Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2012, 13:03
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Mie ruuttasin omaan tommoset http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...cument&land=DE jos se lauhdutin on siirretty sielt alta pois ni voisko tehä semmosen et valuu tyhjäks ja tikus näytääs olevan öljyy tarpeeks, mut kun laittaa tulille niin lauhdutin taas täyttyy ja öljyt vähissä ? Ei kyl mitään hajua muuta kun itellä loota vaivat korjaantu suodattimen ja öljynvaihdolla, ja loota se mersun tekele.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2012, 17:39
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

nonniii mistä oli tämä pala on? makas vaihteiston pohjalla magneetisssa kiinni!
öljy oli vähän tummaa mutta muuta metalli tomua ei ollut.
Jännä sinäsä kun noin iso pala n,8cm pitkä eikä vaihteistossa mitäää toiminta ongelmaa.
Ja mikä mystisintä mistä tullut sinne kun ei oo oikeen paikkaa mistä mahtua ja kohtaa mistä seo irronnut... näyttää että katkennut kummastakin päästä.

entä kuuluuko tuon pultin olla näin? kuskin puolella laatikkoa, ei ainakaan sormivoimilla liikkunut ja näyttää että aina on ollutkin noin.

Viimeksi muokannut Jeepp : 08.11.2012 17:42
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2012, 17:48
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

En kyllä usko että tuon pultin kuuluu olla noin,siinähän on kierrelukitettakin näkösällä. Olisko jo jäänyt tehtaalla kiristämättä??
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2012, 18:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
nonniii mistä oli tämä pala on? makas vaihteiston pohjalla magneetisssa kiinni!
öljy oli vähän tummaa mutta muuta metalli tomua ei ollut.
Jännä sinäsä kun noin iso pala n,8cm pitkä eikä vaihteistossa mitäää toiminta ongelmaa.
Ja mikä mystisintä mistä tullut sinne kun ei oo oikeen paikkaa mistä mahtua ja kohtaa mistä seo irronnut... näyttää että katkennut kummastakin päästä.
Mun mielestä toi näyttäisi joltain lukkorenkaan pätkältä. Tosin kuvasta on paha sanoa että onko tuo metallia vai jotain keraamista ainetta, muovia, kumia vaiko mitä... se jo paljon helpottaisi vikadiagnoosia.

Kuva lootasta on vissiin otettu alhaalta ylöspäin? Uskoisin myös ettei tuo lukitteella varustettu pultti tosiaankaan pitäisi olla löysällä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2012, 18:34
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mun mielestä toi näyttäisi joltain lukkorenkaan pätkältä. Tosin kuvasta on paha sanoa että onko tuo metallia vai jotain keraamista ainetta, muovia, kumia vaiko mitä... se jo paljon helpottaisi vikadiagnoosia.
Aika monipuoliset on jeepin magneetit, jos niihin tarttuu myös kumi, muovi ja keramiikka.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2012, 18:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Ai katos, toi magneettiosuus jäi huomaamatta.

Tosin tuossahan on mersun kone ja laatikko, jos saksalaiset ingenjöörit on tehny uusia keksintöjä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2012, 19:22
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

metalli joo oli... pultti tntu olevan aika jämäkässä niin annoin olla. jos se on joku säätö..

Ei oo mersu tämä vaan 3,1TD ihan jeepin lootalla.
ei löytyny selitystä tuolle osalle mutta aika oudolta tuntuu että ylipäätään jostakin on pääsyt sinne tipahtaan.
joku piruttaan laittanu sinne :-O

4.5l sain öljyä menemään takasin, saman verran tuli pois.
autokäynnissä ei saanut mittatikusta mitään tolkkua mutta samulleen lämpimänä oli Hot:in ylärajassa. En tiedä kumpi mittaus tapa se oikea.

