuvaa niin hahmottaa millainen systeemi siellä on.
http://img215.imageshack.us/g/hiluxturbo003.jpg/

Kiihdyttäessä ahdot nousee kierrosten mukaan sinne 0.5 mutta 5 vaihteella 100 vauhdista kun kiihdyttää nostaa paljon nopeammin.

bluevan 23.04.2011 18:10

Ilmeisesti sulla on turbottoman koneen syöttöpumppu.
Eli ruoka loppuu ahdoilla/kierroksilla.

S.K 23.04.2011 18:13

Mutta eikös tää hiluxin vakio pumppu riitä jopa 1bar?
Vai olenko väärin ymmärtäny

Wheelback 23.04.2011 18:15

Eikös sitä hukkaportin tankoa pitäis kiristää eli lyhentää niin sit ahdot nousee korkeammalle ennenkuin hukkaportti aukeaa?

lepoantti 23.04.2011 18:20

meneekö huohotusletku vielä imusarjaan? joskus nähnyt että on koitettu ahtaa koko moottori.....

S.K 23.04.2011 18:26

EI mene huohotusletku imusarjaan. Eli pitäskö sitä tankoa lyhentää?
Mutta kun kokeiltiin kokonaan ilman tankoa niin ei mitään eroa.

Eilen oli tosiaan syötöt niin tapissa että juuri laski kierrokset ja silloin nosti ahdot 0.8 ja vaikka enemmän kun ois ruuvannu mutta savua tuli koko matkalta niin paljon että sanoo kone varmaan poks.

Wheelback 23.04.2011 18:35

No tulppaa se hukkaportin letku ja kokeile kuinka korkealle ahdot nousee ja jätä se tanko sinne kiinni..

-MaTTi- 23.04.2011 19:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja S.K (Viesti 761460)
Eli pitäskö sitä tankoa lyhentää?
Mutta kun kokeiltiin kokonaan ilman tankoa niin ei mitään eroa.

Ilman tankoa = hukkaportti koko ajan levällään = ei varmasti jaksa ahtaa. Haloo?

BryGgi 23.04.2011 20:36

Onhan tuo s2 ahdin jo kohtuu kookaskin ihan vakio pumpun kaveris. että voi olla jo heräävyvyydessäkin ongelmia. itellä s1 niin ahtoo helposti sen 1.7bar jos hukkaportin letkun tukkii. eikä tartte huudattaa kierroksilla kun jo alle 2000 tapissaaan paineet. tosin kadulla ajellaan maltillisesti .85 paineilla. kokeile eka sitä letkun tukkimista. ja ainakin omassa kellossa kun oli irtaallaan melko tiukan oloinen se akseli. että ei se holonaan saakaan heilua siellä. ja voihan sinulla olla säädetty tuo portti hiukina raolleen kun säädelly sitä tankoo.

elhapero 23.04.2011 21:23

Vetojousi jarruttamaan hukkaportin auvautumista.

Mutamies 23.04.2011 21:46

Irrota kellon letku kellon päästä ja tulppaat sen. Kato nouseeko paineet. Siis ajaen kokeilet. Jos ei edelleenkään paineet nouse, niin tutki se tanko, ettei kanna.

S.K 23.04.2011 22:41

Noniin lyhensin sen tangon nyt niin lyhyeksi kuin yltää vielä paikalleenki.
Nyt rupeaa ahtamaan jo 2 vaihteella ja nousee ahdot suoraan 0.6
Eli tankoa pitää tosiaan lyhentää eikä pidentää.
Mutta nyt pelaa.

Kuinka paljon tuon letkun tukkimisen jälkeen on ahtoja vai onko ihan turbo/auto kohtaista? Ja kun letku on tukittu niin voiko kellon ja tangon poistaa ja lukita hukkaportti tiettyyn asentoon?
Mulla hankala irroittaa kun on semmonen liitos kellon päässä

Nuhapumppu 23.04.2011 23:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja S.K (Viesti 761555)
Noniin lyhensin sen tangon nyt niin lyhyeksi kuin yltää vielä paikalleenki.
Nyt rupeaa ahtamaan jo 2 vaihteella ja nousee ahdot suoraan 0.6
Eli tankoa pitää tosiaan lyhentää eikä pidentää.
Mutta nyt pelaa.

