Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kuusamolaisesta katsastuskonttorista (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105461)

Offroadrunner 30.12.2012 22:40

Kuusamolaisesta katsastuskonttorista
 
Elikkäs ostin tuossa syksyllä BJ75.n. Laitetta ei oltu vuosikatsastettu, mutta myyjä väitti että ei muutaku leimalle, kaikki pelaa. Noh, minä sitten että tehään kaupat, kunhan se on leimattu.
Myyjä kävi hakemassa leiman, enkä sitten ostohetkellä ruvennu niin tarkkaan sitä syynäämään, kun oli kerran katsastettu. Tosin sen huomasin jo sillon että vänkärinpuolelta puuttu peili kokonaan ja kuskinpuolelta peiliosa. Ajelin sen sitten kotia ja aloin tutkimaan ostosta tarkemmin.
Tämmösiä puutteita löysin mitkä minun mielestä olis pitäny katastusmiehenki löytää.
- em. peilit
- molemmissa umpioissa vettä (n. 2cm )
- kahdesta renkaasta puuttu mutteri
- yhdestä renkaasta oli pinnapultti poikki
- jarrut puoltaa oikealle
- molempien etujarrusatuloiden tapeista puuttu sokka (jonka takia ne oli aivan irtoamaisillaan, enää vaan huulilla)

Nämähän on ihan nättejä vikoja korjata, mutta tänään kun auton alla rymysin niin huomasin takarunkopalkissa kaks nyrkin kokoista reikää.

Ihmettelen vaan että miten helevetissä se ruoska on menny katsastukseta läpi, ja vielä ilman korjauskehotuksia?
Nii ja sitä ajoaikaahan siihen ei tullu ku muutama kuukausi kun se vuosikatsastus oli tekemättä, nii nyt pitäs viiä tammikuussa näytille.

Että tämmöstä.

Eskimo 30.12.2012 22:52

Ei kannata katsastusmiehen piikkiin laittaa jos paskan ostaa. Pikkusen kannattaa tutkia peliä vaikka leima onkin.
Kaikkee nekään ei hoksaa.

Se vänkärinpuolen peili ei nyt ainakaan oo pakollinen.

Positiivinen puoli tässä on, että pääset tutustumaan tojotan tekniikkaan nyt ihan oikeesti :D
Ainaki omalla kohdalla menisi samalla hyvänä surutyönä ja itsensä kouluttamisena vastaavan varalle.
Älä nyt ainakaan kovin paljoa paukkuja rupea polttamaan sen katsastuskonttorin itkemiseen...se ei palvele oikeesti ketään.

mielipuoli 30.12.2012 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 954231)
Ei kannata katsastusmiehen piikkiin laittaa jos paskan ostaa. Pikkusen kannattaa tutkia peliä vaikka leima onkin.
Kaikkee nekään ei hoksaa.

Se vänkärinpuolen peili ei nyt ainakaan oo pakollinen.

Positiivinen puoli tässä on, että pääset tutustumaan tojotan tekniikkaan nyt ihan oikeesti :D
Ainaki omalla kohdalla menisi samalla hyvänä surutyönä ja itsensä kouluttamisena vastaavan varalle.
Älä nyt ainakaan kovin paljoa paukkuja rupea polttamaan sen katsastuskonttorin itkemiseen...se ei palvele oikeesti ketään.


Kysymys kuuluu että MIKSI VITTU TÄMÄ ON PAKOLLISTA jos tämän katsastuksen joutuu itse tekemään kuitenkin uudestaan:mad:

Miksi ju"#¤ta näille puusilimille pitää maksaa tästä ilosta jos ne päästää kaikki paskat läpi!


itsellähän tuo ostos oli vähän heikompi vielä!

On väärin hyviä konttoreita kohtaan että on puljuja mitkä kiirellä katsastavat ja päästävät autoja läpi oli sitten mikä paska tahansa.

