|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
12ht ja mynädieselin pumppuOsaisiko kukaan neuvoa miten saadaan mynän tekemää pumppua säädettyä kun auto nyhtää ihan hirveesti tasakaasulla!
|
#2
|
||||
|
||||
Määrittele hieman tarkemmin miten "nyhtää"
(Mitä se tarkoittaa?) |
#3
|
|||
|
|||
Nyhtää?
Eli kynii sun rahat? Vai nyhtää eli vetää? mistä vetää?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
||||
|
||||
Kysy siltä joka sen on tehny...Luulisin että löytyy paras osaaminen sieltä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
Vaimennusta kaasuvipuun, jokin iskari ehkä ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#6
|
|||
|
|||
Soitin tänään Mynädieselille ja sieltä sanottiin että nykimisen kanssa pitäisi tulla toimeen!
|
#7
|
|||
|
|||
No sehän on jossain määrin jo vakion HJ-61 ominaisuus, eikä varmasti helpota kun voimaa lisätään...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
|||
|
|||
Pumpussa on mersun vaimennin kaasuvivulla!
|
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tää hyppää metrin kerralla kun yrittää ajaa tasamaalla ja sillain että ei tartte vedättää. heti kun kaasua painaa reilusti niin rauhoittuu nykiminen. |
#10
|
||||
|
||||
isompia jousia kaasuvaijeriin laitettiin ekoihin hooji 61 yli kymmenen vuotta sitten, mutta nykyään ei tartte kun osaa ajella ilman että alkais nyhtämään.
|
#11
|
|||
|
|||
Mulle on kyllä tuo hj 61 tuttu kampe ja sillä ajaminen mutta tällä se ajaminen ei ole helppoa!
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Se keskipakosäädinhän siellä lienee liian jyrkkä eli tuo toimisi varmaan jossain genussa ihan jees. Tuota voisi koittaa tekohengitellä jatkamalla kaasupolkimen vipusuhdetta mutta se ei poistane ite ongelmaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
Siinä on hj 61 perus pumppu ja pumpun perä mersusta. kaikki on periaatteessa mekaanista. ei mitään alipainekelloja ja muita härpäkkeitä. |
#14
|
||||
|
||||
samaa ilmiötähän ilmenee isoilla elementeillä olevissa rivipumpuissa, esim mersuissa, tuppaa nytkyttämään osakaasulla, reilusti painamalla sitten rauhoittuu
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
tekeekö tuo tuon hyppimisen jollakin määrätyllä kierrosluvulla? jos tekee niin vika voi olla myös keskipakosäätimessä. Siis oliskohan nyt kyse siitä että tuo kuormituksen mukaan kaasua lisäävä ominaisuus on liian herkällä, siis "Traktori" asennossa, ja alkaa itsekseen huojumaan? Juuri muuta asialle ei itse voi tehdä, kuin pudottaa syöttöä tai kokeilla voidella tuota säätöelintä, joka edellyttää pumpun jonkinasteista purkamista. |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tommosta swappia kun kävin jahkailemassa ja vähän muutakin yhellä pajalla niin siellä vanha ukko haasteli että johonkin mersuun oli pitäny kiireellä saada pumppu toimimaan ja ainoat osat mitä säätimeen löytyi oli jostain generaattorista. Ja oireet oli juurikin tuon kaltaiset. Niin ja miksi tuo on tehty??? Kun se on mekaaninen muutenkin?? Eli liekkö ollu tarkoitus saada aikaan ultimate offimoottori mikä menee kivien yli kaasua painamatta. Ja kun siitä puuttuu ne härpäkkeet eli ahdonalaisen syötön säätö yms.ne osat millä se on saatu pelaamaan jokseenkin inhimillisesti niin tarviiko oikeastaa ihmetellä asiaa. Eti jostain vakio pumppu, huollata se ,ja vaihata se paikalleen niin alkaa pelata tai sitten tuohon ne vakio osat.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
kaveri on risteyttänyt denson pumppuihin mersun säätimiä paremman säädettävyyden takia, ja niin ne on varmaan pumppupajallakin juuri tuon takia säätimen vaihtaneet. kyllä tuollaiselle ominaisuudelle on varmasti helppo tehdä jotakin jos tietää että mitä tekee....eli ei tuollainen ole normaalia jos sillä ei voi ajaa kuin on/off kaasunkäytöllä. edittinä sen verran että tällaista sekasikiöpumppua käytettiin nimenomaan 12H-T koneessa hyvällä menestyksellä kunnes tilalle tuli jotakin toisenlaista. en oikein jaksa uskoa että kaasuvivuston iskunvaimennus tai vipusuhteen muutokset vaikuttaa tässä(kään) tapauksessa mitään, se on pumpun sisäistä sielunelämää joka lähtee omille teilleen sopivassa tilanteessa. pedalin painallus muuttaa tilannetta kun pumpulta aletaan pyytää kaikki mitä on antaa.
