Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2012, 09:29
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

eikös tuoltakin löydy se maanmainio jarrupaineensäädin takaakselilta? moisen ilmaaminen aika hanurista.
myö tehtiin joskus niin et auto ensin puoleks päivää perse ylös ja takaa roput auki. ja sit toisinpäin.. oli aikas helppo.. niin ja tämän toimenpiteen aiheutti se säädin ja siihen katkennut ilmausnippa..

__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2012, 11:49
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

joskus nuo jarrun ilmaamiset on tosi vittumaisia. varsinkin 240 volvossa kun siinä on 8nippaa pelkästään satuloissa ja väärällä ilmausjärjestyksellä jää varmasti ilmaa.

elikkä jos sulla on kengät niin lähellä rumpua että pikkusen kahisee ja vanhoilla jarru osilla oli parempi tuntu jarruissa niin sulla on ilmaa sielä.

jarrunippaan kirkasta letkua tyhjään purkkiin niin siitä letkusta näkee tarkasti millon tulee ilmaa ja millon ei.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2012, 11:48
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
jarrunippaan kirkasta letkua tyhjään purkkiin niin siitä letkusta näkee tarkasti millon tulee ilmaa ja millon ei.
Yksin puuhastellessa pitää tolla patentilla muistaa, että nipalta pieni pätkä letkua osoittaa ylöspäin, muutenhan valuu pieni pätkä nipan sisältä nestettä sinne purkin pohjalle ja tilalle menee ilmaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2012, 16:11
boolz boolz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.12.12
Sijainti: oulu
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
eikös tuoltakin löydy se maanmainio jarrupaineensäädin takaakselilta? moisen ilmaaminen aika hanurista.
No löytyhän sieltä! Tullu mieleenkään että siellä tuommonen on. No, nyt on kenkiä sääjetty, ja ilimattu ilimauksen perrään.
Automaattisäätösysteemi ei toimi vaikka sen purin, putsasin ja rasvasin.
Letkut näyttää ihan hyvältä, liene vaihettukki suht "vasta".

Mutta nyt ainaki äkkiseltään polojin vois tuntua jo paremmalta, ei oo ennää niin löysä. Kohta vois käyvvä taas pienen testiajon tekkeen, peukut kovasti pystyssä että toimis niiku kuuluu, alakaa jo tympäseen pikkuhilijaa.
Nyttenki -24 pakkasta, tuola ku muuan tunnin pyörii niin alakaa varpaat huutamaan amputointia

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Se itsestään lukittuminen johtuu yleensä liian kauas säädetyistä kengistä! (yleinen vika jos automaattinen säätö ei toimi).

Jos kenkä on liian kaukana pääsee se kääntymään siten että itsetehostus vetää pyörän kokonaan lukkoon.
Tuli vaan mieleen, että se meni aika-ajjoin lukkoon vaikka ei jarruun koskenukkaan..?
Mutta luotto on kova, että jarruista se johtu, liene se vaikutti asiaan ku kengät oli hypänny poies siitä männän haarukoilta..

Viimeksi muokannut boolz : 21.12.2012 16:15
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2012, 18:38
boolz boolz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.12.12
Sijainti: oulu
Viestit: 31
Perusasetus

Dodii sillälaella. Testillä taas käyty ja jarrut toimii nyt, mutta palijastu toinenki vika, johon se eilinenki vinkasu luultavasti liitty,
meinaan vinkas äskön just samallalailla ja alako puskemaan vasemmalle, eli kuskinpuolen etulaakeri on löysä ku hullun mulukku. Ainaki sentin klapia tekkee ku rengasta heiluttaa. Voihan mörönperse.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.12.2012, 19:22
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja boolz Näytä viesti
Dodii sillälaella. Testillä taas käyty ja jarrut toimii nyt, mutta palijastu toinenki vika, johon se eilinenki vinkasu luultavasti liitty,
meinaan vinkas äskön just samallalailla ja alako puskemaan vasemmalle, eli kuskinpuolen etulaakeri on löysä ku hullun mulukku. Ainaki sentin klapia tekkee ku rengasta heiluttaa. Voihan mörönperse.
Tuon saa kiristettyä, avainkokoa en muista mutta sama kun noissa tojoissa.
Toki saa ne mutterit kirittyä vaikka ruuvimeisselillö ja vasaralla lyömällä.
Tampereen autosähkö ainakin joskus myi noita Tohatsun osia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2012, 19:41
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

hj:ssa ainakin 54 on tuo hylsy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2012, 00:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Noista mysteerisistä ilmauksen vaivoista:


Siis jos ilmat eivät poistu kunnolla, taikka jarrut jää päälle, niin yksi vaihtoehto on jarru polkimen- tai tehostimen säätötangon liika suuri pituus: siis jatkettu katsastukseen, kun ei ole viitsitty korjata/säätää jarrukenkiä?