0ltzi 30.12.2012 23:05

Eipä tossa oo välttämättä mitään ihmeellistä. Katsuri on tod. Näkoisesti testannut jarrut pihalla jarruttaen. Reiät rungossa voi jäädä helpostikin huomaamatta kun samalla katsurille juttelee. Ja peilistä jos huomauttaa niin omistajahan on voinu sanos korjaavansa sen heti ja katsuri sanonu ettei sitten laita sitä ylös. Eikä monesti pikku vikoja laiteta muutenkaan jos ei niitä tarpeeksi ole.

Just katsastettu auto ei kerro auton kunnosta juuri mitään.

mielipuoli 30.12.2012 23:08

Meillpäin ovat ainaki jarruista niin tarkkoja että ei mee läpi kyllä jos puoltaa. Ja rungot tutkitaan tarkasti.

pee 30.12.2012 23:09

oon periaatteessa kyllä samaa mieltä, mutta ehkä olis kannattanu reklamoida heti, eikä vasta kun leima alkaa olla käytetty


mutuna: epämääräiset katsastukset on lisääntyny samaa tahtia kun asiallisista muutoksista tehdään vaikeita, ja asiakkaita hyppyytetään aivan turhaan, monesti vielä niin että asiakas on oikeassa, muttei aseman hlökunta suostu palvelemaan aiheessa - onneks on hyviäkin asemia

macro 31.12.2012 00:38

Itse ostin vasta katsastetun auton, joka oli katsastettu koko suomessa tunnetun ison ketjun konttorilla. Huomasin vikoja jarruissa ja iskareissa, jotka ei mielestäni täyttänyt vaatimuksia. Katsastusasemalle lähetetty asiallinen sähköposti kuvaliitteillä ja omilla yhteystiedoilla varustettuna ei tuottanut vastinetta viikon aikana. Reklamoin asiasta ko. ketjun pohjoissuomen aluevastaavalle. Hän soitti noin tunnin kuluttua. Ja seuraavana aamuna soitti katsastuksen suorittaneen aseman päällikkö. Asiallisessa hengessä käytiin yli puolen tunnin puhelu. Varmasti meni viesti perille myös katsastajalle, ja molemmille jäi hyvä mieli asiasta. Sen kummempia korvauksia en edes vaatinut. Mutta koko prosessi mentiin asialinjalla turhaa möykkäämättä alusta loppuun.

PS. Entinen valtion asema, vai se toinen Kuusamolainen asema? Ei liene kuin 2 mahdollisuutta Qsamossa...

Bj Andy 31.12.2012 08:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner (Viesti 954224)
Elikkäs ostin tuossa syksyllä BJ75.n. Laitetta ei oltu vuosikatsastettu, mutta myyjä väitti että ei muutaku leimalle, kaikki pelaa. Noh, minä sitten että tehään kaupat, kunhan se on leimattu.
Myyjä kävi hakemassa leiman, enkä sitten ostohetkellä ruvennu niin tarkkaan sitä syynäämään, kun oli kerran katsastettu. Tosin sen huomasin jo sillon että vänkärinpuolelta puuttu peili kokonaan ja kuskinpuolelta peiliosa. Ajelin sen sitten kotia ja aloin tutkimaan ostosta tarkemmin.
Tämmösiä puutteita löysin mitkä minun mielestä olis pitäny katastusmiehenki löytää.
- em. peilit
- molemmissa umpioissa vettä (n. 2cm )
- kahdesta renkaasta puuttu mutteri
- yhdestä renkaasta oli pinnapultti poikki
- jarrut puoltaa oikealle
- molempien etujarrusatuloiden tapeista puuttu sokka (jonka takia ne oli aivan irtoamaisillaan, enää vaan huulilla)

Nämähän on ihan nättejä vikoja korjata, mutta tänään kun auton alla rymysin niin huomasin takarunkopalkissa kaks nyrkin kokoista reikää.

Ihmettelen vaan että miten helevetissä se ruoska on menny katsastukseta läpi, ja vielä ilman korjauskehotuksia?
Nii ja sitä ajoaikaahan siihen ei tullu ku muutama kuukausi kun se vuosikatsastus oli tekemättä, nii nyt pitäs viiä tammikuussa näytille.

Että tämmöstä.

Pikkis vai troopperi???

