Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2013, 10:57
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Tutun kuulloista, omasta unohdin katsoa auraukset korotuksen jälkeen ja oli mielenkiintoinen ajettava. Asfalttitiellä jos oli välillä lunta ja välillä kuivaa niin sai kaksin käsin pidellä ratista kiinni.

Camber kannattaa myös säätää kohdalleen, menee persiilleen korotuksessa.

Mielummin korottaisin korotuspaloilla kuin vääntösauvoja kiristämällä, helppo homma ja laillinenkin. Ja seuraavan kerran kun vaihtaa iskarit niin korotuspalan verran pidemmät.
Jeps, jos itsellä taito/aika riittäisi normi asetusten (vääntösauvat) mukaiseksi muuttamiseen, niin sen kyllä tekisin. Ei ole tullut ikinä moisten kanssa turattua, joten jääköön sellaiseksi..

Korotusta tarvitsisin lähinnä talvisin, mutta liekkö ero vakioon millainen, en tiedä..

Mutta pyöriensuuntaukseen siis mars!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2013, 11:05
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Jos kiinnostaa niin ainakin tuolla on vääntösauvoista:
http://toyota.off-road.com/trucks-4x...ent-19258.html

Ja tuolla suuntauksesta:
http://www.sdori.com/SDORI_4WD_Align...ions_Main.html

Sauvojen pultit voivat olla ruostuneet jumiin mutta jos niitä on jo joku väännellyt niin voivat liikkuakin..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2013, 18:08
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

Tuossa herättelin talviunilta runneria, pitäisi nimittäin lähteä sinne pyöriensuuntaukseen kohtpuoliin. Kevääksi ajokuntoon

No siitäpä paljastui hieman sähkövikaa, viime kesänä kummitellut sähkövika uusiutui ja tälläkertaa jäi päällensä vielä!

Tilanne on siis se että lyhkäset valot eivät pala normaali asennossaan, ja silloin näkyy kojelaudassa pitkien merkkilamppu, pitkät eivät kuitenkaan pala. Kun vaihtaa pitkille viiksestä niin normaalisti pitkät syttyvät. Eli lyhkäset eivät pala (mutta kummallisesti pitkien merkkivalo palaa koko ajan) Polttimot ehjät.

Olin kuulevinaan että joku rele pärisi konetilassa kun tarkkailin tilannetta.. Nyppäsin irti ja koitin ehjällä releellä, pärisee myös. Lisäpitkien relettäkin koitin vaihtaa varmuuden vuoksi, ei vaikutusta.

Autoon asennettu lisäpitkät, releen ohjaus normaalisti omilta pitkiltä, katkaisija välissä. Takana katolla 4kpl työvaloja, myös ne releistetty konetilassa. Myös radiolle ja vinssille lähtee kaapeloinnit akulta, joten varsinainen käärmeenpesä akun vierellä.. Sulakkeet onneksi löytynyt joka lähtöön..

Kesällä muistelin että johtoja sörkkimällä vika hävisi Että olisiko kontakti vikaa.. Mutta aika kummallisia oireita aiheuttaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2013, 14:06
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

Tänään tuossa tarkistin vielä polttimot, sulakkeet yms. Siistin jälkiasennus härpäkkeitä ja juottelin kestävämpiä liitoksia kötöstysten tilalle. Viiksenkin purin, mutta ei siitä selkoa oikein ottanut. Mutta vika vaan toistuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2013, 16:28
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nelosnuhvi Näytä viesti
Tänään tuossa tarkistin vielä polttimot, sulakkeet yms. Siistin jälkiasennus härpäkkeitä ja juottelin kestävämpiä liitoksia kötöstysten tilalle. Viiksenkin purin, mutta ei siitä selkoa oikein ottanut. Mutta vika vaan toistuu
Tarkastele vielä maadoitukset että on kunnossa.
Runnerissa valojen sähköt kiertää kyllä melko omituisesti, joskus kun laittelin lisäpitkiä ja mittailin niitä sähköjä niin meinas herättää pientä ihmetystä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2013, 18:04
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Tarkastele vielä maadoitukset että on kunnossa.
Runnerissa valojen sähköt kiertää kyllä melko omituisesti, joskus kun laittelin lisäpitkiä ja mittailin niitä sähköjä niin meinas herättää pientä ihmetystä.
Perus tojota (ainakin mitä itellä on ollut), lampun yhteen kantaan tulee releeltä plussa ja lyhkäisiä/pitkiä maadoitetaan viiksen kautta. Pitkien merkkivalo palaa sen takia kun sille merkkivalolle tulee virta lyhkäisten langan läpi pitkien ollessa päällä. Sitten kun vaihdetaan lyhkäisille niin lyhkäisten nasta maadoitetaan ja merkkivalo sammuu. Hetken kanssa jouduin miettimään että miten lisäpitkien rele kytketään

Veikkaan että valoviiksessä on tuskaa, ei maata kunnolla relettä&lyhkäisten nastaa. Samasta syystä merkkivalo palaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2013, 18:14
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty myyty jazzu80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.07.2013 01:35
Myydään / Vaihdetaan Toyota 4 runner Uuksu O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2012 19:49
Toyota runner?? RANGE83 Tekniikka & Jutustelu 4 24.11.2008 19:45
M:toyota 4 runner 3.0 TD O/M/V Ajoneuvot 5 04.02.2008 23:04
toyota 4 runner? Tekniikka & Jutustelu 16 12.10.2005 08:43


Sivu luotu: 03:57 (GMT +2).