Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2013, 07:35
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Viestit: 494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Vähän ot mutta silti... Porukoilla oli joskus 90-luvulla hdj, silloinen firman työntekijä lähti autolla reissuun ja väistiköhän se nyt poroja vai mitä ja auto katon kautta ympäri pellolle. Kuski selevis pikkuvekillä ottassa ku oli käsi sattunu penkin kallistukseen ja penkki keikahti taakse. Meleko hyvin menee katto sisään tuommosesta painavasta peltipurkista.
Sitä vain ajattelin, tai väkisinki tulee mieleen, etten kyllä omaa perhettä haluais ottaa tuommoseen 90-luvulla tehtyyn peltipurkkiin vaikka kuinka Toyota onki, sama varmaan koskee muitaki merkkejä.
Minä kans kaivoin pihaani kuopan missä seisoskelen, jos meteoriitti iskeytyy. Tosin täällä kuopassa kun on seisoskellut, niin tulee mieleen, että entäpä jos tämä sortuu...

Ymmärrän että auton on hyvä olla turvallinen, mutta kun ei ne ole. Toki isompi auto on painavampi jos sen katolleen pyöräyttää, mutta kun sen tarjoaa vaikka hirven kylkeen, niin tilanne ehkä parempi. Miten voi yhden matopurkin ympärille tulla näin paljon hyviä mielipiteitä? Se edelleen on niin, että ostitpa minkä vessan tahansa, niin itse sillä ajelee. Ja jos se tuntuu hyvälle, niin mitä naapurin Arskan kaiman mielipiteellä on väliä?
Kun ostaa kaksi autoa, niin kaikki on tyytyväisiä. Niin minäkin tein. Akalla oma ja itsellä oma. Ei tarvi tapella ja ei haittaa jos naapuria vituttaa.

__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2013, 08:40
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mojoman Näytä viesti
Minä kans kaivoin pihaani kuopan missä seisoskelen, jos meteoriitti iskeytyy. Tosin täällä kuopassa kun on seisoskellut, niin tulee mieleen, että entäpä jos tämä sortuu...

Ymmärrän että auton on hyvä olla turvallinen, mutta kun ei ne ole. Toki isompi auto on painavampi jos sen katolleen pyöräyttää, mutta kun sen tarjoaa vaikka hirven kylkeen, niin tilanne ehkä parempi. Miten voi yhden matopurkin ympärille tulla näin paljon hyviä mielipiteitä? Se edelleen on niin, että ostitpa minkä vessan tahansa, niin itse sillä ajelee. Ja jos se tuntuu hyvälle, niin mitä naapurin Arskan kaiman mielipiteellä on väliä?
Kun ostaa kaksi autoa, niin kaikki on tyytyväisiä. Niin minäkin tein. Akalla oma ja itsellä oma. Ei tarvi tapella ja ei haittaa jos naapuria vituttaa.
Niin sitten ku pääset pois sieltä kuopasta niin sittenhän sitä voi alkaa iltapuhteina tekemään vaikka arkkuja.. Tekee kaksi isoa ja kolme pientä. Säästää siinä sitten sen erotuksen, että olisi saanut hieman turvallisemman kulkineen. Tapa tuoki ja jokainen tekee niinku parhaaksi näkee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2013, 09:45
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BullBar Näytä viesti
CR-V:stä tuskin viskokytkintä rikki saa, kun siinä ei sellaista ole. Pumput ja perän saa rikki, jos ei noudata öljynvaihtovälejä tarkoin, mutta sehän on omistajan typeryyttä. Mikäli Hondan nelivetosysteemi pääsee kuumenemaan liikaa, se ottaa sen pois käytöstä jäähtymisen ajaksi. Kuka arvaa, mitä Haldex tekee vastaavassa tilanteessa, tai muiden merkkien monilevykytkimelliset nelivedot? Tämä systeemi on siis p*ska niin kauan, kun se on Hondan citymaastureissa.
Ei tuo nyt oikein vakuuta. Jos pääsen CR-V:llä 20m lumihangessa ja sen jälkeen nelivetojärjestelmä ylikuumenee niin ketä tuollainen järjestelmä palvelee? Sitä teppo perus käyttäjää mikä ei tuolla aja missään muualla kuin auratulla tiellä ja kaupungissa. Mökille sillä on melko turha mennä jos siellä ei ole aurattua tietä. Jos alla taas on XC90 tai joku muu vastaava kikotin niin kyllä niillä vähän pidempään ajellaan siellä hangessa. Honda on ainakin itsellä ainoa nelivetoinen peli mistä neliveto on ylikuumentunut sen seurauksena että se järjestelmä aktivoi nelivedon. Mistään Onko Hondalla sitten todettu että ollaan tuossa ylisuojelevaisia vai mikä lie homman nimi, mutta melko turha systeemi se on. Ne mallit millä minä olen ajanut salli myös ne eturenkaiden sutimiset ennen kuin se siirtää voimaa taakse. Mikä taas edesauttaa sitä että olet siellä hangessa jumissa entistä nopeampaa. 90-luvun lopulla kun Volvo innostui noista nelivedoista ja loi tuon hienon XC70 mallin niin siinähän nelivedosta taidettiin siirtää taakseni muistaakseni max.30%. Netissä on hienoa videoita kun ne vertaa tuota XC70 mallia Subarun Outbackiin. Savisesta mäestä ylösnousu ei tuottanut mitään ongelmaa Subarulle, mutta Volvo jäi kuoppiinsa sutiin. Etupyörät vaan suti tyhjää ja sitten ihmetellään miksei ne takarenkaat sudi ollenkaan.

