![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() MIte stuo Soan teko, kauanko mennee ko tekkee, onko jotaki tärkeätä/kompastuskiviä mikä voi mennä vikkaan?? ![]() ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No Soan tekoon voi liittyä varmaan yhtä paljon mahdollisia virheitä kun voi vaan akselilla olla. Kannattaa varata asialle aikaa eikä huitasta pikasesti vaan kokoon ja miettiä sitten sunnuntain ii:n sehllinkohalla, että mihinkäs se taka- akseli jäi. mm kardaani kulmat tulee muuttumaan.
http://forums.offipalsta.com/showthr...taka-akselille Tossa on jotain jutustelua aiheesta Kelulaa pitäis myös korottaa eli korottavat vääntösauvat jostain. Tai kiristämälläkin saa sitä keulaa nousemaan, mutta ulosjoustot häviää kyllä siinä tapauksessa aika lailla kokonaan. Palkki helmoihin hitsaa päätä umpeen ja poraa muutamia reikiä mistä vesi pääsee valumaan pois jos jätät päät auki on palkki aina täynnä jänkää.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aloita helpoimmasta hommasta eli isompaa rengasta alle ja lokasuojista ylimääräistä peltiä pois.
Omassa pajerossa 76mm koria korotettu, lokasuojat leikelty+ offroadtarvikkeen levikekumi ja renkaat 35x15. Näillä pärjätty jo hyvin pitkälle. Kuva-> http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=112844
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No tässä tuli tätä remppahommaa vähäsen ensin
![]() Vinssistä lähti vaijeri rummulta, millä se ylipäätänsä on kiinni ja millä sen sais takasin pysymään rummulla?? Antakkaa neuvoja. ![]() Voiko rumpuun porata reikää ja pujottaa siitä vaijeri läpi ja lukita se jollaki mutikalla?? Panssari on pakko tehä tankin ja sun muitten suojaksi. ![]() Pikkuhiljaa yritettään vääntä aina jotakin ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pysyy vaijjeri vaikka jeesusteipillä, on testattu
![]() kuhan muistaa, että vaijeria on tarpeeksi rummulla sitten ku alkaa vinssihommat.
__________________
Terveisiä Perseestä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikö muuta ratkasua löydy ku jesari?
![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Keula menee kyllä esteiden yli, taka-akseli se ottaa kaikkiin kiviin ja kantoihin kiinni. Oli soa tai ei. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Niin mäkin ostin maasturin käyttis hauskanpitolaitteeksi ja sellasena se pysykin ensimmäiseen safariin asti siittä lähti sellanen kipinä, että ei ole viellä kadonnut.
Ja mitä näyttävyyteen tulee niin isot renkaat tekee autosta komean ja nousee ylöspäinkin hyvin
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki??
![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nii ja kyssäri vielä tuosta vaijjerin kiinnityksestä rumpuun, että miten se siihen tullee, pistettiin vaijerin alku jesarilla kiinni, mutta löytyykö siihen oikeaa konstia??
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
M6 kierre vinssirummun laitaan, johon lenkkipääkaapelikengällä vaijeri kiinni kupukanta kuusiokolo ruuvilla (ruuvin pituus = rummun materiaalipaksuus+kaapelikenkä).
Ruuvilla vain pidetään kaapeli kevyesti kiinni rummulla, ei ole tarpeen kestää vetoa. Vaijeria rummulle tiukasti vähintään viisi kierrosta ennen kuin kestää vetoa kunnolla. Ruuvi lähelle rummun pintaa eikä saa mennä läpi laipan taakse ettei osu mahdollisiin tiivisteisiin tms. Rummullekkin voi laittaa ruuvin, kunhan varmistaa ettei oli sisällä mitään, esimerkiksi jarrua. Mahdollisimman sileä, niin ei revi vaijerista säikeitä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Saa varmaan aika radikaalisti silpoa kaaria että sopii 35" pyöriin, joustoissaki. Tai näin mää luulisin, ei oo omakohtaisia kokemuksia ykköskoppasesta!
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvi aivan älyttömästi leikellä, jos on korin korotus tehty.
|
![]() |
Luokat |
mitsubishi, pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mitsubishi Pajero 1987 2.5td | _kauppinen_ | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 21.12.2012 20:02 |
Myydään Mitsubishi Pajero 2,5Td vm-88 | jphyvarinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.09.2012 08:03 |
Myydään Mitsubishi Pajero 2,5TD PÄTKÄ -86, Tervossa | Aapor | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.07.2012 16:42 |
Myydään mitsubishi pajero -88? 2.5TD 450E | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.09.2011 22:01 |
Myydään Mitsubishi pajero -88 2,5TD | awd | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 10.12.2010 09:47 |