Kuinka paljon tuon letkun tukkimisen jälkeen on ahtoja vai onko ihan turbo/auto kohtaista? Ja kun letku on tukittu niin voiko kellon ja tangon poistaa ja lukita hukkaportti tiettyyn asentoon?
Mulla hankala irroittaa kun on semmonen liitos kellon päässä

Letkun kun isket tukkoon niin ahtaa niin paljon kuin turbo vain jaksaa,eli tuollainen switseri pukkaa varmaan sen 2.0bar ainakin. Olikos tuo tanko jäykkä laittaa paikoileen,sen pitää nimittäin olla vähän tiukka kun sen vetää siihen paikoillen..

sisua45 23.04.2011 23:37

Noita S2 svitsereitä on sitten montaa eri kokoa. Jos on isommasta päästä, niin ei varmasti hilussa paineet nouse.

Mistä tuo ahdin on kotoisin?

S.K 24.04.2011 10:28

Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.

Eli jos sen letkun tukkii niin pitääkö hukkaportin läppä lukita auki vai kiinni asentoon?

Oli jo tämä peli turbotettu kun ostin joten en tiedä tarkemmin kertoa.
Onkos turbossa jossain tyyppikylttiä sit? Turbiinin siipiin oli jotai kirjotettu joskus kertosko se jotain?

Miten muuten on vakio kytkintoiminu turbon kanssa?

lepoantti 24.04.2011 10:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja S.K (Viesti 761624)
Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.

Eli jos sen letkun tukkii niin pitääkö hukkaportin läppä lukita auki vai kiinni asentoon?

Oli jo tämä peli turbotettu kun ostin joten en tiedä tarkemmin kertoa.
Onkos turbossa jossain tyyppikylttiä sit? Turbiinin siipiin oli jotai kirjotettu joskus kertosko se jotain?

Miten muuten on vakio kytkintoiminu turbon kanssa?

tietenkin portin läppä naulataan kiinni jos haluaa että ahdot nousee!!!!!!!

vakio kytkin kestää loppuun asti, eli käytännössä ei paljon mitään.

Bj Andy 24.04.2011 13:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja S.K (Viesti 761624)
Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.

Eli jos sen letkun tukkii niin pitääkö hukkaportin läppä lukita auki vai kiinni asentoon?

Oli jo tämä peli turbotettu kun ostin joten en tiedä tarkemmin kertoa.
Onkos turbossa jossain tyyppikylttiä sit? Turbiinin siipiin oli jotai kirjotettu joskus kertosko se jotain?

Miten muuten on vakio kytkintoiminu turbon kanssa?

Nyt hetki harkintaa...

Eli hukkaportin elämäntehtävä on rajoittaa se ahtopaine sopivaksi.Ja kun paine nousee säädettyyn niin se painekello avaa sitä "porttia" ja päästää pakokaasua ohi ahtimen.

Ja jos nyt haluat kokeilla paljonko sieltä irtoaa niin se letku vain irti siitä kellosta ja tulppa päähän.

Tehot ei välttämättä nouse koska se ahdin rupeaa vastustamaan kun paineet nousee.Eikä yli kilon paineista ole välttämättä ole muutenkaan hyötyä.

-MaTTi- 24.04.2011 18:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja S.K (Viesti 761624)
Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan.

Siellä on jäykkä jousi vastassa, kyllä se sieltä venyy. Pikkusen pitäis olla vetoja tangossa kun se on kiinni, niinkuin jo kerrottukkin. Muuten se vuotaa heti kättelyssä. Eli kelloo kun kiinnität niin pikkusen pitäis ruuvinreiät ahistaa vastaan.


Sivu luotu: 08:14 (GMT +2).