Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2012, 08:26
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
Elikkäs ostin tuossa syksyllä BJ75.n. Laitetta ei oltu vuosikatsastettu, mutta myyjä väitti että ei muutaku leimalle, kaikki pelaa. Noh, minä sitten että tehään kaupat, kunhan se on leimattu.
Myyjä kävi hakemassa leiman, enkä sitten ostohetkellä ruvennu niin tarkkaan sitä syynäämään, kun oli kerran katsastettu. Tosin sen huomasin jo sillon että vänkärinpuolelta puuttu peili kokonaan ja kuskinpuolelta peiliosa. Ajelin sen sitten kotia ja aloin tutkimaan ostosta tarkemmin.
Tämmösiä puutteita löysin mitkä minun mielestä olis pitäny katastusmiehenki löytää.
- em. peilit
- molemmissa umpioissa vettä (n. 2cm )
- kahdesta renkaasta puuttu mutteri
- yhdestä renkaasta oli pinnapultti poikki
- jarrut puoltaa oikealle
- molempien etujarrusatuloiden tapeista puuttu sokka (jonka takia ne oli aivan irtoamaisillaan, enää vaan huulilla)

Nämähän on ihan nättejä vikoja korjata, mutta tänään kun auton alla rymysin niin huomasin takarunkopalkissa kaks nyrkin kokoista reikää.

Ihmettelen vaan että miten helevetissä se ruoska on menny katsastukseta läpi, ja vielä ilman korjauskehotuksia?
Nii ja sitä ajoaikaahan siihen ei tullu ku muutama kuukausi kun se vuosikatsastus oli tekemättä, nii nyt pitäs viiä tammikuussa näytille.

Että tämmöstä.
Pikkis vai troopperi???

Pyörän pultit on osattu kääntää ehkä poikki kun leiman jälkeen se trokari on vaihtanu siihen sopivammat renkaat ja se teipillä kiinni ollu kusklin peili on voinu pudota myös leiman jälkeen. Jos valokuvio ja suuntaus on kohillaan niin eipä se vesi siellä umpiossa mitään meinaa. Jarrut voi puoltaa esim. eripari renkaiden tai vanteiden takia tai olla puoltamatta vaikka dynolla niissä olisikin eroa. Esim. edellisellä bertan etuakselilla oli varmaan kymmenen vuotta joku 25 prossan ero mikä ei ikinä muuttunu mihinkään eikä se myöskään puoltanu. Runkopalkki on voinu olla ihan hyvän näköinen vielä leimahetkellä ja sen voin sanoa että jos veät kärriä tuolla niin omat kriteerit on syytä olla korkeammat tuon rungon ja koukun suhteen kuin kats.konttorin.
Eli kun pistät paikkoja sinne runkoon niin materiaali sitten jotain 5 mm.plootua EIKÄ esim. kahvipakettia ja alustamasaa... Paikaksi kyllä kelpaa niin ohut pelti kun saat hitsillä pysymään mutta ei kannata sitten itkeä kun kärri jää johonkin risteykseen kaikkine takapuskureineen. Näinkin on käyny mutta ei onneksi itelle.

Ja loppuun vielä että kato ne laatikoiden ja perien öljyt...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2012, 08:38
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Itte ainakin olettaisin, että auto olisi tiellä liikkumisturvallinen jos tuore leima on päällä.

Mutta jostain syystä tulee vastaan sellaisia autoja mitä ei ole edes helvetti katottu muuta kuin ikkunasta pihalle


Oisko kohta katsastus asemalle valttina: "olemme kallis ja tarkka, mutta saat koko rahalla katsastusta".
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2012, 08:48
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Itte ainakin olettaisin, että auto olisi tiellä liikkumisturvallinen jos tuore leima on päällä.

Mutta jostain syystä tulee vastaan sellaisia autoja mitä ei ole edes helvetti katottu muuta kuin ikkunasta pihalle


