![]() |
Hilux ei nosta ahtoja muuten kuin syöttäjä lisäämällä
Hilux 2,4 switserin 2 sekä jäähdytin ahtaa vain 0.5
Ahtoja saaa nostettua vain syöttöjä lisäämällä. Mutta sitten alkaa jo tulla savua niin paljon että tuskin mitään järkeä Syötöt on säädetty nyt sopivaksi eli kiihytyksessä työntää hieman mustaa. Mutta ei ahda kun 0.5! Hukkaportille menevää tankoa on pidennetty ja kokeiltu ilmankin mutta ei ole mitään vaikutusta Voisiko hukkaportti olla rikki? Tangon kun ottaa pois ja kokeilee sitä läppää hukkaportin kylessä niin se on ihan löysä, kuin se ei olisi missään kiinni. Tässä pari kuvaa niin hahmottaa millainen systeemi siellä on. http://img215.imageshack.us/g/hiluxturbo003.jpg/ Kiihdyttäessä ahdot nousee kierrosten mukaan sinne 0.5 mutta 5 vaihteella 100 vauhdista kun kiihdyttää nostaa paljon nopeammin. |
Ilmeisesti sulla on turbottoman koneen syöttöpumppu.
Eli ruoka loppuu ahdoilla/kierroksilla. |
Mutta eikös tää hiluxin vakio pumppu riitä jopa 1bar?
Vai olenko väärin ymmärtäny |
Eikös sitä hukkaportin tankoa pitäis kiristää eli lyhentää niin sit ahdot nousee korkeammalle ennenkuin hukkaportti aukeaa?
|
meneekö huohotusletku vielä imusarjaan? joskus nähnyt että on koitettu ahtaa koko moottori.....
|
EI mene huohotusletku imusarjaan. Eli pitäskö sitä tankoa lyhentää?
Mutta kun kokeiltiin kokonaan ilman tankoa niin ei mitään eroa. Eilen oli tosiaan syötöt niin tapissa että juuri laski kierrokset ja silloin nosti ahdot 0.8 ja vaikka enemmän kun ois ruuvannu mutta savua tuli koko matkalta niin paljon että sanoo kone varmaan poks. |
No tulppaa se hukkaportin letku ja kokeile kuinka korkealle ahdot nousee ja jätä se tanko sinne kiinni..
|
Lainaus:
|
Onhan tuo s2 ahdin jo kohtuu kookaskin ihan vakio pumpun kaveris. että voi olla jo heräävyvyydessäkin ongelmia. itellä s1 niin ahtoo helposti sen 1.7bar jos hukkaportin letkun tukkii. eikä tartte huudattaa kierroksilla kun jo alle 2000 tapissaaan paineet. tosin kadulla ajellaan maltillisesti .85 paineilla. kokeile eka sitä letkun tukkimista. ja ainakin omassa kellossa kun oli irtaallaan melko tiukan oloinen se akseli. että ei se holonaan saakaan heilua siellä. ja voihan sinulla olla säädetty tuo portti hiukina raolleen kun säädelly sitä tankoo.
|
Vetojousi jarruttamaan hukkaportin auvautumista.
|
Irrota kellon letku kellon päästä ja tulppaat sen. Kato nouseeko paineet. Siis ajaen kokeilet. Jos ei edelleenkään paineet nouse, niin tutki se tanko, ettei kanna.
|
Noniin lyhensin sen tangon nyt niin lyhyeksi kuin yltää vielä paikalleenki.
Nyt rupeaa ahtamaan jo 2 vaihteella ja nousee ahdot suoraan 0.6 Eli tankoa pitää tosiaan lyhentää eikä pidentää. Mutta nyt pelaa. Kuinka paljon tuon letkun tukkimisen jälkeen on ahtoja vai onko ihan turbo/auto kohtaista? Ja kun letku on tukittu niin voiko kellon ja tangon poistaa ja lukita hukkaportti tiettyyn asentoon? Mulla hankala irroittaa kun on semmonen liitos kellon päässä |
Lainaus:
|
Noita S2 svitsereitä on sitten montaa eri kokoa. Jos on isommasta päästä, niin ei varmasti hilussa paineet nouse.
Mistä tuo ahdin on kotoisin? |
Tanko on niin lyhyt että juuri ylti vielä siihen tapille hukkaportin päähän.
Ei sitä kyllä saa yhtään vedettyä pidemmäks siitä kellotötsästä vai mikä onkaan. Eli jos sen letkun tukkii niin pitääkö hukkaportin läppä lukita auki vai kiinni asentoon? Oli jo tämä peli turbotettu kun ostin joten en tiedä tarkemmin kertoa. Onkos turbossa jossain tyyppikylttiä sit? Turbiinin siipiin oli jotai kirjotettu joskus kertosko se jotain? Miten muuten on vakio kytkintoiminu turbon kanssa? |
Lainaus:
vakio kytkin kestää loppuun asti, eli käytännössä ei paljon mitään. |
Lainaus:
Eli hukkaportin elämäntehtävä on rajoittaa se ahtopaine sopivaksi.Ja kun paine nousee säädettyyn niin se painekello avaa sitä "porttia" ja päästää pakokaasua ohi ahtimen. Ja jos nyt haluat kokeilla paljonko sieltä irtoaa niin se letku vain irti siitä kellosta ja tulppa päähän. Tehot ei välttämättä nouse koska se ahdin rupeaa vastustamaan kun paineet nousee.Eikä yli kilon paineista ole välttämättä ole muutenkaan hyötyä. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:14 (GMT +2). |