Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2012, 18:12
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.431
Perusasetus

Selasin reilu parikymmentä sivua tarinoita Suzukeista ja niiden katsastuksesta, mutta en löytäny etsimääni.
Näin täälä foorumilla jokunen aika sitte kuvan paperista, missä verrattiin sj410, sj413 ja sj419 eroja. Siinä keskusteltiin 1.9 turbodieselin muutoskatsastuksesta, ja vertailumalleista...

Eihän kellää satu olemaan sitä tallessa?

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.10.2012, 18:42
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Moropäivää tänne.
Oon tässä lurkkinut palstalla jo pidemmän aikaa, ja nyt alkaa olla maasturikuume niissä astelukemissa että ostotapahtuma alkaa olla lähellä. Valinta kohdistuu tommoseen Suskaan, joko 410 tai 413-vehkeeseen. Mieluummin tietty tuo "isolohko" ois kiikarissa.
En muista nähneeni vastausta seuraavaan kysymykseen; mitkä on ne vakio vikapaikat mitä offaamattomasta SJ:stä kannattaa katsella kun käy renkaita potkimassa? Ruoste tietenkin, mutta onko jotain tyyppipaikkoja mihin se tahtoo iskeä?
Toinen samaa sivuava kysymys, eli onko jotain sellaisia tyyppivikoja, tai asioita mitä koeajolla kannattaa erityisesti etsiä/kiinittää huomiota?

Kiittäen tiedoista, terveisin aloittelija
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2012, 19:06
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Etujalkotilat ja takalokasuojan koko ympärystä ruostuu olemattomiin.
Tankit usein mätiä.
Vaihdelaatikoista kuuluu kahinaa vapaalla kytkin ylhäällä. > Laakerit vaihtoon.
Syylärit pehmenee.
Kardaanien ristikot ja liuku > Tarkista ettei löysää ainakaan liukuosassa.
Manuaali napalukot ois hyvä olla etunavoissa.
Kaasarin ryyppyn toiminta kylmällä koneella.

Noi nyt äkkiä tuli mieleen mitä itse tarkistaisin ainakin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2012, 21:25
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukeman Näytä viesti
Moropäivää tänne.
Oon tässä lurkkinut palstalla jo pidemmän aikaa, ja nyt alkaa olla maasturikuume niissä astelukemissa että ostotapahtuma alkaa olla lähellä. Valinta kohdistuu tommoseen Suskaan, joko 410 tai 413-vehkeeseen. Mieluummin tietty tuo "isolohko" ois kiikarissa.
En muista nähneeni vastausta seuraavaan kysymykseen; mitkä on ne vakio vikapaikat mitä offaamattomasta SJ:stä kannattaa katsella kun käy renkaita potkimassa? Ruoste tietenkin, mutta onko jotain tyyppipaikkoja mihin se tahtoo iskeä?
Toinen samaa sivuava kysymys, eli onko jotain sellaisia tyyppivikoja, tai asioita mitä koeajolla kannattaa erityisesti etsiä/kiinittää huomiota?

Kiittäen tiedoista, terveisin aloittelija
410 pakin siirtäjät: pakki hyppii pois päältä/rohisee ja nokkaakselin voitelu ongelmat (tämä tietenkin hankaleempi todeta koe ajo lenkillä)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2012, 08:09
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Suosittelen ostamaan vain ja ainoastaa isolohkon. OIs itelläki säästyny aika monta euroa ja tuntia jos ois ostanu suoraan isolohkon kympin sijasta aikoinaan vaikka autosta ois joutunukki maksamaan huomattavasti enemmän.

Jos innostuu rakentelemaan niin isolohkoon käy välitykset, lukot, yms. suoraan kaupasta ja niitä on saatavilla kohtuudella sekä akselit on kestävämmät. Kymppiin käy välitykset jos on valollinen laatikko ja siinä se sitten olikin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.10.2012, 11:49
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Tuli kanssa ostettua suitsa,periaatteessa itse näkemättä, vitara justiinsa, ja jahkas saan sen jollain taikatempulla siirrettyä kotikonnuille niin tarvi alkaa tänne pommittaan hienoja kysymyksiä josko onhan täällä hemmetisti ketjuja noiden rakentelua sivuten.


