![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No nythä nuo isommat renkaat sais sil perusteel et ei porttoboksit sovi pienten sisää :-) ja tingit Volvon orkkisrengaskoko + 51 mm, eihä sitä akseleitten alkuperäistä rengaskokoa ainakaan voi pienentää ku nehän käyttäytyy sen jälkee täysin arvaamattomasti :-)
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Portaali on pop!
Joo! Onhan ne portaalit kaupunkilaisenkin märkä uni, vaan on JEgoNEErissä vielä sen verta tekemistä ennen kuin tarvii ruveta portaaleja ihmettelemään, ja täähän kulkee kyllä meikäläiselle ihan kiitettävästi maantien ulkopuolella ja maantielläkin.
Ite taas olen välillä haaveillut tämän leimaamisesta, vaan antaas katoo ny. Late, Tee niin kun miähet on aina tehnyt, anna tunteen viedä ja haki ne PORTAALIT! Löytyskös sieltä itä naapurista niitä vielä etullisesti? Katos Late tota. Hiukkasen harhaanjohtava myynti ilmoitus? http://www.nettiauto.com/jeep/wagoneer/5032799 t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.08.2012 20:58 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
toki porttaali boksit voi tehä kätevä seppä myös ite ![]() ![]() hah! ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan toki voi tehhä ite
![]() http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=840928 Lisää vaa rattaita välii niin aina senku korottuu, parittoman määrän ku iskee niin ei tarvii pakilla vinguttaa kokoaikaa ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() ei ku tämmösiä meinasin ![]() nää akselit tais olla patrollista/tojotasta tai jtn.. perät oli kiepattu viel ylösalasi ni oli high pinioni samalla. ja paineen säätö löyty tietysti ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Porttaalit vaan!
Mieti sit myös sitä marssivauhdit tippumista! Mutta toki ketä se kiinnostaa, kun auto etenee ? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mihin se marssivauhti tippuu, jos samalla kasvattaa vähän rengaskokoa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Ketjulla!!!
Toteuta toi ketjulla niin voit tehdä vaikka METRIN korkeet portaalit!!!!
![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei. Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti. Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia. Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä.. Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitä en kyllä osaa sanoa, mitä ketjun pitäisi kestää vaikka siinä porttaaliboksikäytössä. Mutta löytyy sellaisikin yksirivisiä, minkä murtolujuus on n. 15 tonnia. Käytetään mm. funny bikeissä, joissa tehoa luokkaa 1500 hv. ketjujen kuluminen on minimaalista, kun ne ovat koko ajan öljyvoitelussa. Toki alussa tapahtuu venymistä, mutta lyhellä ketjulla sekin niin merkityksetöntä, että kiristyssysteemiä ei varmasti tarttisi tuollaisessa porttaaliboksissa. Silloin kyllä alkuperäinen mittailu pitäisi aika tarkkaan tehdä, kun isoja tehoja/momentteja kestävissä ketjuissa tuo lenkin pituus alkaa olla jonkinmoinen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olis pitäny pyytää provikkaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaan paa ne porttaalit ja jos ei muuten onnistu niin tee itte. Ja tosiaan niin ne kumit pitää olla mitkä on ollu akseleissa alunperinkin koska muuten jarrut yms. voi olla todella arvaamattomat...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tiedän kyllä yhen chieffin johon on muutoskatsastettu volvolaiset rumpujarruilla, ja otteeseen rengaskooksi 37" muttei onnistu enää nykypäivänä. Kannattaa varmaan rakennellessa katella sillä silmällä noita prosenttejakin: https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/dow...3&type=statics Viimeksi muokannut Viipo : 29.08.2012 05:39 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
juu tuo rosentti homma on mielenkiintoinen ku nyt otteessa ei oo mitää rosentteja laitettu?
konttorin setä kävi koneelt kattomas poikkeus luvasta tietoja ja tuli takas ja sano ei näi vanhaa löyvy mitään. eli takautuvastiko sit laskevat lava muutoksen, koneen ( siitäkään ei otteessa lukee vaan käyttövoima dieseli) , porttaalit.. voi kyrpä et taitaa mennä hankalaks tää homma. toki onhan tuolla hallissa odottamassa alkuperänen valmet moottorointi aihio.. täähä ois kyl senpuolee veikeempi ku sais kabiinissa nukkua jalatpitkänä ja kaik reissu kamat sais kuivaan. toki täs on viel matkalaukku koneena.. valinnan vaikeutta ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |