![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ilmoitteleppas sitten miten kävi itellä ollut kanssa mielessä jos jonkin prepatun turbaanin laittelisi, että kestää rankempaakin runttua ja siihen ohjauksen paineesta/nopeudesta, että kun painetta on sopivasti ja kierroksia niin nappaa lukon päälle jo hitaasta vauhdista ja löysää vasta hidastettaessa tarpeeksi tai vaihtaessa. Jos jostain jenkki lossista saisi litroja janosta nipisteltyä ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uudemmissa GM:n sähköohjatuissa lootissa osaava ihminen saa tehtyä laatikolle läppärin, sopivan ohjelman ja -johdon kanssa lähes mitä vain, mutta toisaalta siinä voi sitten myös sössiä aika pahasti. Vähän vanhemmissa ei auta muokata lootan toimintaa oikein muuten kuin shifterillä että saa haluamansa vaihteen aina päälle, ja sopivalla shift- kitillä ja turbiinilla sitten hoitaa loput. Mitä metsäajoon tulee, niin en ihan äkkiä keksi tilannetta jossa välttämättä pitäisi saada tubiini lukkoon ja vetokoneisto siis olemaan "yhtä puuta".. momentinmuunnin kun kuitenkin lisää vääntömomenttia sitä tarvittaessa, ja toisaalta luistaa aina sen verran että veto (ja eteneminen) on tasaista ja jouhevaa. Jos tuntuu että veto on liian kuminauhamaista, niin siitä mielestäni voi syyttää lähinnä joko vääräntyyppistä turbiinia, tai sitten liian pitkiä välityksiä akseleilla verrattuna käytettyyn rengaskokoon. Ja tietysti liian vähäistä tehoa ![]() Kandee sitten pitää laatikon jäähdytys kunnossa varsinkin jos shift kiteillä, turbiineilla ja shifterillä alkaa leikkiä. Hyvin äkkiä voi ihan vahingossakin nostaa laatikon lämmöt todella korkealle, millä saa hyvin helposti tuhoa aikaan. Kunnon ylimääräinen jäähdytin flektin kohdalle (syylarikierto kannattaa yleensä jättää, ettei talviajossa tiellä laatikko käy liian kylmänä) ja mieluiten vielä öljynlämpömittari kabiiniin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla on ollut parissa autossa 700 aski ja turbiinilukon käyttö ihan katkaisijalla.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mihin johtoihin oot se katkaisian laittanu? Tuo käynyt monesti milessä toteuttaa ittelläkin. Laatikkoon tulee mulla muistaakseni vaan kaksi johtoa. Mites se muuten pelaa, eli helppaako lukko kun painaa jarrua. Vois olla näppärä jos sen sais toteutettua jotenkin sillee et ihan painokytkimellä päälle ja esim jarrun hipasulla pois( vaatii varmaan jonkun sortin rele hässäkän).
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Netistä lukenut, että lastulla tai koneiston "säädöllä" tippuu jopa useampi litra yhteis-kulutuksesta, mutta jos sen turbiinin saisi lukittumaan se nipistelisi kaupungistakin kululutusta pois. Sporttisuus ajeluun tulisi pakko ohjatusta laatikosta ![]() Oishan se komea pitkäkattoa viedä luisussa kesällä, mutta ilman lootan ja turbiinin remppaa se ei luonnistu kuin isolohkolla ja se on sitten jo sopivan janoinen, että saa kaffet huoltamolla kun tankkaa 100L päivittäin ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kait se sitä voimanpaskaa tarvii vaikka olis minkälainen loota vai sorallako meinasit luisua?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei kun se, että normaali heppaisella koneella laatikko luistaa niin paljon, ettei jaksa pyörittää, mutta turbiini lukolla ja pikkasen prepatulla lootalla jaksaa jo asfaltilla donitsia kuulemma pyörittää. Kun tehot riittää juurikin sen kriittisen pisteen yli.
Muistaiskohan kukaan monta heppaa se renkaaseen oli? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]() Myöskin, jos lyöt tubiinin lukkoon heti kun auto vähän liikkuu ja on 1- vaihde päällä ja sitten pedaali pohjaan, niin et voi odottaa turbiinilukolle kovin pitkää elinikää. Sitä kun ei ole suunniteltu kestämään 1- vaihteen kanssa tulevaa vääntöä. Monissa automaattilaatikoissa turbiinilukko on pysyvästi päällä täyskaasukiihdytykselläkin tyyliin vasta yli 120km/h nopeuksilla, monissa ei koskaan jos on kaasu pohjassa. Normaalistihan lukko myös tippuu pois päältä 2-3-4 vaihteilla jo alle puolikaasulla. Vähän tuota enemmän se toki yleensä kestää, mutta äkkiä sen myös rikkoo.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Puoliautomaatti haulikko | spede80 | O/M/V Muut | 0 | 21.09.2011 10:04 |
Puoliautomaatti napalukot | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.02.2011 22:10 |
M/V: Saiga 308 Puoliautomaatti, Pimeätähtäin ym .. | nolimits | O/M/V Muut | 32 | 25.04.2008 23:18 |
ZF-automaatista | RankkaAnkka | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.12.2007 20:39 |
m:puoliautomaatti haulikko ja kaksi hirvi pyssyä | kelkka700 | O/M/V Muut | 4 | 06.09.2007 21:41 |