Auto kukkuu ja vaihteet toimii jopa pehmeämmin kuin ennen.. Saapa nähä mistä se leviää nyt :-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.11.2012, 20:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jos tuossa on moparin loota, niin voisi olla että oikea tapa katsoa on ajaa laatikko lämpimäksi, etsit tasaisen paikan ja törkkäät vaihteen vapaalle ja katsot silloin. Tosin en muista oliko noissa uudemmissa laatikoissa jo öljynkierto myös P- asennolla. Yleensähän mittatikussa kyllä lukee miten tarkastetaan öljyntaso

Kyllä tuollainen suikero voi ihmeellisestäkin välistä lähteä pois. Varmaa on kyllä se, ettei palasen kuulu siellä olla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2012, 00:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

En ole koskaan jeepin automaattia rassannut....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
nonniii mistä oli tämä pala on? makas vaihteiston pohjalla magneetisssa kiinni!
öljy oli vähän tummaa mutta muuta metalli tomua ei ollut.
Jännä sinäsä kun noin iso pala n,8cm pitkä eikä vaihteistossa mitäää toiminta ongelmaa.
Ja mikä mystisintä mistä tullut sinne kun ei oo oikeen paikkaa mistä mahtua ja kohtaa mistä seo irronnut... näyttää että katkennut kummastakin päästä.

entä kuuluuko tuon pultin olla näin? kuskin puolella laatikkoa, ei ainakaan sormivoimilla liikkunut ja näyttää että aina on ollutkin noin.
Voisko tuo "puolittain irti oleva" pultti olla säätöruuvi, siis vaikkapa tuo kannan laajennus toimis stopparina esim. kannan takana olevalle anturille/säätimelle tms?

Ja tuo mystinen 8cm pitkä metallikappale: jos pituus on 80mm ja tuo kaarevuus esim. n.7mm, niin silloin lukkorenkaan? vapaa halkaisija olisi noin 25cm, ja asennuttana pikkasen pienempi.
Ja tuo reilu 20cm halkaisija, mikä pohjautuu tuohon 7mm oletettuun kaarevaisuuteen, viittaa siihen, että olisi isohko/liian iso??? sekä pakkojen, että mäntien lukkorenkaaksi? (siis arvaus)
ja kun vielä molemmissa päissä murtuma, niin olisko mahdollista, että ei tästä laatikosta?

Ja tuo laatikon lämpeneminen; itse olen hipelöinyt ohjekirjan mukaan n. 150 asteessa merkkivalon sytyttänyttä automaatin öljyistä öljypohjaa, ja poltin sormenpään sekunnissa-parissa.
-> siis poltin sormenpään "kovaksi", koska sormenpäihini ei enää helpolla tule vesikelloja, koska palaneet muutaman kerran mutta kipu sai reilu 100kg tepastelemaan edestakaisin

Siis jos öljypohjassa kestää pitää "normaalin ihmisen" kättä muutama sekuntti, niin lämpötila ei ole 150 astetta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.11.2012, 11:09
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Öljyn määrä pitää mitata kone käynnissa (tyhjäkäynnillä=IDLE) ja vaihteenvalitsin joko vapaalla (=NEUTRAL) tai P-asennossa (=PARK), sen mukaan mitä tikussa lukee, siellä lukee joko IDLE IN NETRAL tai IDLE IN PARK!!! Kun kone on sammuksissa, öljyn määrä lisääntyy öljypohjassa!!

Ja jos öljypohja ei polta sormia, on lämpötila silloin yli 37°, mutta alle 50°, jo vesijohtovesi suoraan hanasta tulee kuumimillaan ulos yli 65°:sena ja se polttaa varmasti!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.11.2012, 19:11
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

onnistuhan se öljyn tason mittaus. tikussa muuten se luki idle neutral.

Tuola aikasemmin oli puhetta siitä irronneesta lukkorenkaan palasta, mittailin sen avulla paljonko sen renkaan halkaisija kuuluis olla niin sain mitaksi n.190mm..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
WJ jarru onkelma? Jeepp Tekniikka & Jutustelu 13 27.08.2012 08:34
Wj Jeeppi Jeepp Tekniikka & Jutustelu 2 15.10.2010 10:01
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
wj umpiot _Jone_ Tekniikka & Jutustelu 7 13.01.2010 23:18
WJ's 4x4 sivut ZeiZei Linkit 0 29.03.2006 20:26


Sivu luotu: 05:34 (GMT +2).