Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.03.2013, 17:55
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki?? Keulaa kiritään ylöspäin, joustothan siinä katoaa, mutta näyttää paremmalta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.03.2013, 17:56
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Nii ja kyssäri vielä tuosta vaijjerin kiinnityksestä rumpuun, että miten se siihen tullee, pistettiin vaijerin alku jesarilla kiinni, mutta löytyykö siihen oikeaa konstia??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2013, 19:41
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

M6 kierre vinssirummun laitaan, johon lenkkipääkaapelikengällä vaijeri kiinni kupukanta kuusiokolo ruuvilla (ruuvin pituus = rummun materiaalipaksuus+kaapelikenkä).

Ruuvilla vain pidetään kaapeli kevyesti kiinni rummulla, ei ole tarpeen kestää vetoa. Vaijeria rummulle tiukasti vähintään viisi kierrosta ennen kuin kestää vetoa kunnolla.

Ruuvi lähelle rummun pintaa eikä saa mennä läpi laipan taakse ettei osu mahdollisiin tiivisteisiin tms. Rummullekkin voi laittaa ruuvin, kunhan varmistaa ettei oli sisällä mitään, esimerkiksi jarrua. Mahdollisimman sileä, niin ei revi vaijerista säikeitä.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2013, 19:57
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki?? Keulaa kiritään ylöspäin, joustothan siinä katoaa, mutta näyttää paremmalta
Saa varmaan aika radikaalisti silpoa kaaria että sopii 35" pyöriin, joustoissaki. Tai näin mää luulisin, ei oo omakohtaisia kokemuksia ykköskoppasesta!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2013, 20:19
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2013, 11:00
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.
Maltilla, maltilla no jos ei mahu pyöriin nii pistettään laikka kiekaamaan että mahtuu etupäätä pikkusen kirraa ja kattellee hiljalleen millä siitä sais mahollisimman komian pelin Ja koria korotettu olikohan 66mm
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2013, 11:08
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

35" alla korinkorotus 3"
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	35.jpg‎
Views:	809
Size:	82,5 Kt
ID:	35367  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.03.2013, 20:23
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Saa varmaan aika radikaalisti silpoa kaaria että sopii 35" pyöriin, joustoissaki. Tai näin mää luulisin, ei oo omakohtaisia kokemuksia ykköskoppasesta!
Ei tarvi aivan älyttömästi leikellä, jos on korin korotus tehty.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.03.2013, 21:48
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Sittenku ajat mettässä niin tuut huomaan että juoksee melko kyytiä niillä kolomivitosilla Välitykset on sitten vähän kalliimpi hankinta. Sama hankinta ois mullaki edessä!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.03.2013, 22:19
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Tässä Pajero 35 tuumasilla. 50mm korinkorotus + 30mm korotuslimput takajousien päällä (kierrejouset) edessä sauvoja kirrattu jonkin verran. Etupäässä kaarista sipastu siivu pois takana vakiot vielä tässä kuvassa, maksimi sisäänjoustossa ottaa hieman takana kaareen kiinni. Jos tekee soan niin eikö se mee jo takaa liian korkeaksi suhteessa keulaan?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	11022013415.jpg‎
Views:	1433
Size:	512,4 Kt
ID:	35355  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.03.2013, 11:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuosta mitsun kannesta:


Tuosta 2,5 td:stä ei kokemusta, mutta 2,3 td:stä (galant) jonkin verran

Mutta lienee samat opit päteviä tuossakin, siis kylmälle koneelle ei saa antaa kenkää, eikä kuumaa saa sammuttaa: siis varovasti vedätystä, jos lämmöt ei ole lähes normaalissa, ja sitten kun on vedätetty/ajettu maantienopeuksia, niin antaa käydä muutaman minuutin tyhjäkäyntiä.

Ja sitten se ikuisuuskiistakysymys: Vain alkuperäinen termostaatti on oikea!

Hyvälaatuista dieselöljyä, ja vaihto 5000km välein. (itse ajoin tb:n shpd 10w-30 talvella, 15w-40 keväästä syksyyn, nyt autoissa shpd 5w-40)

Noilla opeilla ajelin galantilla 220tkm->yli 400 tkm:iin, ja ei ongelmia koneessa, syöttöjä reilusti, ahtopainetta myös, kun ei ollut hukkaporttia...
(vaihdelaatikoita levesi muutama, esim. 2 kertaa levesi sentakia, kun 2->3 vaihto epäonnistui... siis jotta autolla kerkesi, niin kaasua ei saanut nostaa lattiasta, edes vaihtamisen ajaksi samoin hajosi 2 kertaa perä, toisella kertaa katkesi vetoakseli, toisella kertaa tasauspyörästö palasteli hammaspyörät.

p.s tuo pajeron pikkuinen laatikko, ns. galantin laatikko, on hermostuttavasti erilainen kuin galantissa, varaosia saa, mutta ei kaikkea...
Ja öljyt piti olla muistaakseni GL-4, gear oil, ja EI saanut olla hypoidiöljyä (tarkista!)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.03.2013, 11:30
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

No sama 2.3 td oli mullaki mun ex farkku galantisa, siitä meni kansipahvi paskaks, mutta ei auton vaihtoa haitannu Perkule ku sitä ei millään jaksas lopusa käyttää sitä paria kolmea minuuttia on nimittäin kaks minuuttiakin pitkä aika siinä vaiheessa tuota pittää alkaa pitämään paremmin, etenkin kun hevosia on se 140hv ja ahtoja sen verran että 1.5 barin mittari mennee yli on ollu kaupungilla amikset ihmeissään, kun olen lähteny kisomaan niitten kanssa, voin nimittäin sanoa että liikkuu!! yksikkään diiselikone ei ole vielä kiihytyksessä voittanu ja bensojenkin kanssa ollaan menty pitkään tasoissa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mitsubishi, pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mitsubishi Pajero 1987 2.5td _kauppinen_ O/M/V Ajoneuvot 8 21.12.2012 20:02
Myydään Mitsubishi Pajero 2,5Td vm-88 jphyvarinen O/M/V Ajoneuvot 0 21.09.2012 08:03
Myydään Mitsubishi Pajero 2,5TD PÄTKÄ -86, Tervossa Aapor O/M/V Ajoneuvot 0 24.07.2012 16:42
Myydään mitsubishi pajero -88? 2.5TD 450E tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 4 22.09.2011 22:01
Myydään Mitsubishi pajero -88 2,5TD awd O/M/V Ajoneuvot 1 10.12.2010 09:47


Sivu luotu: 06:57 (GMT +2).