Oisko kohta katsastus asemalle valttina: "olemme kallis ja tarkka, mutta saat koko rahalla katsastusta".
Veisikkö oman kaluston tommoselle konttorille???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2012, 09:03
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Joo, kuten kuulit, ei ne mitään vikoja ollutkaan, vaan ominaisuuksia.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.12.2012, 09:17
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Joo, kuten kuulit, ei ne mitään vikoja ollutkaan, vaan ominaisuuksia.
Nii.Puuttuuhan noista Meseistä,Lantikoista ja uuemmista Cruisereistakii noita pyörän muttereita ihan tehtaalta lähtiessään...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2012, 12:50
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Joo, kuten kuulit, ei ne mitään vikoja ollutkaan, vaan ominaisuuksia.
En ole kuin yhdellä Bj40:llä ajanut, siisti peli oli ja jne. mutta se jarrutuspuoltaminen, suunnalla ei ollut väliä. Renkaidenvaihdolla ei ollut vaikutusta, liittyneeköhän etujarrurumpuihin? Myöskin ainut auto ajamani auto, jossa on ollut edessä rummut.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.12.2012, 13:43
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Noista konttoreista. En ole oikein koskaan luottanut tuohon katsurin ruostenuijaan. Oma kun on kilon moska millä menee läpi varmasti jos on haperoa yhtään. Mm vetokoukku oli omassani niin hyvin kiinni vaikka oli juuri katsastettu, että kun otti lekalla koukun päähän kymmenisen kertaa olan takaa niin tippu koukku lattialle. Onneksi tuli testattua, kun on tuota hieman arvokkaampaa lihaa kyydis välillä. Ja just tää et muutosten tekeminen on välillä hieman hikistä hommaa. Laitoin intercoolerin ja oli teholaput keväältä. Ei kelvannu, tahto tuoreemmat. Sit soitti perään ja vaati yhteneväisyystodistukset rungon, jarrujen ja akseliston suhteen. Hommasin 44 sivua paperia mis oli tän aussimallin TB42E tiedot (173hp). No inssi oli ollut s-postilla yhteydessä autokeskukseen ja sielt oli vaan tuumattu kun oli yhteneväisyydestä kyselly: ''Kyllä on. T:autokeskus''. Eli itse tuli tehtyä turhaa työtä, mutta mitä pienistä. Ja nyt otteessa lukee jopa coolerin MITAT! Ja hauskuutta lisäsi se, että koneesta vuosi öljyä omasta mielestä häiritsevän paljon. Ei sanonut sanallakaan, mutta taisi arvata et korjaan asian. Tuli muutama voimasana sanottua kun huomasin vuodon asemalla Ja tuosta jarrujen puoltamisesta. Omasta mielestäni jarrut puolsi reippaasti, mutta jarrudynon mukaan etuset ovat melkein samoissa Kai se on sit vaan pään sisällä...
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.12.2012, 15:57
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

mitenkään tämän topickin alottajaa kohtaan en nyt kohdista tätä seuraavaa kommenttia vaan ihan yleismaailmallisesti.

kumma juttu kun monet(ei kaikki) käy katsastaa autoo, ja kuulee et oli saatanan mukava katsuri, päästi läpi vaikka oli pari reikää ja muitaki vikoi yms...

mutta auta kun oot auton ostanu ni sillon katsurin olis pitäny olla oikee vitun tarkka mulkku ja syynätä kaikki


itsekkin kerran oon ollu hyvin ilonen kun hiluxi meni leimasta läpi vaikka itse tiesin että taatusti jarruista pomppaa, sain puhumalla läpi kun näytin et osat on tos jalkatilassa mut oli väärät ni en saanu nippuu... lupasin laittaa heti kuntoon, siis ei ollu mitää vakavaa vikaa jarruissa, vähä takapää tehoton kun paineensäädin paskana. mutta kuitenkin olin pirun onnellinen ja kehuin kaikille et saatanan hyvä katsuri oli.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.12.2012, 17:28
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Noista konttoreista. En ole oikein koskaan luottanut tuohon katsurin ruostenuijaan. Oma kun on kilon moska millä menee läpi varmasti jos on haperoa yhtään. Mm vetokoukku oli omassani niin hyvin kiinni vaikka oli juuri katsastettu, että kun otti lekalla koukun päähän kymmenisen kertaa olan takaa niin tippu koukku lattialle.
Epäilisin että auton omistaja huutais kuin palosireeni noin viidennen iskun kohdalla..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.12.2012, 20:19
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Pikkis vai troopperi???

