|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
2.5 tdi pajeron kone vikoja.En haulla löytänyt mut mitähän kaikkea käy koneen sisus kaluille jos jakohihna hyppää? Ainakin yksi keinu meni poikki. Muuten moottori pyörii ihan ok käsin. Jäi vielä käyntiin mutta tosi huonosti.
|
#2
|
||||
|
||||
Venttiilit voi vääntyä huonolla tuurilla, mut kai ne keinut toimii jonkinlaisina sulakkeina.
Keinut voi muuten katkeilla päin perhettä koneistetun kannenkin takia mm. lappeenrannan koneistamo teki sellasen kannen jossa venttiilit oli huomattavasti liian korkeella. |
#3
|
||||
|
||||
Keinut on kyllä niin hentoset että. Kyllä tässä on vikana ollut kädetön asentaja jakohinnan kiristin pyörä laitettu päin vittua. Niin alta tuhannen kilometrin ajon jälkeen hihna karkas ajossa. Kaikki pitäis näkojään tehä ihan ite niin säästyis rahaa/aikaa/hermoja.
Toivon mukaan ei oo venttiilit mutkalla onni oli se että oli tyjä käynnillä kun karkas hihna. |
#4
|
||||
|
||||
Yläkertaan vaan uudet osat ja menijatkuu,kuten Arska totesikin niin keinut toimii sulakkeina. Kaverilla pompannut jo 2kertaa pajerosta remmi ja molemmilla kerroilla piti laittaa vain remmit ja keinut uusiksi ja jatkaa ajamista.
|
#5
|
||||
|
||||
Siis mäntä ja venttiili eivät sanoneet "päivää" toisilleen ja niissä ei mitään vikaa?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
No tuotanoinniin, männän ja venttiilin törmääminen niitä keinuja pilkkoo. Näin ainakin minun tapauksessa.
Itseasiassa sillon kun kansi oli väärin koneistettu, niin männissä näkyi selkeästi venttiilin jäljet. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
mutta ihmettelin vaan, että männät/venttiilit eivät ole myös vaihtokunnossa törmäilyn jälkeen....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
||||
|
||||
Oikeassa olet, meillä meni remonttiin koko pata. Tapsan tapauksessa tuskin.
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
todettu. Toyotissakin on samaa "tekniikkaa" käytössä. |
#10
|
|||
|
|||
tarkotatko 2l tai 2lt pataa, joskus totesin et oli korkannu koko venttiilikoneisto irti kannesta tuntemattomasta syystä, veikkasin silloin jo jotain vastaavaa...
|
#11
|
||||
|
||||
En kun näitä HA puolen 2E moottoreita,yhdestä meni 2000rpm jakoremmi poikki,2keinua katkesi vain. Uudet keinut tilalle ja ajoon,myöhemmin koneesta paloi kansipahvi toisesta syystä. Kansi kun käytettiin irti niin männistä ei ollut painunut renkaan urat kasaan eikä yksikään venttiili ollut mutkalla.
|
#12
|
||||
|
||||
Laitetaan tänne ko liippaa aiheesta. Tuli tuossa laitettua projekti Pajero, jääny seisomaan yhden katkenneen keinuvivun vuoksi.. No, jakopään tarkistus, uus tilalle, välykset kohilleen ja kone hurraamaan. 2pv ja kilikoli toinen imupuolen kiikku poikki, eri pytystä tosin.. Nyppä siis mietityttää, että mikä noita katkoo. Ja biilihän on 2.4TDi -90
Edit: ja tässä koneessa ollu sama kansi vimoset 7v. ainakin.. Viimeksi muokannut ToyoLJ70 : 13.07.2012 22:26 |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
______________________________ Pajero 2.5TDic -92 (pitkä) Pajero 2.5TDic -90 (pätkä) LJ70 2.4TD -88 Volvo S40 2.0 -97 |
#15
|
|||
|
|||
Kyllähän näille syynsä aina on. Veikkaan että siinä jakoremmin katkeamisen yhteydessä vaurioituneita keinuja katkeilee. Kerran vastaavanlaista tapausta tutkiessani löysin tarkkaan silmäiltyäni ehjänkin näköisistä keinuista hiusmurtumia jotka olisivat todennäköisesti katkenneet lähiaikoina. Keinuhan painaa venttiilin auki aina vuorollaan ja sama voima siihen kohdistuu joka kerta, oli tyhjäkäynnillä tai täysillä kierroksilla. Kyllähän se painaa n. 700 kertaa minuutissa venttiiliä auki tyhjäkäynnilläkin. Toinen vaihtoehto vois olla että venttiilin välykset säädetty huolimattomasti liian ahtaaksi ja näin rasittaa keinuja. Säätöarvothan saa sekä kylmälle että lämpimälle moottorille, koska venttiili on pidempi kuumana kuin kylmänä. Jos säädät kuuman koneen säätöarvoilla kylmät venttiilit, niin välys menee olemattomaksi kun kone lämpiää ja alkaa rasittaa ja jopa katkoa keinuja. Eli huolellinen tarkastelu jokaiseen keinuun ja yhtä huolellinen välysten säätö oikeilla arvoilla niin väitän että ongelma poistuu.
