Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2012, 20:27
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

No nythä nuo isommat renkaat sais sil perusteel et ei porttoboksit sovi pienten sisää :-) ja tingit Volvon orkkisrengaskoko + 51 mm, eihä sitä akseleitten alkuperäistä rengaskokoa ainakaan voi pienentää ku nehän käyttäytyy sen jälkee täysin arvaamattomasti :-)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2012, 20:39
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Portaali on pop!


Joo! Onhan ne portaalit kaupunkilaisenkin märkä uni, vaan on JEgoNEErissä vielä sen verta tekemistä ennen kuin tarvii ruveta portaaleja ihmettelemään, ja täähän kulkee kyllä meikäläiselle ihan kiitettävästi maantien ulkopuolella ja maantielläkin.
Ite taas olen välillä haaveillut tämän leimaamisesta, vaan antaas katoo ny.

Late,
Tee niin kun miähet on aina tehnyt, anna tunteen viedä ja haki ne PORTAALIT!
Löytyskös sieltä itä naapurista niitä vielä etullisesti?

Katos Late tota. Hiukkasen harhaanjohtava myynti ilmoitus?
http://www.nettiauto.com/jeep/wagoneer/5032799

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.08.2012 20:58
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2012, 21:20
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Löytyskös sieltä itä naapurista niitä vielä etullisesti?

Katos Late tota. Hiukkasen harhaanjohtava myynti ilmoitus?
http://www.nettiauto.com/jeep/wagoneer/5032799

t. Ismo Ämmä
taitaa olla itä naapurissa kalliimpia ku meillä suomessa..
toki porttaali boksit voi tehä kätevä seppä myös ite näin livenä sellaset ja TOIMII! hullun fiksu systeemi siihe oli kehitelty tarvii kaivaa kuva jostai..

hah! lävähti kuva ekan katoin et oonks laittanu ton jo myyntii sit näin tekstit
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2012, 22:45
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
toki porttaali boksit voi tehä kätevä seppä myös ite
Tottahan toki voi tehhä ite
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=840928

Lisää vaa rattaita välii niin aina senku korottuu, parittoman määrän ku iskee niin ei tarvii pakilla vinguttaa kokoaikaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2012, 19:13
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus




ei ku tämmösiä meinasin nuo niveassa olevat, etenki etu akseli oli kauheen vaikeen näkönen..

nää akselit tais olla patrollista/tojotasta tai jtn.. perät oli kiepattu viel ylösalasi ni oli high pinioni samalla. ja paineen säätö löyty tietysti letkut näkyyki kuvissa. ei ollenkaa hassummat ja hyvin näytti kulkevan kyseinen auto.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.08.2012, 19:49
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Porttaalit vaan!

Mieti sit myös sitä marssivauhdit tippumista!

Mutta toki ketä se kiinnostaa, kun auto etenee ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.08.2012, 20:04
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee Näytä viesti
Porttaalit vaan!

Mieti sit myös sitä marssivauhdit tippumista!

Mutta toki ketä se kiinnostaa, kun auto etenee ?
Mihin se marssivauhti tippuu, jos samalla kasvattaa vähän rengaskokoa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2012, 20:06
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Wink

Ketjulla!!!


Toteuta toi ketjulla niin voit tehdä vaikka METRIN korkeet portaalit!!!!
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.08.2012, 20:37
Lassard Lassard ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.05.07
Sijainti: Kouvostoliitto
Viestit: 163
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Tottahan toki voi tehhä ite
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=840928

Lisää vaa rattaita välii niin aina senku korottuu, parittoman määrän ku iskee niin ei tarvii pakilla vinguttaa kokoaikaa
Ihmettelin ja samaa. Näinköhän kaveri on vaihtanut akselit keskenään?

Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.09.2012, 20:20
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lassard Näytä viesti
Ihmettelin ja samaa. Näinköhän kaveri on vaihtanut akselit keskenään?

Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää?
Joskus noita laskeskelin ja varmuuskertoimet meni äkkiä miinukselle. Jotain ne toki kestää ja käyttötunnit ei varmaan ole rajoittava tekijä. joku hydraulinen tms kiristin voisi auttaa ennen katastofia.
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei.

Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti.
Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia.

Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä..

Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.09.2012, 20:50
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Joskus noita laskeskelin ja varmuuskertoimet meni äkkiä miinukselle. Jotain ne toki kestää ja käyttötunnit ei varmaan ole rajoittava tekijä. joku hydraulinen tms kiristin voisi auttaa ennen katastofia.
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei.

Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti.
Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia.

Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä..

Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
Kyllähän ketjuja ja rattaita löytyy riittävän kestäviä. Sekä teollisuusmalleina, että mp käyttöön suunniteltuja. Leveys tietty tulee rajoittavaksi tekijäksi monirivisissä ketjuissa ja yksirivisissäkin kaikista kestävimmissä.