Pyörän pultit on osattu kääntää ehkä poikki kun leiman jälkeen se trokari on vaihtanu siihen sopivammat renkaat ja se teipillä kiinni ollu kusklin peili on voinu pudota myös leiman jälkeen. Jos valokuvio ja suuntaus on kohillaan niin eipä se vesi siellä umpiossa mitään meinaa. Jarrut voi puoltaa esim. eripari renkaiden tai vanteiden takia tai olla puoltamatta vaikka dynolla niissä olisikin eroa. Esim. edellisellä bertan etuakselilla oli varmaan kymmenen vuotta joku 25 prossan ero mikä ei ikinä muuttunu mihinkään eikä se myöskään puoltanu. Runkopalkki on voinu olla ihan hyvän näköinen vielä leimahetkellä ja sen voin sanoa että jos veät kärriä tuolla niin omat kriteerit on syytä olla korkeammat tuon rungon ja koukun suhteen kuin kats.konttorin.
Eli kun pistät paikkoja sinne runkoon niin materiaali sitten jotain 5 mm.plootua EIKÄ esim. kahvipakettia ja alustamasaa... Paikaksi kyllä kelpaa niin ohut pelti kun saat hitsillä pysymään mutta ei kannata sitten itkeä kun kärri jää johonkin risteykseen kaikkine takapuskureineen. Näinkin on käyny mutta ei onneksi itelle.

Ja loppuun vielä että kato ne laatikoiden ja perien öljyt...
Samat renkaat oli paikallaan kun myyntikuvissa, ja muttereiden kireydestä päätellen ei ihan vähäänaikaan oltu auottukaan. Ne reiät runkopalkissa on senverta isoja ettei ne ihan parissakuukaudessa ilmesty, laittasin kuvan jos osaisin. Täytyy vaan alkaa sitä lootua hitsaamaan.
Laatikoihin ja periin oon vaihtanu ölpät, mutta mihin se liittyy tässä topikissa? Nii ja troopperi se on.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.12.2012, 20:47
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
Samat renkaat oli paikallaan kun myyntikuvissa, ja muttereiden kireydestä päätellen ei ihan vähäänaikaan oltu auottukaan. Ne reiät runkopalkissa on senverta isoja ettei ne ihan parissakuukaudessa ilmesty, laittasin kuvan jos osaisin. Täytyy vaan alkaa sitä lootua hitsaamaan.
Laatikoihin ja periin oon vaihtanu ölpät, mutta mihin se liittyy tässä topikissa? Nii ja troopperi se on.
Ei mitenkään. Tuon tarkoitus oli torjua pahaa mieltä ja estää seuraava topicci missä manataan kun nelikko ei kestä päällä siinä kohtaa kun oot fiksannu ja pajottanu auton mieleiseksi...

Onko intin vanha vehje?? Se nimittäin selittäisi nuo katkinaíset pultit ym. Ite pistin omaan berttaan 75:sen akselit ja niissä oli vaikka mitä pommia. Alkaen vetarien irrotus pulttien poikki vedosta päätyen 6 millin auraukseen etuakselilla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.12.2012, 21:04
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei mitenkään. Tuon tarkoitus oli torjua pahaa mieltä ja estää seuraava topicci missä manataan kun nelikko ei kestä päällä siinä kohtaa kun oot fiksannu ja pajottanu auton mieleiseksi...

Onko intin vanha vehje?? Se nimittäin selittäisi nuo katkinaíset pultit ym. Ite pistin omaan berttaan 75:sen akselit ja niissä oli vaikka mitä pommia. Alkaen vetarien irrotus pulttien poikki vedosta päätyen 6 millin auraukseen etuakselilla...

Se on metsänhoitoyhdistyksen vanha auto, valtion entisiä kuitenki. Ja kyllähan siinä nelikko juriseekin, mutta sitä täytyy tutkia. Lupaan olla alottamatta siitä topiccia
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.12.2012, 22:02
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Kumpi konttori se oli. Laatukatsastus vai ent Haverinen?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.06.2014, 19:49
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Tuli tämä tapaus heti mieleen kun katsoin netistä trafin tekemän katsastusasemien tarkastuksen tulokset.

Yllättäen kuusamon asemat löytyy listan viimeseltä sivuilta parhaimmasta huonompaan...

http://static.iltalehti.fi/kuvat/lii...slaatu2014.pdf
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.06.2014, 20:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Tuli tämä tapaus heti mieleen kun katsoin netistä trafin tekemän katsastusasemien tarkastuksen tulokset.

Yllättäen kuusamon asemat löytyy listan viimeseltä sivuilta parhaimmasta huonompaan...

http://static.iltalehti.fi/kuvat/lii...slaatu2014.pdf
Mites tuota listaa luetaan? Eli mitä on suomeksi tuo "tilastollinen laadunvalvonta"? Tavoite% hylkäyksistä täyttyy niin 10 pistettä ja papukaijamerkki?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:11 (GMT +2).