![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#2
|
||||
|
||||
![]()
13 §
Jarrujen muutokset e) jarruvoiman jakaantuminen ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi, mikä tulee tarkastaa katsastuksessa; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä; Jos nyt tuosta oikeen ymmärsin nii tuo mitä suunnitelen nii ois aivan laillista ![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuon katsastaminen ainakin mulla onnistui joku vuosi takaperin ilman mitään mutinoita.
mutta kannattaa varautua kopiolla tuosta yllä olevasta laki pykälästä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo on ihan laillinen, mutta kannattaa sitten kun asennat, niin laittaa t-haaralla menemään se orggis jarruputki sieltä takaa myös eteen kuten alunperinkin ja laittaa tuo säädin siihen t-haaralta taka-akseliin laittamaasi putkeen. Omassa autossani ei tuosta säätimestä ollut mitään hyötyä kun aluksi otin tuon etujarrulle menevän kierron pois, jarrut oli kokoajan takapainoiset riippumatta säätimen asennosta, mutta sitten kun tein systeemistä alkuperäisen mukaisen, mutta automaatti korvattuna tolla manuaalisäädöllä niin alkoi jarrutkin toimiin hyvin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin no, noin mulla on tuossa hoojiissä noi jarruputket menneet alunperinkin ja niin on nuissa muissakin mitä mä oon nähnyt, enkä minä ainakaan saanut jarruja ottamaan tasaisesti ilman tota ratkaisua.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
ALB-venttiilin saa poistaa, mutta jos se on merkitty rekisteriotteelle, niin täytyy myös muutoskatsastaa. Tekniset tiedothan muuttuvat.
Jarruvoimien jako oltava "sopiva" ja säädin esim konehuoneessa. Itsellä HJ:ssa Allstarin säädin jarrutehostimen jalan juuressa itse tehdyn kiinnikkeen jatkona. Jarrutehostimelta lähtee etupiirin putki suoraan ja takapiirin putki kiertää säätimen kautta. Sopivan jarrubalanssin löytää koeajolla. Itsellä kuormaus ei normiajossa juurikaan muutu. Toki toimiva ALB on varmasti parempi kuin tuo, mutta se tanko on sitten solmussa joka metsäreissun jälkeen ja jarruvoimien jako siten pielessä.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ60 Jarrupaineensäätimestä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.10.2010 11:08 |