itsellä oli ahdetussa 2H:ssa nykimistä tasakaasulla sopivalla kuormalla/sopivan pienillä kierroksilla/sopivalla vaihteella ajettaessa. tilasin pikaisen audienssin "poppamiehelle" ja alle puoleen tuntiin hän teki taikojaan ja vaiva poistui ja muutenkin ominaisuudet parani huomattavasti. Viimeksi muokannut lepoantti : 21.11.2012 19:54 |
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
Onko muuten kukaan jumittanut tuota ennakonsäädintä? |
#20
|
||||
|
||||
Mersun pumputtimessahan taitaa olla ruuvi myös tuolle kuormansiedollekkin ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#21
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta tässä tapauksessa pitäisi saada säätimen reagointi herkkyyttä alas. Liian herkkä reagointi aiheuttaa juuri tuollaista rynkytystä. Esim joku vaimennin elementtien säätötangolle. Voi olla tosin hankala toteuttaa. |
#22
|
|||
|
|||
Olisko tuosta apua?
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html
ja tuo loppupää. Toki tuo on vaparista, jossain oli vastaava turbostakin? mutta nyt sitä ei löydy mistään. Mutta tuossa pikkasen selvitetty tuota "tyhjäkäynnin",( siis 12h-t:n ajoalueen alapään?) kuormituksen "tunnustelua" ja pumpun reagointinopeutta. Arvaus: Mutta pitää muistaa että tuossa marsussa Käyntikierrosalue lähes tuplat, ja massahitaus vajaa puolet? ja sitten kun säädetään isompia elementtejä, niin pieni muutos vaikuttaa enemmän. Itse en ole edes harrastemielessä perehtynyt paljoakaan noihin dieselsysteemeihin, mutta kun tilanne on se, että ne jotka tietää, niin ne ei kerro, tai jopa hivenen harhauttaa. Siis kun itse yrityksen ja erehdyksen kautta opiskelee/maksaa/testaa jonkin jutun, niin ei sitä halua julkistaa! En minäkään antanut yksiä piirustuksia ja lämpökäsittelyohjeita, kun kiitos olisi ollut maksimipalkkio! -> kysele noilta welhoilta, joilla on kokemusta tuosta om60x ja 12h-t sekoittamisesta että voisko ne korjata tuon jollakin korvauksella. Ja tuo DSL pumppu on siksikin monimutkainen sekoitus mekaniikka, hydrauliikka ja hydrodynamiikkaa; ja vaatii paljon erikoistyökaluja ja kunnollisen testerin, että minäkin käytin pumpun ammattilaisella Toki olen pajattanut noita " Ei enää kulje kun 70 km/h" sekä "kitkuaa ja täristää" pumppuja ja suihkuja, mutta kun pitää saada muuta; kuin peltoauto käymään tms, niin silloin tarvitsisi enemmän työkaluja ja tietotaitoa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12ht ahto ja syöttö?? neuvoja kaivataan | pezq^ | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 14.07.2012 19:46 |
Ostetaan 12ht öljynsuodattimen jalka ja lauhdutin kotelo | Jekku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2011 16:41 |
Ostetaan BJ42 alkuperäinen laturin alipaine pumppu tai koko laturi+pumppu | pumppu79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.06.2008 11:46 |
paloauton pumppu ja säiliö | NBRT | O/M/V Muut | 6 | 12.10.2007 05:11 |
TH(?)00 laatikko 12HT:n ja H41/H42:n väliin? | Erno | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.03.2005 20:28 |