Pyörän pultit on osattu kääntää ehkä poikki kun leiman jälkeen se trokari on vaihtanu siihen sopivammat renkaat ja se teipillä kiinni ollu kusklin peili on voinu pudota myös leiman jälkeen. Jos valokuvio ja suuntaus on kohillaan niin eipä se vesi siellä umpiossa mitään meinaa. Jarrut voi puoltaa esim. eripari renkaiden tai vanteiden takia tai olla puoltamatta vaikka dynolla niissä olisikin eroa. Esim. edellisellä bertan etuakselilla oli varmaan kymmenen vuotta joku 25 prossan ero mikä ei ikinä muuttunu mihinkään eikä se myöskään puoltanu. Runkopalkki on voinu olla ihan hyvän näköinen vielä leimahetkellä ja sen voin sanoa että jos veät kärriä tuolla niin omat kriteerit on syytä olla korkeammat tuon rungon ja koukun suhteen kuin kats.konttorin.
Eli kun pistät paikkoja sinne runkoon niin materiaali sitten jotain 5 mm.plootua EIKÄ esim. kahvipakettia ja alustamasaa... Paikaksi kyllä kelpaa niin ohut pelti kun saat hitsillä pysymään mutta ei kannata sitten itkeä kun kärri jää johonkin risteykseen kaikkine takapuskureineen. Näinkin on käyny mutta ei onneksi itelle.:D

Ja loppuun vielä että kato ne laatikoiden ja perien öljyt...

Nikuzai 31.12.2012 08:38

Itte ainakin olettaisin, että auto olisi tiellä liikkumisturvallinen jos tuore leima on päällä.

Mutta jostain syystä tulee vastaan sellaisia autoja mitä ei ole edes helvetti katottu muuta kuin ikkunasta pihalle :mad:


Oisko kohta katsastus asemalle valttina: "olemme kallis ja tarkka, mutta saat koko rahalla katsastusta".

Bj Andy 31.12.2012 08:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 954312)
Itte ainakin olettaisin, että auto olisi tiellä liikkumisturvallinen jos tuore leima on päällä.

Mutta jostain syystä tulee vastaan sellaisia autoja mitä ei ole edes helvetti katottu muuta kuin ikkunasta pihalle :mad:


Oisko kohta katsastus asemalle valttina: "olemme kallis ja tarkka, mutta saat koko rahalla katsastusta".

Veisikkö oman kaluston tommoselle konttorille???

Samsonite 31.12.2012 09:03

Joo, kuten kuulit, ei ne mitään vikoja ollutkaan, vaan ominaisuuksia. :D

Bj Andy 31.12.2012 09:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 954319)
Joo, kuten kuulit, ei ne mitään vikoja ollutkaan, vaan ominaisuuksia. :D

Nii.Puuttuuhan noista Meseistä,Lantikoista ja uuemmista Cruisereistakii noita pyörän muttereita ihan tehtaalta lähtiessään...:D

Jhl 31.12.2012 12:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 954319)
Joo, kuten kuulit, ei ne mitään vikoja ollutkaan, vaan ominaisuuksia. :D

En ole kuin yhdellä Bj40:llä ajanut, siisti peli oli ja jne. mutta se jarrutuspuoltaminen, suunnalla ei ollut väliä. Renkaidenvaihdolla ei ollut vaikutusta, liittyneeköhän etujarrurumpuihin? Myöskin ainut auto ajamani auto, jossa on ollut edessä rummut.