Sitä en kyllä osaa sanoa, mitä ketjun pitäisi kestää vaikka siinä porttaaliboksikäytössä. Mutta löytyy sellaisikin yksirivisiä, minkä murtolujuus on n. 15 tonnia. Käytetään mm. funny bikeissä, joissa tehoa luokkaa 1500 hv.

ketjujen kuluminen on minimaalista, kun ne ovat koko ajan öljyvoitelussa. Toki alussa tapahtuu venymistä, mutta lyhellä ketjulla sekin niin merkityksetöntä, että kiristyssysteemiä ei varmasti tarttisi tuollaisessa porttaaliboksissa. Silloin kyllä alkuperäinen mittailu pitäisi aika tarkkaan tehdä, kun isoja tehoja/momentteja kestävissä ketjuissa tuo lenkin pituus alkaa olla jonkinmoinen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.08.2012, 20:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
hah! lävähti kuva ekan katoin et oonks laittanu ton jo myyntii sit näin tekstit
Mulle soitti joskus kaveri, ja kysyi että oonko laittanu sisun myyntiin? Ihmettelin vähän että mitä se meinaa. Katoin sitten nettikoneesta, niin joku myi omaa protoonsa, ja myynti kuvana oli mun sisu. Otin sen kuvan joskus montulla, ja laitoin SISUA-palstalle.

Olis pitäny pyytää provikkaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.08.2012, 23:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mulle soitti joskus kaveri, ja kysyi että oonko laittanu sisun myyntiin? Ihmettelin vähän että mitä se meinaa. Katoin sitten nettikoneesta, niin joku myi omaa protoonsa, ja myynti kuvana oli mun sisu. Otin sen kuvan joskus montulla, ja laitoin SISUA-palstalle.

Olis pitäny pyytää provikkaa.
Ot: Jossain ryssien nettikone sivustolla on ollu härskisti Suomalaisten protoja yms. myynissä ja ne on bongattu jonkun toimesta offipalstan kautta.

Vaan paa ne porttaalit ja jos ei muuten onnistu niin tee itte. Ja tosiaan niin ne kumit pitää olla mitkä on ollu akseleissa alunperinkin koska muuten jarrut yms. voi olla todella arvaamattomat...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.08.2012, 05:32
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ot: Jossain ryssien nettikone sivustolla on ollu härskisti Suomalaisten protoja yms. myynissä ja ne on bongattu jonkun toimesta offipalstan kautta.

Vaan paa ne porttaalit ja jos ei muuten onnistu niin tee itte. Ja tosiaan niin ne kumit pitää olla mitkä on ollu akseleissa alunperinkin koska muuten jarrut yms. voi olla todella arvaamattomat...
erikoisluvat jos anoo, niin teoriassa vois olla mahollista saaha laitetua volvolaiset sellasenaan. Muuten joutuu eteen väkertämään levyt, kaventamaan akseleita ja maksimirengaskoko muutoskatsastuksella FSJ:n 33".
Tiedän kyllä yhen chieffin johon on muutoskatsastettu volvolaiset rumpujarruilla, ja otteeseen rengaskooksi 37" muttei onnistu enää nykypäivänä.

Kannattaa varmaan rakennellessa katella sillä silmällä noita prosenttejakin: https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/dow...3&type=statics

Viimeksi muokannut Viipo : 29.08.2012 05:39
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.08.2012, 15:34
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

juu tuo rosentti homma on mielenkiintoinen ku nyt otteessa ei oo mitää rosentteja laitettu?

konttorin setä kävi koneelt kattomas poikkeus luvasta tietoja ja tuli takas ja sano ei näi vanhaa löyvy mitään.

eli takautuvastiko sit laskevat lava muutoksen, koneen ( siitäkään ei otteessa lukee vaan käyttövoima dieseli) , porttaalit.. voi kyrpä et taitaa mennä hankalaks tää homma.

toki onhan tuolla hallissa odottamassa alkuperänen valmet moottorointi aihio..

täähä ois kyl senpuolee veikeempi ku sais kabiinissa nukkua jalatpitkänä ja kaik reissu kamat sais kuivaan. toki täs on viel matkalaukku koneena..
valinnan vaikeutta
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.08.2012, 21:23
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
No nythä nuo isommat renkaat sais sil perusteel et ei porttoboksit sovi pienten sisää :-) ja tingit Volvon orkkisrengaskoko + 51 mm, eihä sitä akseleitten alkuperäistä rengaskokoa ainakaan voi pienentää ku nehän käyttäytyy sen jälkee täysin arvaamattomasti :-)
kyl kyl! saatki lähtee mukaan konttorille ku tarvii hyviä perusteluja esittää
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) young n dum Maasturiprojektit 164 23.04.2016 23:27
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin Rouveri Tekniikka & Jutustelu 7 06.10.2010 16:37


Sivu luotu: 20:56 (GMT +2).