![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
minkä ikäinen? just kävin mersua 124 muutoskatsastaa ja auto on rekiteröity tammikuu 88. joulukuu 88 jälkee ois tarvinnu jonkun vtt:n todistuksen..
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli VTT:n tai vastaavan todistus tarvitaan vain vähäpäästöisiin autoihin, jos päästötasoa ei muuten pystytä todistamaan tai moottori ei vastaa tehtaalla kasattua. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ei taijja joulukuu -88 pätee kaikkiin 124:n.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
No ei niin, ks. viesti ylempänä. Suomi-satakaksnelkut on vähäpäästöisiä vasta -92.
|
|
#6
|
|||
|
|||
HZJ/HDJ/PZJ -75
Eikö hzj-80 ole kanssa 12v auto starttia lukuunottamatta?
Ja tuo HZJ etuliite tulee nimenomaan tuosta vapari 4,2 litran esikammio 6-dieselistä; hdj muuten sama, mutta suorasuihku td Noista -75 cruisereista on vaan kokemusta BJ - ja PZJ-75. Minkä ikäinen tuo pzj-75 on? onhan tuota -Matti- mainitsemaa 7/93 vanhempi?, toki tuo että "piti olla" ja "merkitty vähäpäästöiseksi" voisi olla 90 luvun maastureissa semmoinen pointti, että kannattaa tarkastaa, ja näitä pzj-75 on nimenomaan 90 luvulta, sitä montako on rekisteröity -89 tai ennen minulla ei ole tietoa, mutta suurin osa on rekattu -90 tai jälkeen. Mutta jos on vähäpäästöinen, ja teet kone muutoksen, ja kuorrutat sen esim ic:llä, niin alat ennallistamaan, kun kysyt paljonko maksaa tuo päästötodistus! (yhtä äkkiä en löytänyt uudempia suomesta, mutta tuota -75 cruiseria on valmistettu pitkään, ainakin tuon v.-93 jälkeen.) Se, mitä tuohon hzj-80/hdj-80 koneeseen tulee, niin ne on käytännössä hyvin pitkälle samassa lohkossa, joten uskon että laatikko/runkokiinnikkeet samat(tarkista) Tuota pzj-75 kun silmäiltiin 6 syl. td moottorille, niin tuo pituus tulee käytettyä hyvin, sopii, mutta ylimääräisiä senttejä ei ole. Ja hdj-80 .-90--92on muistaakseni myös R151F laatikolla (ulkomuistista, kun tuo toinen on 442, ja 3 neljästä väittää että 440 )
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Näin oletan, ainakaan Suomeen ei ole tyyppihyväksytty kuin ei-vähäpäästöisiä PZJ:tä. Tietty jos sattuis olemaan joku tuontiauto, mutta tuskinpa.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kyseessä on 1992 vuoden suomiauto. Täs on uus laatikko ja takakardaani, joten jos ne sopis hodarin moottorin perään, niin se ois kyl parempi ratkasu kuin lähes aina synkrovikanen hj:n laatikko.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan PZJ75 differentiaali toimilaite | 2x4WD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.01.2012 19:51 |
| PZJ75 takajouset | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.12.2008 12:26 |
| Ostetaan pzj75:n tai bj75:n panssarit | ponnari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.10.2008 10:34 |
| Ostetaan O: PZJ75 pick-up | mikkoimp | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.08.2008 00:00 |
| Vauhtipyörä PZJ75 -91 | Rojota | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.03.2005 23:58 |