Loppupeleissä aika sama. Kaikkihan sen tietää ettei CR-V:llä ole mitään asiaa auratun tien ulkopuolelle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mojoman Näytä viesti
Ymmärrän että auton on hyvä olla turvallinen, mutta kun ei ne ole. Toki isompi auto on painavampi jos sen katolleen pyöräyttää, mutta kun sen tarjoaa vaikka hirven kylkeen, niin tilanne ehkä parempi.
Tuohan on suoraan autoverotuksen syytä että täällä palvotaan jotain 80-luvun ja 90-luvun mätiä paskoja maastureita. Toki ne on vielä niitä kunnon maastureita ja nämä 2000-luvun pelit alkaa olla jo wannabee maastureita suurinosa. Mutta jos verotus olisi hieman edukkaampaa niin kyllä porukka aika nopeasti unohtaisi nuo vanhat paskat ja ne menisi sinne paaliin. Uusi menopeli on kuitenkin hieman turvallisempi, myös tuossa katon kautta ympäriajossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2013, 23:47
BullBar BullBar ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.01.13
Sijainti: Pohjoissuomi
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei tuo nyt oikein vakuuta. Jos pääsen CR-V:llä 20m lumihangessa ja sen jälkeen nelivetojärjestelmä ylikuumenee niin ketä tuollainen järjestelmä palvelee? Sitä teppo perus käyttäjää mikä ei tuolla aja missään muualla kuin auratulla tiellä ja kaupungissa. Mökille sillä on melko turha mennä jos siellä ei ole aurattua tietä. Jos alla taas on XC90 tai joku muu vastaava kikotin niin kyllä niillä vähän pidempään ajellaan siellä hangessa. Honda on ainakin itsellä ainoa nelivetoinen peli mistä neliveto on ylikuumentunut sen seurauksena että se järjestelmä aktivoi nelivedon. Mistään Onko Hondalla sitten todettu että ollaan tuossa ylisuojelevaisia vai mikä lie homman nimi, mutta melko turha systeemi se on. Ne mallit millä minä olen ajanut salli myös ne eturenkaiden sutimiset ennen kuin se siirtää voimaa taakse. Mikä taas edesauttaa sitä että olet siellä hangessa jumissa entistä nopeampaa. 90-luvun lopulla kun Volvo innostui noista nelivedoista ja loi tuon hienon XC70 mallin niin siinähän nelivedosta taidettiin siirtää taakseni muistaakseni max.30%. Netissä on hienoa videoita kun ne vertaa tuota XC70 mallia Subarun Outbackiin. Savisesta mäestä ylösnousu ei tuottanut mitään ongelmaa Subarulle, mutta Volvo jäi kuoppiinsa sutiin. Etupyörät vaan suti tyhjää ja sitten ihmetellään miksei ne takarenkaat sudi ollenkaan.

