![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tattis infosta! Eikö tuo vaikuta oleellisesti polkimen liikeraan pituuteenkin, tuo kenkien etäisyys rummusta? Tänään ilmattiin ja ilmattiin ja ilmattiin ja silti polin on hervottoman löysä, pari kertaa pumppaa nii on taas ku uus. Onko silti ilmaa, vai voiko olla esim. tuo kenkien etäisyys syynä? Kävin tuosa pikku testilenkin taas, ja tuntu että vieläki yritti vetää lukkoon itekseen, vinkunan saattelemana tällä kertaa, joka luultavasti viittais kenkiin eikä esim. laakeriin/perään/johonki. No, pittää kattua jos huomenna jaksaa lissää, tuo kenkien ettäisyys ei oo vielä kohillaan. Taitaa olla jo seittemäs päivä menossa, ei IKINÄ oo jarrut aiheuttanu näi palijo päänvaivaa, jokaikinen pieniki asia on vastustanu tässä remontissa. Vai katteleeko suosiolla jostain jonku levyjarrullisen akselin, pikkuhilijaa alakaa verisuonia paukkumaan ![]() ![]() On muuten vmäistä pihalla värkätä näillä pakkasilla, eikä uskalla lähtä hallille ajamaan tuota ettei vaan päätys iltalehen etusivulle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kyllä sielä on ilmaa jos pumpaamalla paranee ookko kokeillu jättää ilimaruuvin auki ja antaa valua jonku aikaa joskus helpoin konsti ilmata
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tänään ilmattiin ja ilmattiin ja ilmattiin ja silti polin on hervottoman löysä
Eli ilimaa, joku liitos vuotaa?Jos net kerran pelas ennen remonttia, niin HÄ? Nämei ole kovin ihimeellisiä asioita? Ota aivot käthen.Perkele. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=boolz;950595]Tattis infosta! Eikö tuo vaikuta oleellisesti polkimen liikeraan pituuteenkin, tuo kenkien etäisyys rummusta?
Tänään ilmattiin ja ilmattiin ja ilmattiin ja silti polin on hervottoman löysä, pari kertaa pumppaa nii on taas ku uus. Onko silti ilmaa, vai voiko olla esim. tuo kenkien etäisyys syynä? Tuommosella perkeleellä lähet vielä ajelehan? Kortti poies!!!!!! Jos ei ees jarruja? Pane uuet palat ja rummut niin toimii JOS et muuta ossaa |
#5
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=hami;950680]
Lainaus:
Lyö toki aivot sammaan tiskiin nii kahtottaan miten se homma tapahtuu ! Testilenkkiin kuulu satametriä pihatietä hilijasella okt-alueella ja jarrut toimii toisella polokasulla oikkee hyvin. Yhen pahan kolarin jäläkeen järki pellaa sevverran etten lähe muita liikenteesä olevia riskeeraamaan, jottai tolokkua nyt niihin juttuihin. Kengät ja kilikkeet ja sylinterin tiivisteet on uuet, rumpuki vielä ajjaa asiasa niiku pittääki. On nyt vähän hankalaa ku toiset sannoo että ilimaa on jos pumppaamalla paranee, ja toiset sannoo että kans pumppaamalla paranee jos kengät on liika kaukana toisistaan. Voihan se olla molempia tietty. Pittää huomena alottaa kenkiensäätämisestä, ja sitte ilimata lissää, ja jos ei sittekään, nii kaet tuosta ennenaekasen juhannuskokon tekasee. Viimeksi muokannut boolz : 21.12.2012 03:39 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kengät niin että hipoo rumpua vapaana, sitten mietimme muuta.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vaikuttaa olennaisesti, eikä tarvii olla kuin esim. toiselta puolelta automaattisäädin jumissa, niin pikkuhiljaa alkaa jarruista teho häviämään kun jarrunesteet kuluvat siihen tyhjän tilan kuromiseen. Toinen mikä löysentää jarrupoljinta on noi vanhuuttaan venyvät kumiset jarruletkut ja väljistyvät pääsylinterin tiivisteet, eli jos alkaa poljin tuntumaan lähinnä hyytelön polkemiselta niin kannattaa muun muassa kattoa alkaako jarruletkut halkeilemaan.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
||||
|
||||
![]()
eikös tuoltakin löydy se maanmainio jarrupaineensäädin takaakselilta? moisen ilmaaminen aika hanurista.
myö tehtiin joskus niin et auto ensin puoleks päivää perse ylös ja takaa roput auki. ja sit toisinpäin.. oli aikas helppo.. niin ja tämän toimenpiteen aiheutti se säädin ja siihen katkennut ilmausnippa..
