Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2011, 23:17
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Vauhtipyörän speiseri


Mitäs on palstan moottoripäät mieltä jos laittaa kampiakselin ja vauhtipyörän väliin reilu tuuman välipalan.

Tuleeko tuhoa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2011, 01:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kyllähän tuossa alkas olla jo raaka-aineet....


Tuohon tuhoon; olisko sittenkin parempi koittaa patentoida tuo jatkokappale kytkimen ja askin väliin?

Nimittäin tuo kampiakseli-vauhtipyörä paketti lienee yleensä painoitettu enemmän/vähemmän parina,
ja tuo jatko ei ainakaan paranna tilannetta.

Yhtään asiasta tietämättä, miten esim startti suhtautuu tuohon jatkokalikkaan?

Jos pakko saada vauhtipyörää lähemmäs vaihteistoa(?), voisko kytkinkoppaa lyhentää?

Jos päädyt tuohon vauhtipyörän ulostamiseen, niin tee se huolella, ja mahdollisesti parilla ylimääräisellä kohdistustapilla.....
(Jos itse alkaisin moiseen operaatioon, niin: 1. adabteri pitäs sorvata kohdistuspinnoiltaan
ja kiinnituspinnaltaan yhdellä otteellella. 2. poraisin adapterin molemmin puolin läpi jokaiseen pultinväliin paikan esim.
8x20 rullalaakerille tapiksi (noin 7,9? milliseen reikään menee prässillä).
3. ennen kasausta kevyt hiekkapuhallus kaikille adapterin ja sen vastaisille pinnoille, ja täydellinen puhdistus!
4. kasaisin tuon paketin ikuisuus lukitteella, ja nimenomaan ainakin yhteenpuristuvilla pinnoilla.)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2011, 01:57
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

No miun lapsenusko ei ihan tollaseen rakennelmaan riitä.

Tietty riippuu ratkaisun pitkäikäisyys aika monesta seikasta.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2011, 05:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Aika paljon kiinni mihin moottoriin tuo on tulossa,joku rapiat kakstonnia kiertävä maamoottori vaiko kymppitonnin kiertävä virimoottori...

Mutta minulla on tiedossa että noita on tehty ja ihan ilman sen suurempia ongelmia,tosin tekijät ovat asiansa tuntevia ja sovitusten tarkkuus täydellinen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2011, 13:02
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Tilaa pitää saada nimenomaan vauhtipyörän ja kampiakselin väliin.

Laatikkoa otetaan kanssa sama mitta taaksepäin kun vaihtupyörääkin.

Moottori ei ole ulkop tasapainotettu, lähinnä ongelman tuo mun mielestä kiinnityspultit jotka venyy operaatiossa speiserin verran ja kampurassa ei oikeen oo tilaa tehdä ohjuriholkkeja jotka jeesais paikallaan pysymistä esim kytkin nepissä.

Ja speiserin saa tehdä joku oikea koneistamo oikeista aineista ja oikealla opilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2011, 13:05
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Aika paljon kiinni mihin moottoriin tuo on tulossa,joku rapiat kakstonnia kiertävä maamoottori vaiko kymppitonnin kiertävä virimoottori...

Mutta minulla on tiedossa että noita on tehty ja ihan ilman sen suurempia ongelmia,tosin tekijät ovat asiansa tuntevia ja sovitusten tarkkuus täydellinen.
Oliko mihin moottoreihin tehty, ihan mielenkiinnosta ja kuin paksuja speisereitä.

Ps. Täydellinen tarkkuus on fysikaalinen mahdottomuus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2011, 15:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Nissanin 2,8D ja 3,5D Fiatin koneeseen.Aika matalakierroksisia kumpikin.Tuo Nissani taisi olla pulteilla suoraan kammen päähän kuten itsekin suunnittelit eikä se ollut kauhean paksu,olisikohan ollut 15-20mm.
Tuo Fiatin oli tehty siten että sovitepalikkaan oli upotettuna kannantilat kampeen tuleville pulteille ja näiden väliin oli tehty kierteytetyt reiät johon tuli sitten vetolevy pultilla.Se taisi olla jotain +30mm.Siihen kyllä sitten olikin laadittu monenlaista lujuuslaskelmaa tarvittavista pulteista lähtien.

No,täydellinen...Sen verran ettei läheskään kaikilla sorveilla eikä sorvareilla onnistu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2- LT ja 2-LT2 vauhtipyörän erot alticity Tekniikka & Jutustelu 2 21.10.2010 12:40
patrollin sd33 vauhtipyörän hammaskehä SEMMI Tekniikka & Jutustelu 0 07.12.2008 18:58
sd33t ja sd33 vauhtipyörän sopivuus keskenään american Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 12:41
Vauhtipyörän hammaskehän korjaus migillä?? veejii Tekniikka & Jutustelu 12 25.10.2004 08:24
Vauhtipyörän jouset palasina.. Tekniikka & Jutustelu 9 28.07.2004 11:11


Sivu luotu: 20:56 (GMT +2).