Loppupeleissä aika sama. Kaikkihan sen tietää ettei CR-V:llä ole mitään asiaa auratun tien ulkopuolelle.
Tuosta tekstistä saa sellaisen käsityksen, että mielestäsi Haldex kestäisi ylikuumentumisesta johtuvaa nelivedon poiskytkentää CR-V:n nelivetojärjestelmää paremmin. No tuohon faktan löytäminen voi olla melkoisen vaikeaa. Tietoa tulemaan jos sitä kerta on, mutta epäilen että essonbaari jutusteluksi menee. Itse en ole saanut oman CR-V:n nelivetoa ylikuumentumaan vaikka huolella hangessa sitä testailinkin. Myöskään CR-V:n käyttäjät eivät tuosta suuremmin ole valitelleet, kai sieltä joku sentään on sitä mökkitietäkin käynyt kokeilemassa. Haldex ja CR-V ovat kehittyneet reilun kymmenen vuoden aikana melkoisesti eteenpäin, että sekin kannattaa noissa jutuissa aina muistaa.

CR-V ei ole maastoauto, kuten olen tässä ketjussa jo maininnut. Mitä parempi maastossa, sitä huonompi maantiellä ja päinvastoin, jos pelkistetysti asia ilmaistaan. Kytkeytyvät nelivedot CR-V mukaanlukien tarjoaa kyllä melkoisen edun kaksivetoiseen nähden, että aivan turhaksi järjestelmäksi niitä ei voi sanoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2013, 23:53
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

CR-V häviää jo tavan quattrollekkin mökkitiellä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2013, 00:43
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
CR-V häviää jo tavan quattrollekkin mökkitiellä.
No siinä ei kai epäselvää, kun toinen noista on kuitenkin mekaaninen 4 WD systeemi. (Olettaen, että puhut sellaisista Audeista, missä Torsen välitasauspyörästö)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2013, 11:55
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Ne muut on volkkareita tjsp missä sähöä on sotkettu mukaan. Tai no oli viime talvena oli hatken oodi 90 missä oli sähönapilla 100% lukko taakse.

Sitä vaan tarkotin että mihi noita crv hrv jne. pökäleitä tarvii ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2013, 20:02
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

En mäkään oikein ymmärrä, mihin niitä tarttee...

Vaan onhan Volkkareissakin tuota samaa systeemiä kuin kaikissa quattro Audeissa A4:stä isompaan. Nykyisin kyllä vaan Touaregissä ja Phaetonissa, mutta ainakin 1997 - 2004 Passateissa oli kone pitkittäin ja neliveto toteutettu Torsen välitasauspyörästöllä. Itsellä noita kaksi oli ja hyvin toimivia olivat. Joskus koitettiin, niin minä ajelin muutaman kilometrin melkoisen lumista mettäautotietä Passatilla ja samaan aikaan paikalla ollut Subaru Legacy ei päässtyt sitä edes kymmentä metriä... Tiedä sitten, mistä johtui... Mutta jos ei välttämättä maasturia halua, niin noilla VAG kulkineillakin pääsee hyvin lumista tietä. Sitten jää kiinni, kun maavara ei enää vaan riitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty jää itselle tiku83 O/M/V Renkaat ja vanteet 5 06.03.2010 11:09
O: Maasturi opel O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2008 15:09
O:Maasturi J-T O/M/V Ajoneuvot 0 20.03.2007 13:57
O: Maasturi O/M/V Muut 0 27.03.2005 20:37


Sivu luotu: 15:53 (GMT +2).