![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Iskälle olen etsinyt uutta autoa. Miten tommonen 2006 vuoden Hiluxi, onko hyviä vehkeitä? http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/5424927. Ei tule offroad käyttöön mutta halkoja kuskataan lavalla. Paljonkohan tuommoisella ajaa ja mitkä ovat tyyppivikoja? Minkä kokosta autoo sais trailerilla hinata?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
No niin.. Nyt on termari vaihdettu. Genuiinia Toyotaa suoraan marmorilta hintaan 44,90 tjsp.. En tiedä onko ihan korvien välissä, mutta ihan kuin koko auton luonne käyntiääntä myöten olisi hieman muuttunut.. Voiko termari muka vaikuttaa..?
Samalla sitten vaihtelin 31" fillarit alle. Kun ottaa tiukkoja käännöksiä, niin rengas pyyhkäsee sisälokarin takakulmaa alhaalta. Onko jotain lääkettä, paitsi helman "prässäys" läjään.. Olen joskus kuullut vääntösauvojen kirraamisesta. Miten / mistä se tehdään..? Ei tosiaan ole kiinni kuin muutamasta millistä oikealla, ja vasemmalla vähän isommasta (taitaapi olla vanha kolaripeli tuo meikäläisen pirssi..) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mulla oli samaa tautia, pistin sdorin palikat (2,5cm muistaakseni) ja taakse pidemmät riiput, vääntösauvojakin hieman kiristetty. Laittelin vielä 3cm korinkorotuksen ettei ota kiinni joustossa jos ajaa pyörät käännettynä. Alkuun koitin noita sisälokareita lämmitellä ja painella mutta tuo milli-pari tuntui olevan se mikä ottaa kiinni ääriasennossa. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Pitääkin lähteä keräilemään roipetta, jos nostais sitten kotteroa kerralla vähän korkeammaksi. Ensiapuun pitää tolle lokarille yrittää tehdä jotain. Tänään työmatkalla kuulostelin vähän tarkemmin, raapii kiinni kun ratti on karvan vajaa ääriasennossa. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kuumailmapuhaltimella lämmittää sisälokaria ja jollakin painelee niin saa sen millin kaks lisää tilaa
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
joo taikka päästää sisäloksun irti ja pistää helmaa vasten latan pätkän. sit pari napakkaa napsua siihen lattaan ja tadaa, tuli puol senttii lisätilaa
![]() jos riittää vara nii voihan niillä sauvoillakin yrittää sen verran nostaa keulaa ettei kiinni ota. Eli penkin takalaidan kohdalla (noin) auton alla runkopalkin vieressä on sellanen pultti (osottaa alaspäin) ja lukitusmutteri jotka on kiinni vääntösauvan päässä. Niitä saman verran puolelta ja toiselta kiinnipäin kääntämällä menevät tiukemmalle, keula nousee jos iskareissa varaa. Älä nosta liikaa noin, loppuu ulosjoustovarat ilman noita 2,4TD:n mainitsemie SDOR palikoita niin ja kiristys hyvä tehdä etupyörät ilmassa, saattaa muuten iskee kierrekato noihin pultteihin ![]()
__________________
Emmie tiiä |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mullahan tossa LN170 Hiluxissa on 235/85/16 nakit ja miettiny jos tuliski 255/85/16, muuta huolestuttavaa joka vois ottaa kiinni en ole keksinyt muuta kuin pesunestesäiliön. Ainakin se tulee lähelle rengasta.
Etukuraläpän kiinnitysruuvi piti poistaa 235/85/16 nakkien tieltä. Alkuperäiset kuraläpäthän voi korvata toisenlaisessa jos sellaisia edes kaipaa. Sisälokasuojat on ollut irti siksi kun olen maalaillut ruostesuojatarkoituksessa. Kuraläpän takaa voi hakata vähän jos haluaa lisää tilaa. Onkos muilla käteviä ratkaisuja tuolle pesunestesäiliölle, pitääkö ottaa kokonaan pois alkuperäisestä paikasta jos isompia renkaita laittelee? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Miten onnistuu d4d -02 löpö puolen ilmaus? käsi pumppu ei kovene kuin hetkeksi.. Onko tämä normaalia? pumppaa paine ---> minuutti ja taas on lutkutin löysä.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
tolleensa se menee, siula vuotaa nyt jostain ilmaa sinne..lähteekö käyntiin normaalisti ja jos lähtee nii mites pidemmältä seisonta-ajalta??
__________________
Emmie tiiä |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Tänään joutu sahaa pidempään. Yleensä kuin palmun alta. Toki seisonut taas viikon..
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
no ei kai tuo nyt niin rajusti sit vuoda jos ei tarvinnu pumpata..? paitsi et vuotaakos tuo nyt sit ilmat tuonne suotimen ja pumpun väliin? se ei oo kovin hyvä juttu noissa d4d koneissa..
__________________
Emmie tiiä |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Startatessa siis hörähtää mut ei käynnisty. Kulun puutumista oli ennen tuota käynnistymättömyyttä, ja lopulta sammu parkkipaikalla eikä sen jälkeen oo käynnistynyt. Icarsoft kapulalla ei saanut yhteyttä autoon. 2003 d4d koneella |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Mistä halvalla toimiva kaasari 22R moottoriin? Onko joku sovittanut fordin Weberiä, miten eroaa Tojotaan tarkoitetusta versiosta?
|
|
#14
|
|||
|
|||
Korotus
Juu elikkäs onko kokemuksia omen alustasta kun sellasta kovaa tuppaavat kaupittelemaan kun olisi tarkoituksena laittaa alle 32/11,5 kummit ja vähä tarvisi maavaraa saada lisää korotuksen myötä ilman, että ajo-ominaisuudet vallan unohtuisivat jonnekkin? kyseessä n170 mallinen hilux.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
www.roadlessgear.com tuolta tuli joskus tilattua kaasari omaan bensacruiseriin.. oli valmiit palikat ja ohjeet jotta sai sen oman korvattua.. olin todella tyytyväinen lopputulokseen..
__________________
puukko 2 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
| LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
| käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
| M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
| MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 | |