Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2013, 14:22
Maastori:n Avatar
Maastori Maastori ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.11.12
Sijainti: Jämsä, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Iskälle olen etsinyt uutta autoa. Miten tommonen 2006 vuoden Hiluxi, onko hyviä vehkeitä? http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/5424927. Ei tule offroad käyttöön mutta halkoja kuskataan lavalla. Paljonkohan tuommoisella ajaa ja mitkä ovat tyyppivikoja? Minkä kokosta autoo sais trailerilla hinata?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2013, 18:53
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

No niin.. Nyt on termari vaihdettu. Genuiinia Toyotaa suoraan marmorilta hintaan 44,90 tjsp.. En tiedä onko ihan korvien välissä, mutta ihan kuin koko auton luonne käyntiääntä myöten olisi hieman muuttunut.. Voiko termari muka vaikuttaa..?

Samalla sitten vaihtelin 31" fillarit alle. Kun ottaa tiukkoja käännöksiä, niin rengas pyyhkäsee sisälokarin takakulmaa alhaalta. Onko jotain lääkettä, paitsi helman "prässäys" läjään.. Olen joskus kuullut vääntösauvojen kirraamisesta. Miten / mistä se tehdään..? Ei tosiaan ole kiinni kuin muutamasta millistä oikealla, ja vasemmalla vähän isommasta (taitaapi olla vanha kolaripeli tuo meikäläisen pirssi..)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.03.2013, 07:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
No niin.. Nyt on termari vaihdettu. Genuiinia Toyotaa suoraan marmorilta hintaan 44,90 tjsp.. En tiedä onko ihan korvien välissä, mutta ihan kuin koko auton luonne käyntiääntä myöten olisi hieman muuttunut.. Voiko termari muka vaikuttaa..?

Samalla sitten vaihtelin 31" fillarit alle. Kun ottaa tiukkoja käännöksiä, niin rengas pyyhkäsee sisälokarin takakulmaa alhaalta. Onko jotain lääkettä, paitsi helman "prässäys" läjään.. Olen joskus kuullut vääntösauvojen kirraamisesta. Miten / mistä se tehdään..? Ei tosiaan ole kiinni kuin muutamasta millistä oikealla, ja vasemmalla vähän isommasta (taitaapi olla vanha kolaripeli tuo meikäläisen pirssi..)
Onko 170 mallin auto?
Mulla oli samaa tautia, pistin sdorin palikat (2,5cm muistaakseni) ja taakse pidemmät riiput, vääntösauvojakin hieman kiristetty.
Laittelin vielä 3cm korinkorotuksen ettei ota kiinni joustossa jos ajaa pyörät käännettynä.
Alkuun koitin noita sisälokareita lämmitellä ja painella mutta tuo milli-pari tuntui olevan se mikä ottaa kiinni ääriasennossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.03.2013, 07:26
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Onko 170 mallin auto?
Mulla oli samaa tautia, pistin sdorin palikat (2,5cm muistaakseni) ja taakse pidemmät riiput, vääntösauvojakin hieman kiristetty.
Laittelin vielä 3cm korinkorotuksen ettei ota kiinni joustossa jos ajaa pyörät käännettynä.
Alkuun koitin noita sisälokareita lämmitellä ja painella mutta tuo milli-pari tuntui olevan se mikä ottaa kiinni ääriasennossa.
Juu, on 170 sarjanen malli..

Pitääkin lähteä keräilemään roipetta, jos nostais sitten kotteroa kerralla vähän korkeammaksi. Ensiapuun pitää tolle lokarille yrittää tehdä jotain. Tänään työmatkalla kuulostelin vähän tarkemmin, raapii kiinni kun ratti on karvan vajaa ääriasennossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.03.2013, 08:45
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Kuumailmapuhaltimella lämmittää sisälokaria ja jollakin painelee niin saa sen millin kaks lisää tilaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2013, 10:24
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

joo taikka päästää sisäloksun irti ja pistää helmaa vasten latan pätkän. sit pari napakkaa napsua siihen lattaan ja tadaa, tuli puol senttii lisätilaa
jos riittää vara nii voihan niillä sauvoillakin yrittää sen verran nostaa keulaa ettei kiinni ota. Eli penkin takalaidan kohdalla (noin) auton alla runkopalkin vieressä on sellanen pultti (osottaa alaspäin) ja lukitusmutteri jotka on kiinni vääntösauvan päässä. Niitä saman verran puolelta ja toiselta kiinnipäin kääntämällä menevät tiukemmalle, keula nousee jos iskareissa varaa.
Älä nosta liikaa noin, loppuu ulosjoustovarat ilman noita 2,4TD:n mainitsemie SDOR palikoita niin ja kiristys hyvä tehdä etupyörät ilmassa, saattaa muuten iskee kierrekato noihin pultteihin
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2013, 10:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.023
Perusasetus