Mutta tota,ens alkuun pitäs kai irrotella siitä ehkä vaihdelaatikko, kattoa se kuntoon niin että vaihteet menis kaikki päälle, sitten siirtyä katteleen seisoneet jarrut kuntoon ja sen jälkeen alkaa noita korotteluja ja pyöriä tutkimaan.


Onko ehdotuksia mistä vois kysellä manuaalilukkoja ja mitä merkkiä...josko edullisin ratkaisu tottakai kiinnostaa, kun budjetti on laiha. Lienee sj413sen napalukot sellasia että sopii vituraankin.

Jossain ketjussa kon ollu pellipakosarjaa koneissa, vaikuttaako vääntöön sen verta että kannattaa hankkia tai tehä moinen , kun muutenkin ajattelin putken laittaa uusiksi paremmin hengittävämmäksi.

Ai niin ne ECU ongelmat...tällä palstalla on kuulemma ihmisiä jotka osaa korvausta vastaan noita korjailla ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2012, 10:31
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Mikä on helpoin tapa laittaa noi 3 tuuman jouset jimnyn alle? Pelkällä jousen puristimella ei taida onnistua?

Onkos jimnyssä jokin pitelemässä jousia ylä tai ala päästä vai rajoittaako vaan noi orkkis iskarit jousien ulos pomppimisen??

En oo ikinä laittanu noin isoja jousia niin pieneen autoon
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.10.2012, 11:02
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Mikä on helpoin tapa laittaa noi 3 tuuman jouset jimnyn alle? Pelkällä jousen puristimella ei taida onnistua?

Onkos jimnyssä jokin pitelemässä jousia ylä tai ala päästä vai rajoittaako vaan noi orkkis iskarit jousien ulos pomppimisen??

En oo ikinä laittanu noin isoja jousia niin pieneen autoon
Helpoimmasta tiedä, mutta ite laitoin jousipuristimien kanssa etujouset paikoilleen pienen kiroilun kanssa. Takapäässä sama homma, mutta oli sen verran ahdasta että ei meinannut onnistua, joten keksin laittaa jonkun corollan tunkin tukivarren ja rungon väliin niin alkoi tilaa syntymään! Ekan takaiskarin kun sai paikoilleen, niin toinen meni ihan tyyliin heittämällä! Voi olla että etupäässäkin tuo tunkkimenetelmä olisi helpottanut jos olisi vain jo siinä vaiheessa hoksannut...

Ja ihan pyhällä hengellähän ne siellä on ilman kiinnikkeitä. Saattaa kuulemma takajouset lähteä kälppimään sopivassa ulosjoustossa jos huonosti käy, joten pitäis itellekki varmaan laittaa jotain kiinnitystä niiden alapäihin kun jaksaa...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.10.2012, 11:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Onko ehdotuksia mistä vois kysellä manuaalilukkoja ja mitä merkkiä...josko edullisin ratkaisu tottakai kiinnostaa, kun budjetti on laiha. Lienee sj413sen napalukot sellasia että sopii vituraankin.
Mistään en mitään tiedä mutta jos kerran budjetti on pieni niin miksi ihmeessä kuluttaa rahaa melko turhanpäiväisiin napalukkoihin
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.10.2012, 11:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Suosittelen ostamaan vain ja ainoastaa isolohkon. OIs itelläki säästyny aika monta euroa ja tuntia jos ois ostanu suoraan isolohkon kympin sijasta aikoinaan vaikka autosta ois joutunukki maksamaan huomattavasti enemmän.

Jos innostuu rakentelemaan niin isolohkoon käy välitykset, lukot, yms. suoraan kaupasta ja niitä on saatavilla kohtuudella sekä akselit on kestävämmät. Kymppiin käy välitykset jos on valollinen laatikko ja siinä se sitten olikin.
Tottahan tämä osin on, jenkeistä saa isolohkoon vaikka mitä palikkaa. Pikkulohkon suikkaa sinne ei käsittääkseni koskaan ole edes viety.

Mutta saa pikkulohkon valottomaan jakikseen tiuhempaa välitystä, korottavaa jousisettiä alle, lukot kumpaankin akseliin (Lock-Right) jne. Eli ei tuo pikkulohko ihan onneton aihio ole.

