Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2013, 08:36
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Oikeesti SPTV mieti vähän ja mallaile miten osat liikkuu ja käyttääntyy jouston aikana. Ja ota selvää miten ne kuulus olla, esim. panhardin asento verrattuna ohjausvarteen, caster-kulma jne. Ei tuu tolla menolla kunnollista jos ihan kokeilemalla räiskii kiinni miettimättä mitä tekee.

Seuraavaks panhardia ja ohjausvarsia mallailemaan, sitten katot minne ne iskarit voi laittaa.
Oikeassa olet Matti.

Kyllähän tuotakin joustattelin useasti ,mutta puuttuva panhardi sai kaiken käyttäytymään erilailla.

Tekstistä saanee kuvan että palikat vain räiskitään paikalleen, mutta kyllä tuotakin mietittiin useampaan otteeseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2013, 13:20
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Panhardin mallailua.



Yläpään jos siirtäisi rungon ulkopuolelle osuisi alapää jousipedin kohdille, johon olisi helpompi tehdä kiinnike.

Onko panhardi kummallakin tavalla ok?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2013, 00:40
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Minun mielestä , nuo jousen putket kannatais laittaa jousen "sisälle"(mielellään vielä vähän kartioksi).. Tai ainakin joudut lyhentään noita putkia --> joustoissa/liikkeessä hankaa jouseen.. Ja laput alle. Parhardin(ja ohjausvarren) kulma on liian jyrkkä jos on ajoasento? Mitä loivempi sen parempi..

Viimeksi muokannut Teme : 09.02.2013 02:22
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2013, 08:17
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Highsteer palikoihin ei anna budjetti myöten.
Omegan simpukkaan ei taida löytyä pudottavaa ohjausvartta?

Muita ratkaisuja ohjausvarren kulman loiventamiseen?

Panhardi on nyt pituus sekä leveyssuunnassa ohjausvarren suuntainen ja lähes saman mittainen.

Täytyy miettiä noita jousipetejä, ainakin madaltaisi niistä puolet pois. Laput teinkin jo niiden alle koska iskarin uusi alakiinnike tulee olemaan putken sivussa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2013, 10:14
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme Näytä viesti
Parhardin(ja ohjausvarren) kulma on liian jyrkkä jos on ajoasento? Mitä loivempi sen parempi..
Loivempi tietysti parempi, mutta kyllä tuo noinkin toimii aivan mainiosti.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2013, 13:06
Jermu1:n Avatar
Jermu1 Jermu1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.06
Sijainti: Iisalmi, Finland.
Viestit: 56
Perusasetus

123 Mersun ohjausvarsi käy pienellä pultinreikien vinguttamisella jarrusatulan kiinnikkeisiin! Saisi ainakin tuon vetotangon ja panhardin loivempaan kulmaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2013, 23:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Onko tuo nyt oikeesti ajoasento, moottori ja kaikki paino kiinni? Melkosen korkee tulossa.

Jos ei, niin ota huomioon että tollasella panhardikulmalla akseli siirtyy sisäänjouston aikana pari senttiä oikealle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2013, 09:15
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

ja tuota. näyttää siltä että olet kiinnittänyt nuo korvakkeet suoraan akseliputkeen.. Ei tule kestämään.

Se on niin onnettoman ohutta värkkiä että repee varmasti irti. ja menee mutkille yms.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2013, 11:23
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onko tuo nyt oikeesti ajoasento, moottori ja kaikki paino kiinni? Melkosen korkee tulossa.

Jos ei, niin ota huomioon että tollasella panhardikulmalla akseli siirtyy sisäänjouston aikana pari senttiä oikealle.
Kyllähän tuo ajoasennossa on, nesteet ja vinssi petineen puuttuu.

Tuleekohan kaatumatautinen noin korkeana?

Onhan samuraissa leveämpi akseli kuin 410/413 ja -44 vanteet.

Samurai front= 1333.5mm (52.5") rear=1326mm (52.2")
410/413 front=1232mm(48.5") rear=1224mm(48.2")
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Olisko jollakin mahdollista tehdä sisäänjousto stopparit? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 3 06.08.2012 21:37
Ostetaan Samurain syyläri Paavo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 23.06.2010 05:38
Ostetaan Samurain takajousi Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.05.2010 19:59
Samurain Rättikatto. savlari Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2009 08:45
Sisäänjousto Rytari Tekniikka & Jutustelu 9 16.01.2008 11:21


Sivu luotu: 21:00 (GMT +2).