![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Erona se, että radialit pysyy pyöreänä sivulta katsottaessa ja kulutuspinta suorana tietä vasten kulutuspinnan leveydeltä. Biasit on kulmikkaat sivulta katottuna ja kulutuspinta on pyöreä ![]() Biasit parhaat metsäkäyttöön koska runko elää vähän joka suuntaan, radialit taas toimii tiellä koska rengas ja varsinkin kulutuspinta säilyttää halutun muotonsa melkein joka tilanteessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 12.04.2013 10:31 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Michelinin sivuilta löysin hyvän havainnekuvan kun ite tätä raidial vs bias kuviota ihmettelin. http://www.michelinag.com/Innovating...ias-technology
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti Timo ja Jaska, nuo selventää.
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ristikudos renkaissa PR (Ply Rating) luku tarkoittaa sitä mitä renkaan sisältä löytyy. Vyörenkaisiin on laitettu "vertailun vuoksi" PR lukemia, mutta todellisuus on eri. Näin on minulle kertonut entinen nokia renkaiden työntekijä. Esim maastokuorma-autonrenkaissa, ns Masin renkaissa on tehty näin. Nokia MPT 14.00-20 on rättirengas, ja Nokia MPT 14.00R20 vyörengas. Molempien kyljessä lukee 18PR.
Uudessa Nokian Agile 14.00R20 renkaassa ei enää lue PR-lukua, vain pelkkä LI (Load Index) numero. En tiedä onko vastaavaa "kikkailua" kevyempien kummien kanssa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
En kyllä lähtis väittämään että bias on parempi metsään ainakaan noilla perusteilla. On kyllä kestävämpi. (Tietty kevyemmin tehty ristikudos on varmaan heikompi kuin vahva vyörengas.)
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt tuntuu suurimmaksi ongelmaksi muodostuvan se että kellään ei ole 33x12.5x15 renkaita hyllyssä. Boggereita löytyy kyllä muttei muita joten ei valinnanvaraa.
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia renkaiden kestävyydestä | triiit | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 15.10.2013 18:01 |
Hilux LN110 voimansiirron kestävyydestä kysymyksiä? | Hammer__ | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 22.03.2012 00:08 |
Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
Hojon 4.0 Turbo koneen kestävyydestä | bj75 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 24.02.2005 20:57 |
voiman siiron kestävyydestä.. | coupe | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 17.10.2003 14:05 |