![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
..ja tästäkin ongelmasta pääsee eroon sillä, että tilaisi jenkeistä ne minun usein mainostamani Lubelockerin peräkopan tiivisteet. Maksaa itsensä takaisin hyvin äkkiä, kun ei tartte turata minkään silikonipaskan kanssa, ihmetellä sen kuivumista ja rapsuttaa vanhoja jämiä irti.
Suosittelen vahvasti, en ole vielä keltään kuullut haukkuja ko. tuotteesta joka on ostanut..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
^ Voisi olla nykypäivää, kieltämättä
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
..iskareista puheen ollen: vinkkejä/suosituksia? Kaasutäytteiset on ainakin kalliimpia (=parempia?) mutta itsellä kokemus maastopyöräpuolelta että öljytäytteiset on jotenkin herkempiä/mukavampia.. Mites laatu? Skyjackeria, Pro Compia ja Ranchoa on ainakin Ameriikan kaupat täynnä. Bilsteinit menee jo yli budjetin
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paras tapa on mitata äärijoustoilla pisin- ja lyhin mitta, ja niin että sisäänjoustossa iskari ei pääse pohjaamaan. Ulosjoustossakaan iskarin ei tarttisi toimia ulosjoustonrajoittimena, mutta monesti se näin on Jeepin eläväisen alustan takia (rajoitinliinat on kova sana
![]() Kaasuiskareita suosittelen vahvasti, on selvästi parempia. OME:lla on ihan ok kaasuiskarit, vähän pehmeät maastoon mutta tiellä mukavat. Bilsteinin 5100- sarjasta tietysti löytyisi eri vaimennuksilla omanmaun mukaan, hinta vaan kovempi ja edelleenkin on tietääkseni saatavuus todella huonoa, kuten on ollut jo yli vuoden ![]() Ja mitä maastofillaripuolesta puhutaan, niin käytännössä joka ikisessä kunnon takaiskarissa on typet sisällä öljyn lisäksi on sitten xc-, traili-, tai DH- pyörä.. vieterin virkaa hoitaa sitten ilma tai kierrejousi omien mieltymysten mukaan, ja molemmilla saa hyvin ja herkästi toimivan jousituksen ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No joo, oikaisin vähän liikaa.. Kaiholla vaan muistelen vanhoja Marzoccheja jotka painoi tolkuttomasti mutta oli, ah, niin pehmeitä verrattuna silloin "uusiin" ilmaiskareihin.. mutta joo, tarkoitin siis juurikin kierrejousen ja öljyn yhdistelmää.
Mutta se meni vähän aiheen vierestä.. ja takaisin asiaan. Tuossa kun venyttelin alustaa ja vertailin lukemia valmistajien arvoihin niin ajattelin jos muutaman sentin ostaisi ylimääräistä ulosjoustoa verrattuna mitattuihin lukuihin ettei tosiaan hoida rajoittimen virkaa. Sisäänjousto näyttää "pienenevän" suunnilleen samassa suhteessa joten lienee ensiarvoisen tärkeää hommata riittävästi ulosjoustavat tolpat ja rajoittaa sisäänjoustoa sitten tarpeellinen määrä? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
1. Rajoitat sisäänjoustot vain juuri sen mitä on pakko -> eli niin ettei äärijoustossa ota renkaat ei- haluttuun paikkaan korissa kiinni, ja ettei vieterit tai pakat ole liian kasassa. 2. Kun tiedät että äärijoustoissa homma pelittää, niin tarvittaessa vaikka irroitat iskarit ettei ne varmasti rajoita liikettä kumpaankaan suuntaan. 3. Mittaat paljonko iskarin pituus saa maksimissaan olla kasassa (= jousipeti pohjaanlyöntikumin varassa), ja paljonko vähintään oltava pitkänä ettei rajoita joustoa. 4. Ostat niiden mukaan sopivat iskarit. Usein voi kyllä joutua tinkimään iskarin mittojen takia joko sisään- tai ulosjoustossa, näistä lähtisin tinkimään ennemmin ulosjoustosta koska ainakin XJ:ssä, ZJ:ssä ja TJ:ssä tahtoo olla enemmän ongelmana liian lyhyt sisäänjouston määrä ja toisaalta alusta elää jo vakionakin etuvakaaja irrotettuna yleensä niin hyvin, että jousi tahtoo ulosjoustossa olla "vapaana" eli se ei oikeastaan tee enää yhtään mitään. Näyttää ehkä hyvältä, mutta ei auton etenemiskyvyn kannalta ole millään tavalla merkitsevää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.12.2012 22:11 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |