![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() eikös tuoltakin löydy se maanmainio jarrupaineensäädin takaakselilta? moisen ilmaaminen aika hanurista. myö tehtiin joskus niin et auto ensin puoleks päivää perse ylös ja takaa roput auki. ja sit toisinpäin.. oli aikas helppo.. niin ja tämän toimenpiteen aiheutti se säädin ja siihen katkennut ilmausnippa..
__________________
puukko 2 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
joskus nuo jarrun ilmaamiset on tosi vittumaisia. varsinkin 240 volvossa kun siinä on 8nippaa pelkästään satuloissa ja väärällä ilmausjärjestyksellä jää varmasti ilmaa.
elikkä jos sulla on kengät niin lähellä rumpua että pikkusen kahisee ja vanhoilla jarru osilla oli parempi tuntu jarruissa niin sulla on ilmaa sielä. jarrunippaan kirkasta letkua tyhjään purkkiin niin siitä letkusta näkee tarkasti millon tulee ilmaa ja millon ei.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yksin puuhastellessa pitää tolla patentilla muistaa, että nipalta pieni pätkä letkua osoittaa ylöspäin, muutenhan valuu pieni pätkä nipan sisältä nestettä sinne purkin pohjalle ja tilalle menee ilmaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Automaattisäätösysteemi ei toimi vaikka sen purin, putsasin ja rasvasin. Letkut näyttää ihan hyvältä, liene vaihettukki suht "vasta". Mutta nyt ainaki äkkiseltään polojin vois tuntua jo paremmalta, ei oo ennää niin löysä. Kohta vois käyvvä taas pienen testiajon tekkeen, peukut kovasti pystyssä että toimis niiku kuuluu, alakaa jo tympäseen pikkuhilijaa. Nyttenki -24 pakkasta, tuola ku muuan tunnin pyörii niin alakaa varpaat huutamaan amputointia ![]() Lainaus:
Mutta luotto on kova, että jarruista se johtu, liene se vaikutti asiaan ku kengät oli hypänny poies siitä männän haarukoilta.. Viimeksi muokannut boolz : 21.12.2012 16:15 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dodii sillälaella. Testillä taas käyty ja jarrut toimii nyt, mutta palijastu toinenki vika, johon se eilinenki vinkasu luultavasti liitty,
meinaan vinkas äskön just samallalailla ja alako puskemaan vasemmalle, eli kuskinpuolen etulaakeri on löysä ku hullun mulukku. Ainaki sentin klapia tekkee ku rengasta heiluttaa. Voihan mörönperse. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki saa ne mutterit kirittyä vaikka ruuvimeisselillö ja vasaralla lyömällä. Tampereen autosähkö ainakin joskus myi noita Tohatsun osia. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
hj:ssa ainakin 54 on tuo hylsy.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Noista mysteerisistä ilmauksen vaivoista:
Siis jos ilmat eivät poistu kunnolla, taikka jarrut jää päälle, niin yksi vaihtoehto on jarru polkimen- tai tehostimen säätötangon liika suuri pituus: siis jatkettu katsastukseen, kun ei ole viitsitty korjata/säätää jarrukenkiä?
Siis noiden tankojen täytyy olla oikein säädetty, ja helpoin tapa todeta se, on löysätä pääsylinteristä ensin takajarrun putki irti noin kierroksen, pitäs alkaa neste vajomaan TAKA säiliöstä pihalle, noin 5mm varma tulos. vaatii mahd. tunnin pikkupakkasella ![]() takaputki kiinni ja sama etuputkelle! Mutta tässä roskassa kyse ei varmaan ole tästä, ja tuo etulaakerivälys pitää jokatapauksessa korjata ensin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kato nyt vielä perien öljytkin samalla varmuuden vuoksi enkä vittuile on nimittäin kalliimpi remontti jos ei ollutkaan laakeri tai jarrut ja perä kiinni leipasee.
Onko siellä tulipellissä sellaista mutikkaa mihin menee molempien piirien jaruputket? joissain on siellä nappi jota pitää painaa ilmatessa jotta röörit on auki muuten sulkee toista piiriä ilmatessa. Sellaista voisi kokeilla, että työntäisi nestettä väärään suuntaan säiliölle asti. Se on helpoin toteuttaa jos on sopivaa letkua säiliön yläpuolelle vaikka katon reunaan yltävä pätkä ja hakee apteekista 20ml ruiskun ottaa männän pois ja täyttää ruiskun nesteellä ja katselee kun neste virtaa säiliöön päin. Pitää tosin ostaa myös toinen ruisku millä siirtää nestettä säiliöstä ilmaus ruiskuun, tämän asennelman voi jättää myös yöksi koska ilmaa ei järjestelmään mene pintojen tasaannuttua kunhan muistaa ottaa säiliöstä ruiskullisen nestettä pois, ettei tulvi yli. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jotta kannattaa kokeilla jos ei muuten tunnu onnistuvan. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Jarrut tuntuu jo hyviltä, mutta pitää käydä vielä varmuuen vuoksi ilimaileen kuhan pääsen ajamaan tallille tuon. Joo tässä "roskassa" on tuo laakeri nähtävästi muuttunu lähinnä metallisilipuksi, mitä eilen tuota kahtelin. Pittää ootella että saa 51mm hylsän jostain hommattua niin pääsee paremmin kyttäämään.
Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
C-rengas vs. 4x4-rengas mitä eroa ? | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.09.2012 07:59 |
Korotettuun 4Runneriin etuiskarit? Vanhat hajosi pakkasella itsekseen seisonnassa! | Pex | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.05.2011 20:38 |
Ohjaustehostinongelma. Kääntyilee ihan itsekseen ?? | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.04.2011 23:13 |
LJ:n moottori hyrähtelee itsekseen | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.11.2008 10:19 |
rengas | O/M/V Muut | 2 | 01.11.2004 20:22 |