![]() |
Tuplavaihteisto
Onko kukaan suunnitellut/yrittänyt/tehnyt tuplavaihteistoa HJ:n laatikoista?
Joku viisaampi vois kertoa miten paketti tehdään ja saadaan toimivasti kiinni. |
Tonni luokka?
Tajuuxä mitä se painaa?:)Nii vaihteistoihan voi laittaa vaikka kuus peräkkäin mut hoojiin loota painaa ku synti et siin yhessäki on tarpeeks.Niinku tiedät sen painon roudaaminen ei sit ookkaa nii yksinkertasta.En sit tiä miten se kakkos lootan voitelu pelaa jos siin on vaik vitonen päällä ja se pyörii sen mitä ykkös loota ykkösel.Se pää akselihan on tarkotettu pyöriväks lähemmäks tuhannen kierrosta.Toi nyt noin kiteytettynä mut en kyl ite suosittelis.
|
Lainaus:
|
Ite ajan etummaisella laatikolla, takalaatikko pelaa aluevaihteena. Kaksi laatikkopakettia rikottu, ensimmäinen voitelun puutteeseen (öljyt karkas välikappaleeseen, oma moka) ja toisesta katkesi pääakseli + paljon muuta ( tämä hajosi takavedolla eikä todellakaan hiivittämällä!).
Autona on pitkä patrolli, nelivaihteinen (siis se takimmainen) laatikko painaa alta sata kiloa, ei siis vaikuta painoon v*tunkaan vertaa. |
Empä tosiaankaan asiasta tiennyt ja siksi kyselenkin, mietin vaihtoehtoja välitysten lyhentämiseen ja luultavasti jakis tulee välitettyä.
Miten vaihteistot sitten yhdistetään, millaisen sovitusakselin se tarvitsee? |
JAKIS!
Lainaus:
|
Kyllähän jakis ja perät järkevintä on päivittää, 5.7 perät ja 37" renkaat olis sama välitys vitosvaihteella kun 3.7perät 29" renkaat nelosella eli olis olis ihan ok maantiellekin.
Jakikseen riittäis 3.05 ja alkuun vois kokeilla pelkkiä periä, mistä perävälitykset kannattaa hankkia? Onko hinta/laatueroja? |
Ameriikka.
Jenkkkiläst ne vissiin tulee.Lipposelt tai cros4wd.Sit murikat irti ja jossei itte viitti prässäillä ni ei oo pahan hintasta korjaamollakaan,nopee homma mut ei onnistu ilman prässiä.Lisäks tarvitaan shimmi levyjä ja "säätölaakerit" ei olis pahasta.Laakerit kannattaa uusia varmaan samalla.Jako lootan välityksist oli ainaki 4x4 lehdes jotain juttuu,ei oo ihme temppu.
|
joo kyllä täältäkin lämpimästis suositellaan vaikka sitä 4.0x välitystä jakikseen suoraan.
T:Eilen 2h hj:n tuplavahteistohirvitystä turannu kiinni. kestävyydestä ei mitään takuuta kardaanit päin vittua, takakardaani tosi lyhyt. painoa noin 60kg lisää. keppejä lisää ja lattiasta isoa palaa pois. kunnon kusetus laatikko:) vinssin kardaaninkin joutuu tekeen uusiks jos meinää mekaanista käyttäää. En kyllä tällä hirvityksellä lähtis mihinkään ilman traileria:) |
Jatketaas tähän... Onko kukaan "liimannu" tai edes kuullut kahta Jeepin kolmevaihteista laatikkoa peräkkäin+jakovaihteisto(Dana20)?
Tallin pöydällä kun pyöritteli noita palikoita niin eipä näyttäisi ainakaan kovin monimutkaiselle toteutettavalle, mutta kestääkö tuollainen patentti FSJ Wagoneerin (n.2000kg) painoisessa autossa laiskan bensakutosen jatkeena? Alustava suunnitelma on laittaa päävaihteistojen väliin jonkun takavetoisen kardaanista kumidonitsi ja ylimääräiselle laatikolle oma alkuperäisenkaltainen palkki alle tueksi hieman muunnetulla kiinnikkeellä... |
Sivu luotu: 11:47 (GMT +2). |