Kala92 31.12.2012 13:43

Noista konttoreista. En ole oikein koskaan luottanut tuohon katsurin ruostenuijaan. Oma kun on kilon moska millä menee läpi varmasti jos on haperoa yhtään. Mm vetokoukku oli omassani niin hyvin kiinni vaikka oli juuri katsastettu, että kun otti lekalla koukun päähän kymmenisen kertaa olan takaa niin tippu koukku lattialle. Onneksi tuli testattua, kun on tuota hieman arvokkaampaa lihaa kyydis välillä. Ja just tää et muutosten tekeminen on välillä hieman hikistä hommaa. Laitoin intercoolerin ja oli teholaput keväältä. Ei kelvannu, tahto tuoreemmat. Sit soitti perään ja vaati yhteneväisyystodistukset rungon, jarrujen ja akseliston suhteen. Hommasin 44 sivua paperia mis oli tän aussimallin TB42E tiedot (173hp). No inssi oli ollut s-postilla yhteydessä autokeskukseen ja sielt oli vaan tuumattu kun oli yhteneväisyydestä kyselly: ''Kyllä on. T:autokeskus''. Eli itse tuli tehtyä turhaa työtä, mutta mitä pienistä. Ja nyt otteessa lukee jopa coolerin MITAT! Ja hauskuutta lisäsi se, että koneesta vuosi öljyä omasta mielestä häiritsevän paljon. Ei sanonut sanallakaan, mutta taisi arvata et korjaan asian. Tuli muutama voimasana sanottua kun huomasin vuodon asemalla :D Ja tuosta jarrujen puoltamisesta. Omasta mielestäni jarrut puolsi reippaasti, mutta jarrudynon mukaan etuset ovat melkein samoissa :eek: Kai se on sit vaan pään sisällä...

tjl 31.12.2012 15:57

mitenkään tämän topickin alottajaa kohtaan en nyt kohdista tätä seuraavaa kommenttia vaan ihan yleismaailmallisesti.

kumma juttu kun monet(ei kaikki) käy katsastaa autoo, ja kuulee et oli saatanan mukava katsuri, päästi läpi vaikka oli pari reikää ja muitaki vikoi yms...

mutta auta kun oot auton ostanu ni sillon katsurin olis pitäny olla oikee vitun tarkka mulkku ja syynätä kaikki :D


itsekkin kerran oon ollu hyvin ilonen kun hiluxi meni leimasta läpi vaikka itse tiesin että taatusti jarruista pomppaa, sain puhumalla läpi kun näytin et osat on tos jalkatilassa mut oli väärät ni en saanu nippuu... lupasin laittaa heti kuntoon, siis ei ollu mitää vakavaa vikaa jarruissa, vähä takapää tehoton kun paineensäädin paskana. mutta kuitenkin olin pirun onnellinen ja kehuin kaikille et saatanan hyvä katsuri oli.

HJ60_Jussi 31.12.2012 16:41

Tuosta puoltamisesta. Oma Hj ei puoltanut jarrudynamossa mutta tiellä kun jarrutti niin jopa puolsi. Syynä oli U pulttien löystyminen ja puslat. Ilmeisesti akseli kääntyi vinoon kun jarrutti. Nuo kun korjasin niin jopas loppui puoltaminen.

Heguli 31.12.2012 17:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tjl (Viesti 954423)
kumma juttu kun monet (ei kaikki) käy katsastaa autoo, ja kuulee et oli saatanan mukava katsuri, päästi läpi vaikka oli pari reikää ja muitaki vikoi yms...

mutta auta kun oot auton ostanu ni sillon katsurin olis pitäny olla oikee vitun tarkka mulkku ja syynätä kaikki :D

Melkolailla osuvasti sanottu :D

Itellä on se logiikka, että auto laitetaan kuntoon ennen katsastusta ja jos siitä huolimatta jotain korjattavaa löytyy, niin hyvähän se vaan on. Vika/viat korjataan ja uudestaan konttorille. Mitä enempi tien päällä on kunnosssa olevia autoja, sen parempi se on kaikille.

baxxter 31.12.2012 17:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 954388)
Noista konttoreista. En ole oikein koskaan luottanut tuohon katsurin ruostenuijaan. Oma kun on kilon moska millä menee läpi varmasti jos on haperoa yhtään. Mm vetokoukku oli omassani niin hyvin kiinni vaikka oli juuri katsastettu, että kun otti lekalla koukun päähän kymmenisen kertaa olan takaa niin tippu koukku lattialle.