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
______________________________ Pajero 2.5TDic -92 (pitkä) Pajero 2.5TDic -90 (pätkä) LJ70 2.4TD -88 Volvo S40 2.0 -97 |
#17
|
||||
|
||||
Jatketaanpa tänne taas nyt mitsun moottorista kansi käytetty irti ja venttiilit uusittu. laitettiin kasaan ja nyt ei lähte kunnolla käyntiin ,ei vastaa kaasuun ja pitää ihmeellistä sivu ääntä. voiskos jako olla jotenkin vieläkin pielessä vaikka kuinka koitettiin moneen kertaan sitä muuttaa ja kokeilla. tuloksetta.
suuttimetkin vaihdettiin ei ollut vika niissäkään. Ideoita ton korjaamiseen? |
#18
|
|||
|
|||
Onko venttiilit kummalla varrenmitalla? Vanhemmassa vähän pitempi varsi, kun taas tuoreemmassa lyhyempi... Itsellä Gen1 ja siihen tuli tuoreemmasta kansi, missä oli lyhemmät venttiilinvarret. Ei riittänyt vanhoissa kenujen säätössisä vara säätää ennään... Jouduin tilaan uudet säätöhilut.
Onko pumpun ajoitusta koitettu muuttaa? Itsellä merkit kohallaan ja pumpun ku käänt ihan toiseen laitaan, niin auttoi kierroksien löytymiseen. Ruokaruuvilla pitäs käydä myös, kun ihan tehtaan säädöissä tuo ruuvi ja ku ilmapuolella on ihan eri paineistaja ku tehtaan jäliltä on. |
#19
|
||||
|
||||
pitäis säätöjen riittää keinuissa. venttiilien pitäis olla koneistamon mukaan samat sanoi että on tehneet tollasia mitsun kansia yli 100kpl vuosien saatossa.
pumpun ajoitusta on kokeiltu muuttaa ei parannusta,yksi sanoi että voi olla että tarviais olla jopa pumppu 2-hammasta ennakolla että palaa. kuulema oli ihan sama vika kun mulla ja tolla korjaantui. onko kellään hyvää ja järkevää jakopään asennus ohjetta. kumman mukaan alapää pitäis kattoa dampperi pyörän vai sen muovikopan asteikon mukana. mitä saatöjä siinä pumpun perässä on syöttö ruuvin lisäksi kun tutkin niin osan lukitukset olivat löysällä ja mahdollista että osa on pyörineet itekseen. |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
Itse kasannut sen alapyörän ja muovikopan merkkien mukaan jaon kohdalleen,itse epäilisin että jako on pielessä. Itellä kun hyppäsi jako niin kävi raskaasti,ei vastannut kaasuun ja kolisi kuin olisi ollut isommin rikki.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#22
|
||||
|
||||
Jos auto on toiminu hyvin ennen remonttia, niin ettisin asennukseen liittyvää häikkää.
En oikein usko, että vehkeet hajoaa seisoessaan... |
#23
|
|||
|
|||
Onko siellä remmipyörien välissä semmonen peltilevy? Mulla on jakomerkki siinä.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron V6 3.0L kone pitäs saada "kepulikonstein" käyntiin... Apua saatiin kone käy! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.02.2011 21:14 |
gen1 pajeron vikoja ja rakentelua. | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 24.05.2010 09:17 |
Suzukissa vikoja (sj410) | konstav | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.10.2008 16:24 |
C303 volvon vikoja | Chit-Chat | 63 | 27.03.2006 15:26 | |
Mitä kaikkia vikoja? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 04.08.2004 13:37 |