Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2012, 21:43
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToyoLJ70 Näytä viesti
Juu eli tuo 2,5TDIC on kone, pikkutunneila ei järki juossut.. Samanlainen homma kävi kuin viimeksi, remmi ehjä ja merkit kohillaan? Tyhjäkynnillä oli kun katkes, ihmettelenpäs vain..
Kyllähän näille syynsä aina on. Veikkaan että siinä jakoremmin katkeamisen yhteydessä vaurioituneita keinuja katkeilee. Kerran vastaavanlaista tapausta tutkiessani löysin tarkkaan silmäiltyäni ehjänkin näköisistä keinuista hiusmurtumia jotka olisivat todennäköisesti katkenneet lähiaikoina. Keinuhan painaa venttiilin auki aina vuorollaan ja sama voima siihen kohdistuu joka kerta, oli tyhjäkäynnillä tai täysillä kierroksilla. Kyllähän se painaa n. 700 kertaa minuutissa venttiiliä auki tyhjäkäynnilläkin. Toinen vaihtoehto vois olla että venttiilin välykset säädetty huolimattomasti liian ahtaaksi ja näin rasittaa keinuja. Säätöarvothan saa sekä kylmälle että lämpimälle moottorille, koska venttiili on pidempi kuumana kuin kylmänä. Jos säädät kuuman koneen säätöarvoilla kylmät venttiilit, niin välys menee olemattomaksi kun kone lämpiää ja alkaa rasittaa ja jopa katkoa keinuja. Eli huolellinen tarkastelu jokaiseen keinuun ja yhtä huolellinen välysten säätö oikeilla arvoilla niin väitän että ongelma poistuu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2012, 16:25
ToyoLJ70:n Avatar
ToyoLJ70 ToyoLJ70 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.11
Sijainti: Pello
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janex Näytä viesti
Kyllähän näille syynsä aina on. Veikkaan että siinä jakoremmin katkeamisen yhteydessä vaurioituneita keinuja katkeilee. Kerran vastaavanlaista tapausta tutkiessani löysin tarkkaan silmäiltyäni ehjänkin näköisistä keinuista hiusmurtumia jotka olisivat todennäköisesti katkenneet lähiaikoina. Keinuhan painaa venttiilin auki aina vuorollaan ja sama voima siihen kohdistuu joka kerta, oli tyhjäkäynnillä tai täysillä kierroksilla. Kyllähän se painaa n. 700 kertaa minuutissa venttiiliä auki tyhjäkäynnilläkin. Toinen vaihtoehto vois olla että venttiilin välykset säädetty huolimattomasti liian ahtaaksi ja näin rasittaa keinuja. Säätöarvothan saa sekä kylmälle että lämpimälle moottorille, koska venttiili on pidempi kuumana kuin kylmänä. Jos säädät kuuman koneen säätöarvoilla kylmät venttiilit, niin välys menee olemattomaksi kun kone lämpiää ja alkaa rasittaa ja jopa katkoa keinuja. Eli huolellinen tarkastelu jokaiseen keinuun ja yhtä huolellinen välysten säätö oikeilla arvoilla niin väitän että ongelma poistuu.
Täytyykin ottaa tuo vivusto kunnon syyniin.. Kiikkuja odotellessa..
__________________
______________________________

Pajero 2.5TDic -92 (pitkä)
Pajero 2.5TDic -90 (pätkä)
LJ70 2.4TD -88

Volvo S40 2.0 -97
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2012, 14:25
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.821
Perusasetus

Jatketaanpa tänne taas nyt mitsun moottorista kansi käytetty irti ja venttiilit uusittu. laitettiin kasaan ja nyt ei lähte kunnolla käyntiin ,ei vastaa kaasuun ja pitää ihmeellistä sivu ääntä. voiskos jako olla jotenkin vieläkin pielessä vaikka kuinka koitettiin moneen kertaan sitä muuttaa ja kokeilla. tuloksetta.

suuttimetkin vaihdettiin ei ollut vika niissäkään.

Ideoita ton korjaamiseen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2012, 15:22
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Onko venttiilit kummalla varrenmitalla? Vanhemmassa vähän pitempi varsi, kun taas tuoreemmassa lyhyempi... Itsellä Gen1 ja siihen tuli tuoreemmasta kansi, missä oli lyhemmät venttiilinvarret. Ei riittänyt vanhoissa kenujen säätössisä vara säätää ennään... Jouduin tilaan uudet säätöhilut.

Onko pumpun ajoitusta koitettu muuttaa? Itsellä merkit kohallaan ja pumpun ku käänt ihan toiseen laitaan, niin auttoi kierroksien löytymiseen. Ruokaruuvilla pitäs käydä myös, kun ihan tehtaan säädöissä tuo ruuvi ja ku ilmapuolella on ihan eri paineistaja ku tehtaan jäliltä on.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2012, 15:32
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.821
Perusasetus

pitäis säätöjen riittää keinuissa. venttiilien pitäis olla koneistamon mukaan samat sanoi että on tehneet tollasia mitsun kansia yli 100kpl vuosien saatossa.

pumpun ajoitusta on kokeiltu muuttaa ei parannusta,yksi sanoi että voi olla että tarviais olla jopa pumppu 2-hammasta ennakolla että palaa. kuulema oli ihan sama vika kun mulla ja tolla korjaantui.

onko kellään hyvää ja järkevää jakopään asennus ohjetta. kumman mukaan alapää pitäis kattoa dampperi pyörän vai sen muovikopan asteikon mukana.

mitä saatöjä siinä pumpun perässä on syöttö ruuvin lisäksi kun tutkin niin osan lukitukset olivat löysällä ja mahdollista että osa on pyörineet itekseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2012, 17:01
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
onko kellään hyvää ja järkevää jakopään asennus ohjetta. kumman mukaan alapää pitäis kattoa dampperi pyörän vai sen muovikopan asteikon mukana.
Löytyskö tuolta apuja... http://mitsubishi-motors.kiev.ua/info.php?id=20
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2012, 17:05
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Itse kasannut sen alapyörän ja muovikopan merkkien mukaan jaon kohdalleen,itse epäilisin että jako on pielessä. Itellä kun hyppäsi jako niin kävi raskaasti,ei vastannut kaasuun ja kolisi kuin olisi ollut isommin rikki.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.12.2012, 17:25
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Jos auto on toiminu hyvin ennen remonttia, niin ettisin asennukseen liittyvää häikkää.
En oikein usko, että vehkeet hajoaa seisoessaan...
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron V6 3.0L kone pitäs saada "kepulikonstein" käyntiin... Apua saatiin kone käy! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 15 15.02.2011 21:14
gen1 pajeron vikoja ja rakentelua. tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 8 24.05.2010 09:17
Suzukissa vikoja (sj410) konstav Tekniikka & Jutustelu 6 06.10.2008 16:24
C303 volvon vikoja Chit-Chat 63 27.03.2006 15:26
Mitä kaikkia vikoja? Tekniikka & Jutustelu 13 04.08.2004 13:37


Sivu luotu: 22:59 (GMT +2).