Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vauhtipyörän speiseri (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80390)

hpotteri 25.01.2011 23:17

Vauhtipyörän speiseri
 
Mitäs on palstan moottoripäät mieltä jos laittaa kampiakselin ja vauhtipyörän väliin reilu tuuman välipalan.

Tuleeko tuhoa?

BJ-40/76 26.01.2011 01:33

Kyllähän tuossa alkas olla jo raaka-aineet....
 
Tuohon tuhoon; olisko sittenkin parempi koittaa patentoida tuo jatkokappale kytkimen ja askin väliin?

Nimittäin tuo kampiakseli-vauhtipyörä paketti lienee yleensä painoitettu enemmän/vähemmän parina,
ja tuo jatko ei ainakaan paranna tilannetta.

Yhtään asiasta tietämättä, miten esim startti suhtautuu tuohon jatkokalikkaan?

Jos pakko saada vauhtipyörää lähemmäs vaihteistoa(?), voisko kytkinkoppaa lyhentää?

Jos päädyt tuohon vauhtipyörän ulostamiseen, niin tee se huolella, ja mahdollisesti parilla ylimääräisellä kohdistustapilla.....
(Jos itse alkaisin moiseen operaatioon, niin: 1. adabteri pitäs sorvata kohdistuspinnoiltaan
ja kiinnituspinnaltaan yhdellä otteellella. 2. poraisin adapterin molemmin puolin läpi jokaiseen pultinväliin paikan esim.
8x20 rullalaakerille tapiksi (noin 7,9? milliseen reikään menee prässillä).
3. ennen kasausta kevyt hiekkapuhallus kaikille adapterin ja sen vastaisille pinnoille, ja täydellinen puhdistus!
4. kasaisin tuon paketin ikuisuus lukitteella, ja nimenomaan ainakin yhteenpuristuvilla pinnoilla.)

Reetu 26.01.2011 01:57

No miun lapsenusko ei ihan tollaseen rakennelmaan riitä.

Tietty riippuu ratkaisun pitkäikäisyys aika monesta seikasta.

Jappi 26.01.2011 05:02

Aika paljon kiinni mihin moottoriin tuo on tulossa,joku rapiat kakstonnia kiertävä maamoottori vaiko kymppitonnin kiertävä virimoottori...

Mutta minulla on tiedossa että noita on tehty ja ihan ilman sen suurempia ongelmia,tosin tekijät ovat asiansa tuntevia ja sovitusten tarkkuus täydellinen.

hpotteri 26.01.2011 13:02

Tilaa pitää saada nimenomaan vauhtipyörän ja kampiakselin väliin.

Laatikkoa otetaan kanssa sama mitta taaksepäin kun vaihtupyörääkin.

Moottori ei ole ulkop tasapainotettu, lähinnä ongelman tuo mun mielestä kiinnityspultit jotka venyy operaatiossa speiserin verran ja kampurassa ei oikeen oo tilaa tehdä ohjuriholkkeja jotka jeesais paikallaan pysymistä esim kytkin nepissä.

Ja speiserin saa tehdä joku oikea koneistamo oikeista aineista ja oikealla opilla.

hpotteri 26.01.2011 13:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 734009)
Aika paljon kiinni mihin moottoriin tuo on tulossa,joku rapiat kakstonnia kiertävä maamoottori vaiko kymppitonnin kiertävä virimoottori...

Mutta minulla on tiedossa että noita on tehty ja ihan ilman sen suurempia ongelmia,tosin tekijät ovat asiansa tuntevia ja sovitusten tarkkuus täydellinen.

Oliko mihin moottoreihin tehty, ihan mielenkiinnosta ja kuin paksuja speisereitä.

Ps. Täydellinen tarkkuus on fysikaalinen mahdottomuus.

Jappi 26.01.2011 15:52

Nissanin 2,8D ja 3,5D Fiatin koneeseen.Aika matalakierroksisia kumpikin.Tuo Nissani taisi olla pulteilla suoraan kammen päähän kuten itsekin suunnittelit eikä se ollut kauhean paksu,olisikohan ollut 15-20mm.
Tuo Fiatin oli tehty siten että sovitepalikkaan oli upotettuna kannantilat kampeen tuleville pulteille ja näiden väliin oli tehty kierteytetyt reiät johon tuli sitten vetolevy pultilla.Se taisi olla jotain +30mm.Siihen kyllä sitten olikin laadittu monenlaista lujuuslaskelmaa tarvittavista pulteista lähtien.

No,täydellinen...Sen verran ettei läheskään kaikilla sorveilla eikä sorvareilla onnistu...

mechanic-71 26.01.2011 17:26

itse en laittaisi mitään välilevyjä vauhtipyörän ja kampuran väliin sen sijaan vetolevyn uskaltaisin siirtää sen tuuman verran jo mainitulla tavalla...
tullu töissä vastaan parikin irronnutta vauhtipyörää (työkoneista)

HJ60 26.01.2011 22:19

Kiihdytysvehkeistä tuttu räjähdysmatto sitte kytkinkopan ympärille...

BJ-40/76 30.01.2011 04:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mechanic-71 (Viesti 734153)
itse en laittaisi mitään välilevyjä vauhtipyörän ja kampuran väliin sen sijaan vetolevyn uskaltaisin siirtää sen tuuman verran jo mainitulla tavalla...
tullu töissä vastaan parikin irronnutta vauhtipyörää (työkoneista)

Niin, tämä käyttötarkoitushan on vielä epäselvä?

Onkohan tuon koneen/käyttötarkoituksen tiedot kuinkakin salaisia?

Ja tuon vetolevyn siirto vrt. vauhtipyörä lienee sama asia?
vetolevyssä oleva turbiini toimii lisämassana, sitä että onko tuolla öljyllä osuutta asiaan, en tiedä.


Sivu luotu: 12:28 (GMT +2).