Epäilisin että auton omistaja huutais kuin palosireeni noin viidennen iskun kohdalla.. :)

H&K 31.12.2012 17:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 954473)
Epäilisin että auton omistaja huutais kuin palosireeni noin viidennen iskun kohdalla.. :)

Henkilökohtaisia kokemuksia? ;)

Bj Andy 31.12.2012 18:16

Nyt kun on konttoreillakin kaikenlaisia kliffoja tapahtumia kuten Katsastusten Yö ym. Niin oisiko ideaa järjestää semmoset perinne katsastus viikot missä oisi semmonen aito 70-80 luvun katsastus meininki?
Eli asiakas saa seistä turpa kiinni ja naama näkkärillä Herra Insinöörin hoitaessa puhumiset eli lähinnä vittuilun.
Ja silloin voisi olla käytössä se vähän isompi ruostevasara samoin kuin rengasrauta ym. asia välineet.
Eikä kahvia paljon tarjoiltaisi!!! Vaan asia meininki ja annahan olla jos peilissä on wunderbaumi niin se on hylky!!!!

Oisi ihan piristävä poikkeama nykymeininkiin nähden.:D

Nikuzai 31.12.2012 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tjl (Viesti 954423)
mutta auta kun oot auton ostanu ni sillon katsurin olis pitäny olla oikee vitun tarkka mulkku ja syynätä kaikki :D


Noh ei nyt sentään kaikkea syynätä, mutta jos koukku tippuu ensimmäisessä mutkassa kärry perässä tai varanen heitossa tielle ei se oikeen autonkäyttäjän vika ole.

Kuullut olen sellaisestakin tapahtumasta missä kaupan ehtona oli tuoreleima, myyjä ei edes mennyt halliin katsomaan, että katsuri saa rauhassa tutkia ja innolla piestä, että pienetkin löytyy. Noh leima tuli ja parin viikon päästä soitto, että tunkki meni pohjasta läpi runkopalkista tosin ensin :eek:
Auto katsastustarkistukseen johonkin adhd huollon tapaiseen reikiä rungossa useampi ruuvarilla painaen, helmoissa sormella tehtäviä reikiä, alapallo väljä ja jotain muuta hylky vikaa ja pari liikennevaarallistakin. Eli katsuri ei ollut edes kattonut autoa kun ei ollut ketään vahtimassa :confused:

Pari juttua kuullut raskaaseen kalustoon liittyen: sumuvalojen suuntauksista itketty, mutta alustan ilmasäiliön pantoja ei huomattu vaan pönttö tippui ittekseen pari kuukautta leimaamisesta ja toisessa tapauksessa takaiskarien tukiputki oli toisesta päästä ruostunut sentin irti ja lopullisesti irrotessaan katkoi alustan ja jarrujen letkuja. Huolto mies joka palkin vaihtoi oli sanonut, että rengas raudalla painamalla olisi huomannut palkin olevan ruostunut pultattavista laipoistaan irti :mad:
Hengenvaarallisia nämä viat, mutta hylkäys viat on sitten kosmeettisia :mad:

Offroadrunner 31.12.2012 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 954231)
Ei kannata katsastusmiehen piikkiin laittaa jos paskan ostaa. Pikkusen kannattaa tutkia peliä vaikka leima onkin.
Kaikkee nekään ei hoksaa.

Se vänkärinpuolen peili ei nyt ainakaan oo pakollinen.

Positiivinen puoli tässä on, että pääset tutustumaan tojotan tekniikkaan nyt ihan oikeesti :D
Ainaki omalla kohdalla menisi samalla hyvänä surutyönä ja itsensä kouluttamisena vastaavan varalle.
Älä nyt ainakaan kovin paljoa paukkuja rupea polttamaan sen katsastuskonttorin itkemiseen...se ei palvele oikeesti ketään.

Juu en minä sen konttorin piikkin laitakkaan vaan omaani tietty, mutta nuo nyt on semmosia vikoja joita ei tartte ethimällä ehtiä. Muistaakseni se vänkärinpuolen peili on pakollinen jos autossa on vetokoukku.