Tai oikeastaan on se, myykää mulle yksi pikkulohkon suikka halvalla
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.10.2012, 12:23
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tottahan tämä osin on, jenkeistä saa isolohkoon vaikka mitä palikkaa. Pikkulohkon suikkaa sinne ei käsittääkseni koskaan ole edes viety.

Mutta saa pikkulohkon valottomaan jakikseen tiuhempaa välitystä, korottavaa jousisettiä alle, lukot kumpaankin akseliin (Lock-Right) jne. Eli ei tuo pikkulohko ihan onneton aihio ole.

Tai oikeastaan on se, myykää mulle yksi pikkulohkon suikka halvalla


Vähän ohi, mutta hiukan sivuten asiaa, miten muuten toimii etuakselissa Lock Right katuliikenteessä ? Lähinnä kadun kulmat ja kiertoliittymät arveluttavat, vaatiiko napalukot ja varsinkin niiden avaamisen kylä ajossa ?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.10.2012, 13:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tth Näytä viesti
Vähän ohi, mutta hiukan sivuten asiaa, miten muuten toimii etuakselissa Lock Right katuliikenteessä ? Lähinnä kadun kulmat ja kiertoliittymät arveluttavat, vaatiiko napalukot ja varsinkin niiden avaamisen kylä ajossa ?
Takavedolla ei ole tietty mitään ongelmia kun etupää ei vedä. Nelivedolla talvella aika mahdoton ajettava, puskee suoraan. Pelkässä offivehkeessä (ehkä) toimii mutta käyttöautossa ei.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.10.2012, 16:03
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.431
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Selasin reilu parikymmentä sivua tarinoita Suzukeista ja niiden katsastuksesta, mutta en löytäny etsimääni.
Näin täälä foorumilla jokunen aika sitte kuvan paperista, missä verrattiin sj410, sj413 ja sj419 eroja. Siinä keskusteltiin 1.9 turbodieselin muutoskatsastuksesta, ja vertailumalleista...

Eihän kellää satu olemaan sitä tallessa?

Eikö..?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.10.2012, 17:14
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Eikö..?
½ minuutin haulla



http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=suzuki+td
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.10.2012, 18:54
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.431
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Ei piä paikkaansa.. Huijjaat.

Kun kokeilin kaiken maailman yhdisteitä, mut aina tuli jotai muuta, tai sit ei muka löytyny yhtää aihetta...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.10.2012, 19:31
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Ei piä paikkaansa.. Huijjaat.

Kun kokeilin kaiken maailman yhdisteitä, mut aina tuli jotai muuta, tai sit ei muka löytyny yhtää aihetta...
Hakusanayhdistelmällä Suzuki+td tuli tollanen ylläritulos
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 17.10.2012, 15:32
arrtturi:n Avatar
arrtturi arrtturi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.09.12
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 45
Perusasetus

Jos laitan sj413 vakiovanteille 237/75 r15 maastorenkaat (luin jostain et pitäis mennä vakiovanteelle) niin onko oletettavissa jotain ongelmia renkaiden mahtumisen kanssa vakio et- vanteilla. Kaaret on tarkotus rälläköidä ulkopuolelta suuremmiksi, mutta rupesin miettimään et tuleeko sisäpuolella ahdasta. Autossa on vakio jouset ja iskarit... Kiitoksia jos joku kokeneempi suzuki setämies osais vastata ku en haulla löytäny vastausta =)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 17.10.2012, 16:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arrtturi Näytä viesti
Jos laitan sj413 vakiovanteille 237/75 r15 maastorenkaat (luin jostain et pitäis mennä vakiovanteelle) niin onko oletettavissa jotain ongelmia renkaiden mahtumisen kanssa vakio et- vanteilla. Kaaret on tarkotus rälläköidä ulkopuolelta suuremmiksi, mutta rupesin miettimään et tuleeko sisäpuolella ahdasta. Autossa on vakio jouset ja iskarit... Kiitoksia jos joku kokeneempi suzuki setämies osais vastata ku en haulla löytäny vastausta =)
Noi renkaat menee vakiovanteille ja käsittääkseni sopii pyörimään alla ihan vakioautossakin. Jos edessä ottaa käännettäessä kiinni runkopalkkiin niin rajoittaa pikkusen renkaiden kääntymiskulmaa.

Niin ja renkaat varmaan 235/75-15.......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 07:54 (GMT +2).