__________________
puukko 2 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
joskus nuo jarrun ilmaamiset on tosi vittumaisia. varsinkin 240 volvossa kun siinä on 8nippaa pelkästään satuloissa ja väärällä ilmausjärjestyksellä jää varmasti ilmaa.
elikkä jos sulla on kengät niin lähellä rumpua että pikkusen kahisee ja vanhoilla jarru osilla oli parempi tuntu jarruissa niin sulla on ilmaa sielä. jarrunippaan kirkasta letkua tyhjään purkkiin niin siitä letkusta näkee tarkasti millon tulee ilmaa ja millon ei.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Yksin puuhastellessa pitää tolla patentilla muistaa, että nipalta pieni pätkä letkua osoittaa ylöspäin, muutenhan valuu pieni pätkä nipan sisältä nestettä sinne purkin pohjalle ja tilalle menee ilmaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Automaattisäätösysteemi ei toimi vaikka sen purin, putsasin ja rasvasin. Letkut näyttää ihan hyvältä, liene vaihettukki suht "vasta". Mutta nyt ainaki äkkiseltään polojin vois tuntua jo paremmalta, ei oo ennää niin löysä. Kohta vois käyvvä taas pienen testiajon tekkeen, peukut kovasti pystyssä että toimis niiku kuuluu, alakaa jo tympäseen pikkuhilijaa. Nyttenki -24 pakkasta, tuola ku muuan tunnin pyörii niin alakaa varpaat huutamaan amputointia ![]() Lainaus:
Mutta luotto on kova, että jarruista se johtu, liene se vaikutti asiaan ku kengät oli hypänny poies siitä männän haarukoilta.. Viimeksi muokannut boolz : 21.12.2012 16:15 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Dodii sillälaella. Testillä taas käyty ja jarrut toimii nyt, mutta palijastu toinenki vika, johon se eilinenki vinkasu luultavasti liitty,
meinaan vinkas äskön just samallalailla ja alako puskemaan vasemmalle, eli kuskinpuolen etulaakeri on löysä ku hullun mulukku. Ainaki sentin klapia tekkee ku rengasta heiluttaa. Voihan mörönperse. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki saa ne mutterit kirittyä vaikka ruuvimeisselillö ja vasaralla lyömällä. Tampereen autosähkö ainakin joskus myi noita Tohatsun osia. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
hj:ssa ainakin 54 on tuo hylsy.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kato nyt vielä perien öljytkin samalla varmuuden vuoksi enkä vittuile on nimittäin kalliimpi remontti jos ei ollutkaan laakeri tai jarrut ja perä kiinni leipasee.
Onko siellä tulipellissä sellaista mutikkaa mihin menee molempien piirien jaruputket? joissain on siellä nappi jota pitää painaa ilmatessa jotta röörit on auki muuten sulkee toista piiriä ilmatessa. Sellaista voisi kokeilla, että työntäisi nestettä väärään suuntaan säiliölle asti. Se on helpoin toteuttaa jos on sopivaa letkua säiliön yläpuolelle vaikka katon reunaan yltävä pätkä ja hakee apteekista 20ml ruiskun ottaa männän pois ja täyttää ruiskun nesteellä ja katselee kun neste virtaa säiliöön päin. Pitää tosin ostaa myös toinen ruisku millä siirtää nestettä säiliöstä ilmaus ruiskuun, tämän asennelman voi jättää myös yöksi koska ilmaa ei järjestelmään mene pintojen tasaannuttua kunhan muistaa ottaa säiliöstä ruiskullisen nestettä pois, ettei tulvi yli. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
C-rengas vs. 4x4-rengas mitä eroa ? | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.09.2012 07:59 |
Korotettuun 4Runneriin etuiskarit? Vanhat hajosi pakkasella itsekseen seisonnassa! | Pex | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.05.2011 20:38 |
Ohjaustehostinongelma. Kääntyilee ihan itsekseen ?? | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.04.2011 23:13 |
LJ:n moottori hyrähtelee itsekseen | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.11.2008 10:19 |
rengas | O/M/V Muut | 2 | 01.11.2004 20:22 |