Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2012, 21:49
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Tuo 3b:n ahtaminen on melko haasteellista ...johtuen tuosta (ali)paineohjatusta pumpusta .
Se on SYVÄLTÄ !!!

Mulla on 3B:ssä remmiahdin ja kaikki "T-I"-kikat on tehtynä ,mutta ruokaa ei vieläkään tule riittävästi . Lisäksi pumppu / suuttimet on käyny jo rempassa , mutta koska tämä mun autoni piti saada leimattua vaparina ( cooleri puuttui ) ...pumppu jäi vielä sekuliksi , eli vielä pikkasen löytyy syöttöä lisää ...mutta sitten sitä ei saa savuista vaparina läpitte .

Jos nyt pitäis piristää ...laittasin nokalle bensakasin automaatilla , joku kevyt pikkulohko... Voi jopa saada leimattua tuolla moottorilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.10.2012, 19:48
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Tuo 3b:n ahtaminen on melko haasteellista ...johtuen tuosta (ali)paineohjatusta pumpusta .
Se on SYVÄLTÄ !!!

Mulla on 3B:ssä remmiahdin ja kaikki "T-I"-kikat on tehtynä ,mutta ruokaa ei vieläkään tule riittävästi . Lisäksi pumppu / suuttimet on käyny jo rempassa , mutta koska tämä mun autoni piti saada leimattua vaparina ( cooleri puuttui ) ...pumppu jäi vielä sekuliksi , eli vielä pikkasen löytyy syöttöä lisää ...mutta sitten sitä ei saa savuista vaparina läpitte .

Jos nyt pitäis piristää ...laittasin nokalle bensakasin automaatilla , joku kevyt pikkulohko... Voi jopa saada leimattua tuolla moottorilla.
Jos haetaan pikku piristystä/taloudellisuutta niin eihän siinä ahtamisessa ole mitään ihmeellistä. Turbo kiinni, IC väliin ja hienoinen syötön lisäys.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2012, 21:16
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

No kun tuolta pumpusta ei oikeen saa tyydyttävästi woimaa pihalle
Mulla siis remmi... ahdot lähes tyhjäkäynnillä 0,4 bar, maksimin ollessa tällä välityksellä 0,6 bar . nyt säädöt tapissa ...taikka ilman tappia , koska säätöruuvi on tuhkakupissa.
Seuraavaksi olisi aatoksia lähettää suuttimet ja pumppu pajalla , pyytää säädöt ilman mitään kompromisseja ...
Mutta tuo bensakasi on helpoin tapa kasvattaa tehoa ...ja , tosiaan sen saattaa saada jopa leimattua

Varmaankin tuolla turbolla tuo lisäsyöttö helpompi toteuttaa ( nää on siis oletuksia ...)
Koska teho tulee enempi "piikillä" korkeimmilla kierroksilla ...

Mun mielestä aina kannattaa yrittää ...mulla ainakin aluksi unohtui tuo jakolootan välittäminen , koska voimaa tuli lisää alarekisteriin kyllä maireasti !!!
Jopa 35-tuumasilla voi maantiellä käyttää vitos-vaihdetta ...ilman välityksien rukkaamista .Nyt on sitten mieli muuttunut , tekis mieli tuplajakista ...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2012, 15:57
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
No kun tuolta pumpusta ei oikeen saa tyydyttävästi woimaa pihalle
Mulla siis remmi... ahdot lähes tyhjäkäynnillä 0,4 bar, maksimin ollessa tällä välityksellä 0,6 bar . nyt säädöt tapissa ...taikka ilman tappia , koska säätöruuvi on tuhkakupissa.
Seuraavaksi olisi aatoksia lähettää suuttimet ja pumppu pajalla , pyytää säädöt ilman mitään kompromisseja ...
Mutta tuo bensakasi on helpoin tapa kasvattaa tehoa ...ja , tosiaan sen saattaa saada jopa leimattua

Varmaankin tuolla turbolla tuo lisäsyöttö helpompi toteuttaa ( nää on siis oletuksia ...)
Koska teho tulee enempi "piikillä" korkeimmilla kierroksilla ...

Mun mielestä aina kannattaa yrittää ...mulla ainakin aluksi unohtui tuo jakolootan välittäminen , koska voimaa tuli lisää alarekisteriin kyllä maireasti !!!
Jopa 35-tuumasilla voi maantiellä käyttää vitos-vaihdetta ...ilman välityksien rukkaamista .Nyt on sitten mieli muuttunut , tekis mieli tuplajakista ...
Onko pumpusta maksimoitu syöttöä säätävän "hammastangon" (mikä nyt lie oikeelta nimeltään) liike? Aika paljon saa lisää soppaa sillä.

Ne yskivät V8:t joutaa sulatukseen
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2012, 19:37
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Niin kun aikaisemmin kirjoitin ...auto piti pystyä leimaamaan vaparina
Reilulla modifikaatiolla kyllä pumpusta tullaa saamaan tehoa pihalle , mutta "kevyttä virittämistä kotikonstein" ja tuon pumpun yhdistäminen on mahdotonta ...

No , kerro lisää tuosta "hammastangon" maksimoinnista ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2012, 20:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Niin kun aikaisemmin kirjoitin ...auto piti pystyä leimaamaan vaparina
Reilulla modifikaatiolla kyllä pumpusta tullaa saamaan tehoa pihalle , mutta "kevyttä virittämistä kotikonstein" ja tuon pumpun yhdistäminen on mahdotonta ...

No , kerro lisää tuosta "hammastangon" maksimoinnista ?
Jos meinasit säädättää tuon pumpun niin senkun pyydät että säätävät sen sinne maksimi syötöille. Eli tuo sama homma tehdään "oikein"

Nii ja tuon säätötankohomman onnistuminen kait riippuu siitä mihin ne sääädöt on tehtaalla osunu eli onko siellä reserviä vai ei. Vissiin tai ehkä tai jotain....Ite taisin joskus kokeilla sitä mutta en saanu siitä yhtään enempää irti, enkä muista miten sitä tuli silloin turattua mutta hitonkaan hyötyä ei ollut.

Ootko tiukannu sitä kalvon jousta???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.10.2012, 21:07
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Kierroksen rajoitinhan alkaa pienentämään syöttöä jo parintonnin jälkeen, eli sieltä saa kakkua kierroksille kunhan muistaa ruuvata katsastukseen takaisin. Kaasuläpän yläpuolella oleva alipaine nippa pitää muistaa kääntää 180astetta, ilman kääntöä kone ei vedä kunnolla kierroksilla turbotuksen jälkeen. Kalvon etupuolelle menevään alipaineletkuun voi tehdä pikku reijän jolla saa herkkyyttä lisää. Liian isolla reijällä koneesta tulee lähinnä hysteerinen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kulutus wuntzikka Tekniikka & Jutustelu 24 19.03.2011 23:23
Nissanin kulutus? nassin Tekniikka & Jutustelu 9 13.10.2007 10:45
Kulutus kuriin... Reetu Linkit 1 13.09.2007 22:37
rokin kulutus pasi1 Tekniikka & Jutustelu 4 28.01.2007 14:54
LJ:n kulutus Setä Tekniikka & Jutustelu 29 17.05.2005 07:53


Sivu luotu: 12:24 (GMT +2).