Siis noiden tankojen täytyy olla oikein säädetty, ja helpoin tapa todeta se, on löysätä pääsylinteristä ensin takajarrun putki irti noin kierroksen, pitäs alkaa neste vajomaan TAKA säiliöstä pihalle, noin 5mm varma tulos. vaatii mahd. tunnin pikkupakkasella
takaputki kiinni ja sama etuputkelle!

Mutta tässä roskassa kyse ei varmaan ole tästä, ja tuo etulaakerivälys pitää jokatapauksessa korjata ensin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2012, 20:07
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Kato nyt vielä perien öljytkin samalla varmuuden vuoksi enkä vittuile on nimittäin kalliimpi remontti jos ei ollutkaan laakeri tai jarrut ja perä kiinni leipasee.

Onko siellä tulipellissä sellaista mutikkaa mihin menee molempien piirien jaruputket? joissain on siellä nappi jota pitää painaa ilmatessa jotta röörit on auki muuten sulkee toista piiriä ilmatessa.

Sellaista voisi kokeilla, että työntäisi nestettä väärään suuntaan säiliölle asti. Se on helpoin toteuttaa jos on sopivaa letkua säiliön yläpuolelle vaikka katon reunaan yltävä pätkä ja hakee apteekista 20ml ruiskun ottaa männän pois ja täyttää ruiskun nesteellä ja katselee kun neste virtaa säiliöön päin. Pitää tosin ostaa myös toinen ruisku millä siirtää nestettä säiliöstä ilmaus ruiskuun, tämän asennelman voi jättää myös yöksi koska ilmaa ei järjestelmään mene pintojen tasaannuttua kunhan muistaa ottaa säiliöstä ruiskullisen nestettä pois, ettei tulvi yli.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.12.2012, 09:32
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Sellaista voisi kokeilla, että työntäisi nestettä väärään suuntaan säiliölle asti. Se on helpoin toteuttaa jos on sopivaa letkua säiliön yläpuolelle vaikka katon reunaan yltävä pätkä ja hakee apteekista 20ml ruiskun ottaa männän pois ja täyttää ruiskun nesteellä ja katselee kun neste virtaa säiliöön päin. Pitää tosin ostaa myös toinen ruisku millä siirtää nestettä säiliöstä ilmaus ruiskuun, tämän asennelman voi jättää myös yöksi koska ilmaa ei järjestelmään mene pintojen tasaannuttua kunhan muistaa ottaa säiliöstä ruiskullisen nestettä pois, ettei tulvi yli.
Lähes samaa konstia oon minäkin käyttäny hankalemmissa kohteissa jos ilmaus ei muuten onnistu. Mulla on vaan tuommonen öljypruutta kannu jossa ei öljyä ikänä oo kerenny olemaan ja siinä puolentoista metrin kirkas letku joka mahtuu ilmaruuviin tällä ilmaa hetkessä hankalammankin systeemin väärin päin ja yksin !

Jotta kannattaa kokeilla jos ei muuten tunnu onnistuvan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.12.2012, 14:51
boolz boolz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.12.12
Sijainti: oulu
Viestit: 31
Perusasetus

Jarrut tuntuu jo hyviltä, mutta pitää käydä vielä varmuuen vuoksi ilimaileen kuhan pääsen ajamaan tallille tuon.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis jos ilmat eivät poistu kunnolla, taikka jarrut jää päälle, niin yksi vaihtoehto on jarru polkimen- tai tehostimen säätötangon liika suuri pituus: siis jatkettu katsastukseen, kun ei ole viitsitty korjata/säätää jarrukenkiä?
Pittääpä perehtyä, veikkaan että ei laiskuuttaan oo tehty yhtään mittään, senku ajeltu menemään

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta tässä roskassa kyse ei varmaan ole tästä, ja tuo etulaakerivälys pitää jokatapauksessa korjata ensin.
Joo tässä "roskassa" on tuo laakeri nähtävästi muuttunu lähinnä metallisilipuksi, mitä eilen tuota kahtelin. Pittää ootella että saa 51mm hylsän jostain hommattua niin pääsee paremmin kyttäämään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
C-rengas vs. 4x4-rengas mitä eroa ? Porvoon Hilma Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2012 07:59
Korotettuun 4Runneriin etuiskarit? Vanhat hajosi pakkasella itsekseen seisonnassa! Pex Tekniikka & Jutustelu 12 05.05.2011 20:38
Ohjaustehostinongelma. Kääntyilee ihan itsekseen ?? bluevan Tekniikka & Jutustelu 10 21.04.2011 23:13
LJ:n moottori hyrähtelee itsekseen Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 7 05.11.2008 10:19
rengas O/M/V Muut 2 01.11.2004 20:22


Sivu luotu: 06:06 (GMT +2).