![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Ja maksaahan nuo kaikki lukot yms extrat... ja varmaan saisi jo jonkun muun auton samalla hinnalla, mutta "ei se mikään harrastus ole ellei siihen kaikki rahat mene" ,itellä harrastukset lähteny muutenkin jo lapasesta niin Hiacen rakentelu "fiilispohjalta" menee siinä sivussa samalla ![]()
Viimeksi muokannut maus : 28.12.2012 18:27 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
pelto voi olla petollonen paikka.
oon nähny nelikko hiluxi kiinni pellossa ja oli uponnu varmasti alle 10 senttiä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Noissa 2003 vanhemmissa Syngro portereissa takaperässä visco kytkin
jonka "lukkiintuminen" jossain 1500-2000 rpm. yrittele sitten savesta tukiintuneilla renkailla saada pitoa pienillä kierroksilla.Jäätiköllä sama asia. Toimiva peli jos saa vauhdin pidettyä jumissa niin ja näin. Itteä ei naurattanu kun huomas ettei nuo takaset vedä. Mutta kyllä tuo lumella kuitekin ajossa takapää työntää, ehkä tuo luotto tuo viscon hyvyyteen joskus palaa. ![]() Miten tuo haisulin nelikon pitäminen mahtaa olla. Noissa ducatoissa ollut kytkettäviä nelikoita joissa max nopeus 60km lienee joku varmempi systeemi kuin nuo viscot. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitä muistan ja itsekkin nuorena isän fulltime 4wd Hiacella hangessa ajanneena, niin kyllä aika poikkeuksetta molemmat takarenkaat veti sutia ja yks etunen. Oli myös tilanteita, että vain toinen takarengas ja yks etunen veti sutia. Eli kyllä takapää oli aina mukana.
Semmonen tunne jäi että Hiacessa on pikkuisen enempi "vetoja" takapyörille. Liekkö sit johtu takatasauspyörästön kitkalukosta kun mutkissa lähti enempi perä luisuun (kun vähä teki mieli luisutella ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nuo maastureista rakennetut olisi muuten ihan hyviä, mutta Eurolava tai mieluummin kaksi saisi mahtua kyytiin. B kortti täytyy olla koska autolla ajaa 3 henkilöä ja kellään ei ole c korttia.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän tuo porterikin rupee työtämään perää edellä kun tarpeeksi antaa
lumella kierroksia. Mutta kun on aivan liukaalla yritää pienillä kierroksilla liikkeelle kuten sieltä pellolta koitti pois päästä ei tuo neliveto ole itsestään selvyys .Kyllähän tuo kytkettävä lukko joka noissa monessa syngrossa on varmaankiin autaa aikaspaljon. Jos käytettä syngroa ostelee kannataa katella sellaista mistä tuo lisävaruste löytyy. "Autoon olisi tarkoitus laittaa n. 15 000€ ja pitää olla vähintään 2000 luvun vuosimallia oleva oikea pakettiauto." Tilan puolelta tuo Safarivan varmaankin lähellä mutta onko riittävä kysyjälle mutta varmaankin eteneminen huomattavasti parempi tuossa kuin Noissa oikeissa pakuissa jos se tärkeä kiriteeri ja on myös kolmelle henkilölle. TUossa yksi hivenen hintahaarukan yli http://www.nettiauto.com/land-rover/defender/5297699 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Volkkarilla en kunnon lastilla ole ajanutkaan, mutta ainakin hiace kuormattuna menee huomattavasti paremmin/mukavammin tyhjään verrattuna. Kerran oli kyydissä kuusi eurolavaa ja noin 600-700kg kuormaa. Tavaratilaan ei jäänyt tyhjää tilaa kun lavan ja katon väliin noin 20cm ja sivuovien kohdilla sen verran että pikku matkalaukku mahtui. Kulutus oli 10,5litraa satkulla. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siihen laitetaan se anorektikko malli tai sitten jalaton anoppi ![]() Olempas muuten jollain autolla pitemmän matkan kulkenut niin, että istuin keskellä vaihdoin ja kaasutin sekä käytin pyyhkijät ja kuski ohjasti, vilkutti ja käytti loput polkimet hyvän homma toimi siihen asti kunnes uni otti minusta voiton ![]() Porukoitten HJ 75;sella on "mukava" matkaa ajaa kun on pitkänmallin kungs lumiharja niin sen saa jumittua kaasun ja penkin väliin niin on "kruise" ![]() Viimeksi muokannut Nikuzai : 29.12.2012 00:45 Perustelu: muistin auton merkin, enpäs muistanutkaan. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Taitaa olla Syncro, eikä Syngro ![]() Viskohan on täysin mekaaninen laitos jonka lukitusaste määritellään sen sisuskalujen mukaan ja yleensä kiristyy sitä enemmän mitä suurempi pyörintänopeusero on; toisaalta toiminta on sellainen että kun pyörintänopeuseroa syntyy niin se ottaa kyllä siinä vaiheessa heti kiinni ainakin jonkin verran. Rikkinäinen visko voi tietysti toimia oudosti (joko ei ota kiinni juuri ollenkaan, tai sitten jämähtää lähes jumiin), mutta ei ainakaan itsellä ole tullut vastaan ehjää viskoa joka tekisi niin että tarttee esim. nelivetoauton ollessa kyseessä helvetisti kaasua ja suuren etu- ja taka-akselin välisen pyörintänopeuseron että alkaa pelittää kunnolla. Ei tosin ole vanhoista Syncro- porttereista hirveästi kokemusta muuta kuin mitä tullut töissä uusia ajettua ja inttiaikana vähän vanhempia - hyvin ne tuntui ainakin toimivan nelivedon osalta. Omassa Jeepissä ja parissa muussa mitä olen koittanut joissa on viskolla nopean puolen jatkuva neliveto, niin visko on käytännössä viiveetön ja etupää on kyllä mukana enemmän kuin äkkiä jos takarenkaat pyörähtää tyhjää (valmistaja ilmoittaa muistaakseni n. 1/8 kierroksen verran heräämiseen). Ihan sama meneekö suunnilleen tyhjäkäynnillä vai onko lappu lattiassa niin kyllä se etunen vetää ihan sen mitä visko antaa sinne vetoa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sekoitetaan pakkaa vielä. Noita jos löytää käytettynä, niin yksi vaihtoehto tietysti http://www.ammattiautot.fi/uutiset/1...10-safari-van/
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Lisää pakan sekoitusta, Grand cherokee overland varusteilla vetää aika hyvin kärriä perässä ja pelkällä nupilla hoituu arkiajot mukavasti ja on vielä budjetissa, ja ilman Italian dieseliä ihan mersukoneisena.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan vw transporter 2.5tdi 4x4 vm.2000 | tessu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.11.2011 15:02 |
Myydään Nissan King Cab 4x4 vm.2000 | SauliS | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 09.06.2011 22:25 |
Myydään Audi A6 4x4 v.2000, 15500€ | x-pj | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.12.2008 13:05 |
M: 4x4 hiluxin takapakat vm 2000 | tossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 15.11.2006 18:10 |
M:HILUX -85 4x4 2000 € MYYTY | toytoy | O/M/V Muut | 13 | 08.11.2005 09:34 |