![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() TuplavaihteistoOnko kukaan suunnitellut/yrittänyt/tehnyt tuplavaihteistoa HJ:n laatikoista? Joku viisaampi vois kertoa miten paketti tehdään ja saadaan toimivasti kiinni.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Tonni luokka?
Tajuuxä mitä se painaa?
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paljon on tuplia ollu porukoilla käytössä ja kyllä kestää jos vaihteenvalitsija (eli kuljettaja) on järjissään, pidetään se ykkös laatikko suoralla elikkä yleensä nelosella ja hämmennetään takimmaisesta kepistä, vain tarpeen vaatiessa pientä etumaiseen niin pysyy kierrokset/momentti siellä mihin ne on suunniteltukin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ite ajan etummaisella laatikolla, takalaatikko pelaa aluevaihteena. Kaksi laatikkopakettia rikottu, ensimmäinen voitelun puutteeseen (öljyt karkas välikappaleeseen, oma moka) ja toisesta katkesi pääakseli + paljon muuta ( tämä hajosi takavedolla eikä todellakaan hiivittämällä!).
Autona on pitkä patrolli, nelivaihteinen (siis se takimmainen) laatikko painaa alta sata kiloa, ei siis vaikuta painoon v*tunkaan vertaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Empä tosiaankaan asiasta tiennyt ja siksi kyselenkin, mietin vaihtoehtoja välitysten lyhentämiseen ja luultavasti jakis tulee välitettyä.
Miten vaihteistot sitten yhdistetään, millaisen sovitusakselin se tarvitsee? |
#6
|
|||
|
|||
![]() JAKIS!
Semmosen sovitteen varmaa joutus ite, tekee ei kyloo paha rasti.Suosittelisisn kyl et välittäs sen jakiksen.Siit ens hätään,sit perätki vois vaihtaa.Ne orkkis välitykset ku ei oo monesti enää nii hyväs hapes.Joissai vehkeis löytyy viel sopivii palikoit et voi vaihtaa sihen vakio lootaan pienemmän ykkösen ja/tai pakki vaihteen välit.Vaihteitahan ei yleensä tarvita montaa vaan pari kyllin tiheää riittää.Makukysymyksiä on sit tietysti monta.Painoo on aina liikaa ja jos pelkät lootat painaa sata extra kiloa ni mitäs sit enää vinssit,kaaret,helmaputket jne.Voima häviööki tulee mut sil ny ei oo merkitystä.Mul on itellä hiluksis tiuhemmat perät ja viel meinaan ottaa hiasen lootast tiuhemman ykkösen ja pakin ni avot.Maantiel toimii hyvin ja sit on maastoon riittävän pienii vaihteit.Ja tos tupla lootas joutuu sit väsää kardaanit uudestaan,se väliaxeli,kiinnitykset tokalle lootalle,etukartaanille ehkä kannatin laakeri.Ite pidän helpompana työnä muita ratkasuita.Ja kevyempänä eikä ne lootatkaa ilmasii oo ja ykskää kulunu osa ei uudistu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tuplavaihteisto | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.10.2003 16:42 |