Offroadrunner 31.12.2012 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli (Viesti 954235)
Kysymys kuuluu että MIKSI VITTU TÄMÄ ON PAKOLLISTA jos tämän katsastuksen joutuu itse tekemään kuitenkin uudestaan:mad:

Miksi ju"#¤ta näille puusilimille pitää maksaa tästä ilosta jos ne päästää kaikki paskat läpi!


itsellähän tuo ostos oli vähän heikompi vielä!

On väärin hyviä konttoreita kohtaan että on puljuja mitkä kiirellä katsastavat ja päästävät autoja läpi oli sitten mikä paska tahansa.

Juurikin tätä ajoin takaa!

Offroadrunner 31.12.2012 20:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 954307)
Pikkis vai troopperi???

Pyörän pultit on osattu kääntää ehkä poikki kun leiman jälkeen se trokari on vaihtanu siihen sopivammat renkaat ja se teipillä kiinni ollu kusklin peili on voinu pudota myös leiman jälkeen. Jos valokuvio ja suuntaus on kohillaan niin eipä se vesi siellä umpiossa mitään meinaa. Jarrut voi puoltaa esim. eripari renkaiden tai vanteiden takia tai olla puoltamatta vaikka dynolla niissä olisikin eroa. Esim. edellisellä bertan etuakselilla oli varmaan kymmenen vuotta joku 25 prossan ero mikä ei ikinä muuttunu mihinkään eikä se myöskään puoltanu. Runkopalkki on voinu olla ihan hyvän näköinen vielä leimahetkellä ja sen voin sanoa että jos veät kärriä tuolla niin omat kriteerit on syytä olla korkeammat tuon rungon ja koukun suhteen kuin kats.konttorin.
Eli kun pistät paikkoja sinne runkoon niin materiaali sitten jotain 5 mm.plootua EIKÄ esim. kahvipakettia ja alustamasaa... Paikaksi kyllä kelpaa niin ohut pelti kun saat hitsillä pysymään mutta ei kannata sitten itkeä kun kärri jää johonkin risteykseen kaikkine takapuskureineen. Näinkin on käyny mutta ei onneksi itelle.:D

Ja loppuun vielä että kato ne laatikoiden ja perien öljyt...

Samat renkaat oli paikallaan kun myyntikuvissa, ja muttereiden kireydestä päätellen ei ihan vähäänaikaan oltu auottukaan. Ne reiät runkopalkissa on senverta isoja ettei ne ihan parissakuukaudessa ilmesty, laittasin kuvan jos osaisin. Täytyy vaan alkaa sitä lootua hitsaamaan.
Laatikoihin ja periin oon vaihtanu ölpät, mutta mihin se liittyy tässä topikissa? Nii ja troopperi se on.

Offroadrunner 31.12.2012 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja macro (Viesti 954273)
Itse ostin vasta katsastetun auton, joka oli katsastettu koko suomessa tunnetun ison ketjun konttorilla. Huomasin vikoja jarruissa ja iskareissa, jotka ei mielestäni täyttänyt vaatimuksia. Katsastusasemalle lähetetty asiallinen sähköposti kuvaliitteillä ja omilla yhteystiedoilla varustettuna ei tuottanut vastinetta viikon aikana. Reklamoin asiasta ko. ketjun pohjoissuomen aluevastaavalle. Hän soitti noin tunnin kuluttua. Ja seuraavana aamuna soitti katsastuksen suorittaneen aseman päällikkö. Asiallisessa hengessä käytiin yli puolen tunnin puhelu. Varmasti meni viesti perille myös katsastajalle, ja molemmille jäi hyvä mieli asiasta. Sen kummempia korvauksia en edes vaatinut. Mutta koko prosessi mentiin asialinjalla turhaa möykkäämättä alusta loppuun.

PS. Entinen valtion asema, vai se toinen Kuusamolainen asema? Ei liene kuin 2 mahdollisuutta Qsamossa...

Joo, niin minäki aattelin että reklamoin siitä, mutta mitäpä se auttaa, kun kyseessä yksityinen katsastuskonttori. Vastaus ois varmaan luokkaa, jaa näinkö on päässy käymään, ollaan sitte enskerralla tarkempia.


Sivu luotu: 16:20 (GMT +2).