![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Selasin reilu parikymmentä sivua tarinoita Suzukeista ja niiden katsastuksesta, mutta en löytäny etsimääni. Näin täälä foorumilla jokunen aika sitte kuvan paperista, missä verrattiin sj410, sj413 ja sj419 eroja. Siinä keskusteltiin 1.9 turbodieselin muutoskatsastuksesta, ja vertailumalleista... Eihän kellää satu olemaan sitä tallessa? ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moropäivää tänne.
Oon tässä lurkkinut palstalla jo pidemmän aikaa, ja nyt alkaa olla maasturikuume niissä astelukemissa että ostotapahtuma alkaa olla lähellä. Valinta kohdistuu tommoseen Suskaan, joko 410 tai 413-vehkeeseen. Mieluummin tietty tuo "isolohko" ois kiikarissa. En muista nähneeni vastausta seuraavaan kysymykseen; mitkä on ne vakio vikapaikat mitä offaamattomasta SJ:stä kannattaa katsella kun käy renkaita potkimassa? Ruoste tietenkin, mutta onko jotain tyyppipaikkoja mihin se tahtoo iskeä? Toinen samaa sivuava kysymys, eli onko jotain sellaisia tyyppivikoja, tai asioita mitä koeajolla kannattaa erityisesti etsiä/kiinittää huomiota? Kiittäen tiedoista, terveisin aloittelija ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Etujalkotilat ja takalokasuojan koko ympärystä ruostuu olemattomiin.
Tankit usein mätiä. Vaihdelaatikoista kuuluu kahinaa vapaalla kytkin ylhäällä. > Laakerit vaihtoon. Syylärit pehmenee. Kardaanien ristikot ja liuku > Tarkista ettei löysää ainakaan liukuosassa. Manuaali napalukot ois hyvä olla etunavoissa. Kaasarin ryyppyn toiminta kylmällä koneella. Noi nyt äkkiä tuli mieleen mitä itse tarkistaisin ainakin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Suosittelen ostamaan vain ja ainoastaa isolohkon. OIs itelläki säästyny aika monta euroa ja tuntia jos ois ostanu suoraan isolohkon kympin sijasta aikoinaan vaikka autosta ois joutunukki maksamaan huomattavasti enemmän.
Jos innostuu rakentelemaan niin isolohkoon käy välitykset, lukot, yms. suoraan kaupasta ja niitä on saatavilla kohtuudella sekä akselit on kestävämmät. Kymppiin käy välitykset jos on valollinen laatikko ja siinä se sitten olikin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuli kanssa ostettua suitsa,periaatteessa itse näkemättä, vitara justiinsa, ja jahkas saan sen jollain taikatempulla siirrettyä kotikonnuille niin tarvi alkaa tänne pommittaan hienoja kysymyksiä josko onhan täällä hemmetisti ketjuja noiden rakentelua sivuten.
Mutta tota,ens alkuun pitäs kai irrotella siitä ehkä vaihdelaatikko, kattoa se kuntoon niin että vaihteet menis kaikki päälle, sitten siirtyä katteleen seisoneet jarrut kuntoon ja sen jälkeen alkaa noita korotteluja ja pyöriä tutkimaan. Onko ehdotuksia mistä vois kysellä manuaalilukkoja ja mitä merkkiä...josko edullisin ratkaisu tottakai kiinnostaa, kun budjetti on laiha. Lienee sj413sen napalukot sellasia että sopii vituraankin. Jossain ketjussa kon ollu pellipakosarjaa koneissa, vaikuttaako vääntöön sen verta että kannattaa hankkia tai tehä moinen , kun muutenkin ajattelin putken laittaa uusiksi paremmin hengittävämmäksi. Ai niin ne ECU ongelmat...tällä palstalla on kuulemma ihmisiä jotka osaa korvausta vastaan noita korjailla ? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mikä on helpoin tapa laittaa noi 3 tuuman jouset jimnyn alle? Pelkällä jousen puristimella ei taida onnistua?
Onkos jimnyssä jokin pitelemässä jousia ylä tai ala päästä vai rajoittaako vaan noi orkkis iskarit jousien ulos pomppimisen?? En oo ikinä laittanu noin isoja jousia niin pieneen autoon ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja ihan pyhällä hengellähän ne siellä on ilman kiinnikkeitä. Saattaa kuulemma takajouset lähteä kälppimään sopivassa ulosjoustossa jos huonosti käy, joten pitäis itellekki varmaan laittaa jotain kiinnitystä niiden alapäihin kun jaksaa...
__________________
-Pauli- |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta saa pikkulohkon valottomaan jakikseen tiuhempaa välitystä, korottavaa jousisettiä alle, lukot kumpaankin akseliin (Lock-Right) jne. Eli ei tuo pikkulohko ihan onneton aihio ole. Tai oikeastaan on se, myykää mulle yksi pikkulohkon suikka halvalla ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vähän ohi, mutta hiukan sivuten asiaa, miten muuten toimii etuakselissa Lock Right katuliikenteessä ? Lähinnä kadun kulmat ja kiertoliittymät arveluttavat, vaatiiko napalukot ja varsinkin niiden avaamisen kylä ajossa ? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Takavedolla ei ole tietty mitään ongelmia kun etupää ei vedä. Nelivedolla talvella aika mahdoton ajettava, puskee suoraan. Pelkässä offivehkeessä (ehkä) toimii mutta käyttöautossa ei.
__________________
Tumpula Racing Team |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikö..?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#14
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kun kokeilin kaiken maailman yhdisteitä, mut aina tuli jotai muuta, tai sit ei muka löytyny yhtää aihetta... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Jos laitan sj413 vakiovanteille 237/75 r15 maastorenkaat (luin jostain et pitäis mennä vakiovanteelle) niin onko oletettavissa jotain ongelmia renkaiden mahtumisen kanssa vakio et- vanteilla. Kaaret on tarkotus rälläköidä ulkopuolelta suuremmiksi, mutta rupesin miettimään et tuleeko sisäpuolella ahdasta. Autossa on vakio jouset ja iskarit... Kiitoksia jos joku kokeneempi suzuki setämies osais vastata ku en haulla löytäny vastausta =)
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin ja renkaat varmaan 235/75-15.......
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |