Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.04.2013, 23:55
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koboltti Näytä viesti
Reilu peli on perseestä vai miten se meni. Ei muuta kun korjaus talkoot pystyyn ja bronkko ajoon.
Talkoita tämän auton kanssa ei enää pidetä ja minun puolesta asiat on nyt loppuunkäsitelty kaupanteon osalta.
-----

Pessimisti ei pety Bronco tuli ajamalla pihaan, kuskin kylki oikaistuna ja nojailuputketkin oli hepattu takas päälle.

Kaaret ja takakoppi hankeen ja auto liiteriin. Viimeksi jäi muutama asia kesken, kun möin tallin pois alta, niin palasin nyt takaisin vaiheeseen milloin viimeksi alkoi kiire ja tuli oikaistua: Sisälokarit, jäähdytys, lauhduttimet, konehuoneen sähköt, ohjausvarret, ilmapussit... jne...

Tässäpä parit kuvat mihin vaiheeseen tänään purettiin + tuo rikkonainen vetarin haarukka, joka otti siipeensä polkemalla maahan jäätyneitä 39,5" irti pikkualueella nilkka suorana







__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->

Viimeksi muokannut Mico : 09.04.2013 06:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2013, 21:30
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Jos tossa vetarin ulkotumpissa on ulkorihlat vielä ehjiä, niin se saattaisi muodollista korvausta vastaan kiinnostaa minua...

Tekis mieli koettaa DIY CV-joint vetarien tekoa Broncoon. Jos siihen saisi sorvattua vanhojen ristin lenkkien tilalle sen verran suuren tasasen plaanin, mihin sais hitsattua CV nivelen, mistä laipan akseli katkastu???
Katkeehan se sitä sauman vierestä kuitenkin, mutta tarttis silti koittaa
Toki siihen pitäis sisemmät vetaritkin sopivilla rihloilla jostain keksiä, mutta se oliskin vasta sen ajan murhe

Sorry off-topic!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2013, 22:47
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Jos tossa vetarin ulkotumpissa on ulkorihlat vielä ehjiä, niin se saattaisi muodollista korvausta vastaan kiinnostaa minua...

Tekis mieli koettaa DIY CV-joint vetarien tekoa Broncoon. Jos siihen saisi sorvattua vanhojen ristin lenkkien tilalle sen verran suuren tasasen plaanin, mihin sais hitsattua CV nivelen, mistä laipan akseli katkastu???
Katkeehan se sitä sauman vierestä kuitenkin, mutta tarttis silti koittaa
Toki siihen pitäis sisemmät vetaritkin sopivilla rihloilla jostain keksiä, mutta se oliskin vasta sen ajan murhe

Sorry off-topic!
Ei jouda hävittää, meinasin kokeilla tuota sorvausta itsekkin, mutta niveleksi laittaa ikh:n traktori katalookista jonkin yleisristikonhaarukat. Mulla oli aiemmin gee mersu johon oli tehty kardaanit audin cv nivelillä ja isuzu johon laitettiin etuakselille samalla sorvaa-hitsaa periaatteella isommat pajeron vetarit ja cv nivelet. Molemmissa kestivät hienosti.

Tänäänkin piti jotain käydä purkamassa. Kuvassa kaiken muailman ilmapumppu-hiilipönttö-pierun kierrätys rojuja, saattaa olla että ei laiteta takaisin.

Mittauspöytäkirja keulan korkeudesta välillä pohjauskumi-normaali-maksimi. Lukemat vakio renkailla, milleinä, runkoaisan päältä lattiaan + etummaisen ja taaemman iskarin pituudet.

Yleiskuva max korkeudella pyörän pystykallistuksesta.
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2013, 17:13
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Ei jouda hävittää, meinasin kokeilla tuota sorvausta itsekkin, mutta niveleksi laittaa ikh:n traktori katalookista jonkin yleisristikonhaarukat. Mulla oli aiemmin gee mersu johon oli tehty kardaanit audin cv nivelillä ja isuzu johon laitettiin etuakselille samalla sorvaa-hitsaa periaatteella isommat pajeron vetarit ja cv nivelet. Molemmissa kestivät hienosti.

Yleiskuva max korkeudella pyörän pystykallistuksesta.
Kyllä se hitsaus luultavasti kestää, kun sen saa tehdä 60-70mm kehälle, pitäisiköhän se akselin juuri pysyä kuitenkin vilposena, ettei karkaistu ja katkea sitten sieltä.

Kauniisti voortti verryttelee!
Jos oikein kuvasta tihrustin, niin sinulla on nuo yläpallojen camber säätö mulikat miedompien asetusten puolella, eli sieltä pitäis löytyä säätövaraa 3" nostoon orkkiksesta Moogin säätö mulikoilla: http://www.moog-suspension-parts.com...od=MOOG-K80108
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.04.2013, 13:14
koboltti koboltti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.12
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 95
Perusasetus

Tällaset tuli tänään noudettua, pitäskö nuo kumminkin pyöräyttää läjän alle
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2013-04-20 12.11.14.jpg‎
Views:	570
Size:	105,4 Kt
ID:	36054   Click image for larger version

Name:	2013-04-20 12.11.24.jpg‎
Views:	540
Size:	86,4 Kt
ID:	36055   Click image for larger version

Name:	2013-04-20 13.51.02.jpg‎
Views:	497
Size:	126,0 Kt
ID:	36056   Click image for larger version

Name:	2013-04-20 13.52.32.jpg‎
Views:	584
Size:	129,2 Kt
ID:	36057  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2013, 17:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koboltti Näytä viesti
Tällaset tuli tänään noudettua, pitäskö nuo kumminkin pyöräyttää läjän alle
Läjän voimansiirto huutaa hoosiannaa jo nykysellä setupilla.
Onhan noi ihan OK kuntoset vielä. Kohta voortin voimansiirtoa vituttaa.
Mut täytyy myöntää: Zafira on ihan oikee tila-auto :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2013, 01:20
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Läjän voimansiirto huutaa hoosiannaa jo nykysellä setupilla.
Onhan noi ihan OK kuntoset vielä. Kohta voortin voimansiirtoa vituttaa.
Mut täytyy myöntää: Zafira on ihan oikee tila-auto :O
Katsellaan tässä vielä, josko tuo voortin voimansiirto jäisi eläkkeelle ...mutta säretään se nyt kuitenkin ensin

Kiitoksia Koboltille avusta!


Tänään siivosin tallin ja TommiH kasaili uuden kuumaliimakoneen ja suojakaasupullon kiinni toisiinsa. Turvakaariputkea on ilmestynyt nippu tallin lattialle ja tallia siivotessa laitoin kaatiskuormaan kasan autosta poistettuja osia vaikeuttaakseni entisöintiä ja muistutukseksi itselleni että nyt on pakko tehdä muutokset mitä suunnittelinkin
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Bronco 2 "maastotaunus" O/M/V Ajoneuvot 0 19.05.2006 13:08
kohta maastotaunus korottuu... VALMIS FinnDRZ Tekniikka & Jutustelu 10 11.05.2006 09:50


Sivu luotu: 08:37 (GMT +2).