Mullahan tossa LN170 Hiluxissa on 235/85/16 nakit ja miettiny jos tuliski 255/85/16, muuta huolestuttavaa joka vois ottaa kiinni en ole keksinyt muuta kuin pesunestesäiliön. Ainakin se tulee lähelle rengasta.

Etukuraläpän kiinnitysruuvi piti poistaa 235/85/16 nakkien tieltä. Alkuperäiset kuraläpäthän voi korvata toisenlaisessa jos sellaisia edes kaipaa.

Sisälokasuojat on ollut irti siksi kun olen maalaillut ruostesuojatarkoituksessa. Kuraläpän takaa voi hakata vähän jos haluaa lisää tilaa.

Onkos muilla käteviä ratkaisuja tuolle pesunestesäiliölle, pitääkö ottaa kokonaan pois alkuperäisestä paikasta jos isompia renkaita laittelee?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2013, 11:40
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Miten onnistuu d4d -02 löpö puolen ilmaus? käsi pumppu ei kovene kuin hetkeksi.. Onko tämä normaalia? pumppaa paine ---> minuutti ja taas on lutkutin löysä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.03.2013, 19:51
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

tolleensa se menee, siula vuotaa nyt jostain ilmaa sinne..lähteekö käyntiin normaalisti ja jos lähtee nii mites pidemmältä seisonta-ajalta??
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.03.2013, 20:06
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Tänään joutu sahaa pidempään. Yleensä kuin palmun alta. Toki seisonut taas viikon..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.03.2013, 20:11
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

no ei kai tuo nyt niin rajusti sit vuoda jos ei tarvinnu pumpata..? paitsi et vuotaakos tuo nyt sit ilmat tuonne suotimen ja pumpun väliin? se ei oo kovin hyvä juttu noissa d4d koneissa..
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.10.2024, 03:58
Harri81 Harri81 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.23
Sijainti: Imatra
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti
no ei kai tuo nyt niin rajusti sit vuoda jos ei tarvinnu pumpata..? paitsi et vuotaakos tuo nyt sit ilmat tuonne suotimen ja pumpun väliin? se ei oo kovin hyvä juttu noissa d4d koneissa..
Pariin viikkoon ei oo hilux käynnistyny. Määräventtilin uusiminen ei auttanu mitään. Seuraavaksi vaihtuu kampiakselin asentotunnistin. Sen huomasin suodattimen vaihdon yhteydessä että lutkulla pumppas linjan täyteen ja vähän ajan päästä se oli taas löysänä. Onko tuosta haittaa?
Startatessa siis hörähtää mut ei käynnisty. Kulun puutumista oli ennen tuota käynnistymättömyyttä, ja lopulta sammu parkkipaikalla eikä sen jälkeen oo käynnistynyt. Icarsoft kapulalla ei saanut yhteyttä autoon. 2003 d4d koneella
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.03.2013, 20:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Mistä halvalla toimiva kaasari 22R moottoriin? Onko joku sovittanut fordin Weberiä, miten eroaa Tojotaan tarkoitetusta versiosta?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.03.2013, 14:44
HiLu_ HiLu_ ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.03.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

Korotus


Juu elikkäs onko kokemuksia omen alustasta kun sellasta kovaa tuppaavat kaupittelemaan kun olisi tarkoituksena laittaa alle 32/11,5 kummit ja vähä tarvisi maavaraa saada lisää korotuksen myötä ilman, että ajo-ominaisuudet vallan unohtuisivat jonnekkin? kyseessä n170 mallinen hilux.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.03.2013, 19:22
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mistä halvalla toimiva kaasari 22R moottoriin? Onko joku sovittanut fordin Weberiä, miten eroaa Tojotaan tarkoitetusta versiosta?








www.roadlessgear.com tuolta tuli joskus tilattua kaasari omaan bensacruiseriin.. oli valmiit palikat ja ohjeet jotta sai sen oman korvattua.. olin todella tyytyväinen lopputulokseen..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 11:53 (GMT +2).